Wednesday, December 22, 2004

My 1st Class in Muadzam

MIMPI YANG TAK SUDAH -IBNOR RIZA

Apa makna impian

Datang dan pergi

Membawa hati

Menyusuri kembali

Jalan-jalan sepi
Kau kah di situ

Yang menantiku

Atau jelmaan

Dalam kenangan

Yang bernama pengalaman
Siapakah di antara kita

Dengan rela menjadi pendusta

Siapakah dulu membina harapan

Dan siapa yang memusnahkan impian

Tanpa sebab dan alasan

Kau lahirkan perasaan

Bagai taufan tiba-tiba datang

Dan menghilang
Kau bayang-bayang

Masa nan silam

Ada ketika terbawa-bawa

Oleh resah mimpi yang tak sudah


Okeh...Ari Rabu...Pagi2 aku bgn nekad nak berjalan jugak..tak pedulik..sbb aku sronok sangat nak berjalan pg.Byk kebaikan berjalan pg dr ptg...salah satunye bile sowang2 berjalan pagi nieh takde sape nak kaco2 or nak bising2.Satu lg yg slalunye yg berjage pg adelah makcik2..bukannye dak bujang or dare2 kat Muadzam nieh..So, aku lagik suke tgk makcik2 kot dr budak2 yg dah tua2...hehe...Paham2 sendiri la sbb ape...kalo tak paham jugak tak payah la nak paham nape aku suke makcik dr dak bujang!

Rezeki aku murah kot pg nieh.Aku sampai2 aku nampak org jual barang2 kering macam ubi kentang n ikan bilis. pastuh aku jalan lg ke depan...Aku nampak...org jual ikan, sayur kampung dll...Br aku perasan payung warne ijau putih tuh mmg byk kat pasar arinieh...Ooooo....pasar tani!Hehehe...aku pun tak ingat sal pasar tani sejak kebelakangan nieh.Mungkin elok jugak aku berjalan pg nieh..Dpt jugak aku info bile tpt nieh nak wat pasar tani.

Satu aku peratikan...Mmg murah brg2 kat sini...Lagi2 ikan...Mungkin sbb dekat ngan Rompin kot...ikan pun fresh!Patutla kalo aku makan tomyam tak kedekut sea food..Mmg murah rupenye.Tp aku terpakse tutup mate sbb kitowang tak dibenarkan masak dlm apartment.Kalo tak...hmm...dah lame aku borong ikan ngan sayur kampung nieh..Best betul...geram jek aku tgk...ish..ish..

Pastuh...Aku bergerak gi kedai tpt aku beli roti canai aritu.Aku beli roti canai sekeping.Tibe2 aku nampak kedai kropok lekor...Alamaaakkk..silap besar acik nieh tak goreng lagik kropok die..kalo tak, dah lame aku beli..Then aku nampak kuih...Aku beli karipap n kuih warne ijau yg macam apam tp ade kelape kat atas tuh (tak tau name)Aku mmg suke gilos kuih tuh...tp namenye aku tak tau..hehe..As usual aku akan panjat naik bukit nak pergi asrama jururawat n hospital setiap kali on the way back.Berbaloi sket berjalan...brlah kuar peluh n mencabar...Walopon aku tak kurus wat mende nieh...tp sedap jugak rase badan bile dah kuar peluh..hehe.

Then, aku dah balik...aku kemas umah...Cam biaselah.Aku bukak susu yg aku beli malam sebelum tuh..Then aku potong buah oren dlm peti ais..Dah siap2 sume aku makan...Nak nunggu dak2 umah aku bangun mmg lambat sbb memasing bgn lambat...Aku jek yg slalu tercogok nak bangun awal2...hehe..

Sementare aku berjalan n mengemas bagai tuh aku melayan sms cik abe aku..Saje jek aku ngaco die...Lgpun aku suke bile dpt sms die pg2...Rase macam berseri jek pagi aku..eheh..Pg td aku sms die...aku adelah bg die sumthing..Word tuh lagik...ahakksss...!!Nak say sorry sbb wat die risau n susah ati n probably marah kat aku gak..Yelah...bape jam pulak aku senyap n tak cakap2 ngan die smalam..Shian die..ehekkk...Tp semalam die dpt byk ****...so, hopefully die tak marah dah..hihi...

Bile aku pk2 kan balik sal kes aku call aritu..Aku kesian kat die..nieh sume penangan aku takut nak call lelaki...Nieh sume sbb kefobiaan aku takut digelar terhegeh2...Tahlaaa....walhal nak tehegeh amendenye kalo bf aku sendiri kan?Tp ntah aaa...pengalaman mengajar...buat aku takut...And bile die cam segan ngan kawan die n macam nak sorok aku..Aku lg takut..Mane taknye...itu simptom2 yg aku dpt dulu..pengalaman tak best..And die lak jd mangse..Shian die...mesti die tak tau kefobiaan aku nieh..Aku rase aku kena cerite la kot..Ish...menci tul aku kat org yg buat aku rase fobia nieh!Cian sayang aku..ehhe..

Dah siap makan...aku tgk tv...MHI..Pastuh aku pi basuh baju n mandi.Lepas tuh aku br bleh lepak..Mase tuh dak2 umah aku bgn nak gi kelas.Mase dowang gi kelas tuh aku numpang nak gi lab..Lepak lab adelah dlm 2 jam kot...Itupun bukanlah aku buat amende sangat..Stakat mengupdate mende alah nieh...Buat tatapan kawan2 aku gak..Especially Cik Yati tercayang...Bukan slalu dpt tau brite aku nieh...huhu.

Pastuh, kitowang pi lunch.Tp aku gi lunch ngan Anne jek sbb aku tnggu Anne abis kelas die arinieh.Dak2 len pi lunch kedai Kak Long..Aku ngan Anne lunch kat kafe..Uhuuukk...tak best langsung makanan kat kafe nieh..Macam tak minat nak masak jek..Tp dah rezki aku...aku makan jek tanpe byk soal n dgn habis...sbb aku sayang duit aku..Patut pun dak2 nieh taknak makan kat sini...

Then aku balik semayang...pastuh kul 3...aku gi kelas DR Nasir..

He was not what I expected...Kalo arituh die garang..skang die tak garang..Mungkin sbb kitowang byk response ngan die..Mungkin dak2 Muadzam tak macam kitowang (even die pun agree)Kitowang jenis open...kalo nak tau kitowang tanye jek ape2..N kitowang slalu paham ape yg die nak sampaikan (alaaa..especially kalo die nak borak sal Amirul..kan ke sebaye kitowang0

Bile aku dah blaja2 ngan die...Br aku paham yg die nieh bersifat kebapaan sebenarnye.Mase kitowang tanye, "Are u a family man, sir?"Die jawab..."Yup...I really luv my family"Lepas tuh die cite sal wife die...Br aku paham yg mak Amirul dah arwah rupenye..Patut pun die sayang sangat ngan Amirul n adik2 die..He was very proud of his sons..Mestilah...sape lagi kan...Kire beruntung jugak anak2 die nieh...

Die ngusik aku ngan panggilan "ustazah"Sbb die tau aku dak SMAP.Cik Sha ustazah?Hohoho...geli jekk...hehe...Lgpun ade skali aku dpt jawab soklan die pasal maksud surah Al-Baqarah.Hehe..berjaye jugak aku..best betul aaa...Yg pasti aku rase puas ati ngan kelas aku kali nieh sbb aku rase die suke ajar kitowang..So, see u next week Sir...

Yg paling best sbnrnye smalam sbb aku dah dpt project aku tuh.Aku dpt topic "Mudharabah - The application in modern day banking"Aku berebut ngan si badigol tuh...tp nasib baik Sir nampak aku angkat tangan dulu.so, working paper aku nnt leh la aku wat sal tuh...Lantak die la tak puas ati ngan aku ke ape..Janji aku berjaye dptkan topic aku..sem nieh aku terpakse nak berbaik ngan lecturer since aku ade 2 subjects jek.Since aku taknak berbaik ngan BAHa (sbb die bujang lg n ade kecenderungan yg len), baik aku berbaik ngan DR Nasir nieh.At least die nieh ingat sket bab2 agame nieh..Tak menyimpang...I have to score beb!

Balik tuh kitowang dijemput Akmal.Akmal bawak kitowang gi makan kat Harmoni.Tgk2 rupenye adik Kak Long berniage kat situ.So, aku tapau jek since makanan die lebih kurang masakan Kak Long.

Tp aku tak makan dulu.Aku makan lepas Maghrib sbb ptg tuh aku tgk cerite antu "Tok Pen"Cite antu Korea.Aku nieh penakut sbnrnye...tp ntah apasal lame2 aku tak takut lak tgk cite tuh.Mungkin sbb cite die bile pusing2 balik mende yg same..Balik2 pompuan rambut pjg, mate juling n baju putih...N aku cube beranikan diri..Ataupun aku berani sbb tgk ari siang.

Pastuh, bile dak2 nieh gi dinner aku tak ikut sbb aku dah makan.Aku pon penat..cepat giler aku tido.Aku sms kejap abe aku kate aku penat..And then dak2 nieh ajak aku tgk cite Alexander...tp aku dah penat.Yg aku sempat tgk Samarinda - Masih Ada Cinta.Aku nieh kan fan Rosyam...kalo cite yg dpt tgk Rosyam senyum tuh of course la aku tgk.He's really talented beb!

Ntah bile...tibe2 aku dah tido...zzz...zzz..zzz...ngantuk sangat kot..


p/s:

-soundtrack Masih Ada Cinta...huh...bisa lagu nieh..hebat!

-gambo elie ngan sieghart nieh pulak..hehe...kalo die tgk mesti die paham....word aku bg kat die..hehehe...gatai Cik Sha nieh.

No comments: