Wednesday, December 22, 2004

I Miss My Kampung....!!!!


LAGU KEBESARAN NEGERI SEMBILAN


BERKATLAH YANG DIPERTUAN BESAR DI NEGERI SEMBILAN
KURNIAI SIHAT DAN MAKMUR
KASIHI RAKYAT LANJUTKAN UMURA
KAN BERKATI SEKALIAN YANG SETIA
MUSUHNYA HABIS BINASA
BERKATLAH YANG DIPERTUAN BESAR DI NEGERI SEMBILAN

Wokeh...Selase...ape nak cerite?Sbrnye ari nieh bermule dgn agak hectic.Dah mmg dikatekan...kalo org tak semayang Subuh nieh seri mukenye akan ditarik.Semalam mmg muke aku tak berseri sbb aku missed semayang Subuh!Adeh!Bosan tul rase bile dah termiss...kang ari yg kite lalui tuh of course takkan seperti yg dirancang.Macam aku, kul 8 baru terbgn....Dah aa tuh...rumet kesayangan aku si Anne nieh pon termissed Subuh skali sbb expect aku kejut die..huhu..Aku sedar sbb mase tuh si Wahyu dtg umah aku cakap lecturer Islamic Finance n Banking tuh nak jupe kul 9..Tp disebabkan para wanita yg bersiap make lambatla sket kitowang sampai bilik Dr Nasir tuh.Masuk je bilik..kitowang 6 org pun bg la salam.Wahyu kena dulu..
"I called u pukul brape?Skang dah pukul brape? Kenape lambat?"
Make kitowang pun memback up each other.Then die still tak puas ati..Puas kitowang nak mengelak penggunaan bom berangkai die nieh...giler psycho!Masing2 dah men mate jek dek ketensenan...

T
p aku prasan satu sal Dr Nasir nieh: loghat die.Telo tuh macam aku kenal jek...Bile die cakap, aku teringat care atuk2 kat kampung or pakcik2 kat pasar Ampangan bercakap.Pastu...teringat pulak kat "sahabat" aku sowang tuh..sape lg kalo bukan si aBeL...Tp aku ignore jek dulu org tua garang nieh...kang tak pasal2 pulak..Aku dgr jek die membebel...

Dah lame2 die cool down sket...pastuh die dah mule senyum2..Aku rase die saje sergah kitowang.Then die mule tanye name, asal n sekolah mane.So, mase giliran aku die tanye aku jawab jelah: seremban, Negeri Sembilan -Sekolah Teknik Tuanku Jaafar.Die pandang aku lame gile mase tuh.Aku dah cemas.Tp lepas tuh die teruskan tanye member2 aku...so, diam jek aaa..

Then tibe2 die cakap.."Teknik Tuanku Jaafar...amik ape?"Aku jawablaaa.Pastuh die senyum. Then die cakap." Saye nieh org Negeri sembilan. I was your school 1st batch student"Uhukkkkkkkk!!! Super-senior aku org tua nieh?Biar betul?Die nampak macam dah tua...siap beruban lg tuh!Biar benar?Tp mase die cakap..."1974...sekolah tuh bukak kan...I amik mechanical engineering kat situ"Hmm...now I know nape die psycho sket...let's see die betul2 psycho ke tidak..hehe...
And then die mule sebut sal anak2 die...yg ade 7 org..6 laki and sowang pompuan..Yg the eldest baye kitowang...Skali die sebut aaa..anak die nak amik ACCA (professional course dak2 acctg) sume..kitowang dah pandang2..Ek eleh...tau aaa anak tuh pandai..ish..ish..Pastu...aku rase die nak brag kot...die pun cakap.."Anak I dulu...SMAP"Dgn serta merta nye mulut aku nieh ringan jek.."Which SMAP, sir?"Die jawab Kajang.Aku tanye lagi, "What is his name, sir?"Die jawab, "Amirul Hafiz"Huuuuhh...soooooooooo?He is Amirul's father huh...boleh tahan...dak tuh mmg pandai.Tp awat takde rupe?

Aku nieh slambe jek..."I think I know him. My schoolmate.""U were a SMAPian?""I was""How was he at school?""I dunno.I was not intrested to know"Amik skali! Hahahahhaaha..Mmg betul pun gua tak minat dak2 SMAP lelaki nieh!Terkejut org tua tuh...hehe...syiok pulak aku..Tulah...berlagak lagik...hehe..
tulah die org Melayu, br naik sikit..sume nak cite.tp looking at the bright side of it..Aku rase die nak kitowang tau background nieh..Sort of informal.So, lantaklah...

Then die suh pi jumpe Puan Norati...nak register subject.Aku n Anne kan bermasalah..so, kenalah aku pi membayar dulu.Then, dah pi membayar..kena jumpe Pn. Sunarti pulak..Biaselah....nieh lagi satu manusia kerek..Dah aaa mengandung...lagi mau sakitkan ati org..Aku dgn selambenye amik surat aku, resit aku...aku tunjuk je kat die.Aku cakap,"Puan, this is all I can give u. I want to register the subject now. It's 3rd week already"Die tanye, "Brape subject awak amik?"(uiks...tau cakap melayu...berlagak tuh buat ape...)Aku cakap la dua..Then die dah cam gelabah2..Yelah...bukan byk pun yg nak dibayar tuh..

Pastuh, bile die dah unblock...Aku jupe Puan Norati pulak...Puan Norati nieh simple jek orgnye.Die cakap, "Ooo...Nurshahida...dua subjek je ek? ?Lepas nieh dah leh mohon graduation?"insya-Allah, Puan. Doa2 jelah..Hmm....by the way, aku akan sambung dua bulan lagi kat Muazam nieh...with two more subjects...and I'll try my best.So, sampai bulan 6 kot aku akan ade kat Muadzam nieh.Aku dah decide bile aku tgk byk sangat masalah n aku takleh grad.

Then, lepas tuh kitowang pun gi makan...Perrrrghhh..leganye dpt makan..aku dah kebulur dah.Then balik hostel, lepak2 sampai ptg.Dak2 nieh gi kelas SM, aku lepak jek...Aku pun mule menaip blog aku nieh.Windu same gua punye blog!

Semalam jugak...majuk aku lom abis...Tgh ari die call aku...aku cakap ngan die..Tp battery aku nieh mengong sangat..so, aku rase masing2 dah ilang sabar dah kot..Mase ptg die sms aku tuh...die tanye..Aku majuk lg ke... (hmm..tau pulak ek aku majuk..hehe)So, aku cakap la ape aku tak puas ati.Mule2 aku pk nak let go...tp kang kalo aku simpan2 nnt besok2 aku gak yg makan ati.Biar discuss skang...then takyah la aku nak menjeruk n merampai prasaan..ecewah!Die cakap sori...hm...satu aku puji org tuh sbb die mmg tak kedekut ngan sorry n mintak maaf plus explanation.Kalo ikut member aku pun tak reti nak cakap sori..Sape lg kalo bukan...(maleh aku nak tulih name)Even dah menyakitkan ati aku pun tak reti mintak maaf..Tp Alhamdulillah..sowang nieh tak lah gitu pulak..

Mase aku mereply2 sms die aku tgh jalan sowang2 kat kampung blakang nieh.Aku tak prasan pun dah jauh aku jalan..aku pakai jalan jek..Semalam aku jalan sampai kul 7...

Then aku balik, siap2...Maghrib n trus gi lab.Maleh aku nak dinner smalam..Tergesa2...lgpun aku kenyang agik.So, mase dak2 nieh jemput aku nak gi lab..aku ikut jek.Balik tuh kitowang singgah gi kedai mesra...aku beli susu sekotak, and my fav junk food- RollercoasterAku makan jek oren n mende alah tuh..Then aku dah start menampal2 dlm buku cam biase.Hehe...Cumeeeeee....dr ptg sampai ke kul 12 lebih tuh..aku off jek hp.

Bile aku bukak hp dlm kul 12 lebih dekat nak kul 1..Die sms...tanye lagik..nape aku senyap..marah ke lagi..Hmm..aku pun tibe2 tak kose nak marah die dah...So aku balas satu word yg kowang takkan jupe kat dlm kamus dewan, hatta oxford dictionary skali pun.Hahahhaahaha...mane leh cakap ape word tuh..rahsia!Tp cukup la word tuh bg die hepi2 balik sms aku lepas tuh...paham sendiri aaa...Word yg aku bg bile die bgn pg2 n die nak tido malam..hahaha..Puas ati la tuh kot...Sbb best jek die pastuh...

Sebelum tido, aku solat Isya' dulu...Then aku kuatkan semangat solat Hajat pulak..Hmm...tah aaa...rase semacam..Tp, satu jek..yg best skali...Aman tido aku...sbb dah kul 2.30 br nak tido...hehe..
p/s: nieh lagu kebesaran negeri sembilan..my fav ever...maklumlaaa...skang duk negeri org..tak best..hehe..lirik aku amik kat website sekolah ku yg terchenta...sttj!

No comments: