Thursday, March 24, 2005

Love in a Miracle

PART 2


Arinie aku nak cite sal cite fav aku iaitu LOVE IN A MIRACLE
Para pelakon die aku tak kenal..mintak maaf sangat2..
Aku mmg peminat cite Cine dr kecik lagik tp aku tak pernah nak amik tau name pelakon2 die..hehe..
Ape pun aku menggalakkan sape2 nak tgk cite nieh leh tgk..
Bukanlah menyokong cite luar Mesia tp aku rase cite nieh ade byk sangat pengajaran.
Yau Yin (pakai topi sebelah kiri), dipakse utk berkawen dgn Sau Tong (perempuan yg ujung skali). Tp sblm berkawen dgn Sau Tong, Yau Yin dipakse oleh keluarge Sun (keluarge Sau Tong yang paling kaye kat kampung tuh) utk bersekedudukan dengan Man Ching (pompuan yg sebelah Yau Yin tuh). Man Ching sebenarnye dijual oleh mak die disebabkan tak mampu bayar utang. Oleh itu, mase die ngan Yau Yin diikat mate, die dipakse buat hubungan dgn Yau Yin. Since kedua2nye budak baik..dah buat2 tuh rase jatuh cinta with each other (maklumlah tak pernah2 buat gitu). Tp tak dpt nak tgk muke masing2 sbb diorg diperhatikan dan mate diikat. So, secare sembunyi2..Yau Yin kikis kaki katil utk tulih word "I luv u" in Kantonis utk Man Ching. Malangnye, selepas 7 days together2, mereka akhirnye berpisah sbb Yau Yin nak dikahwinkan dgn Sau Tong.

Ini disebabkan Mak Sau Tong taknak Yau Yin sentuh Sau Tong. Maklumlah Yau Yin anak org miskin. Tp melalui hubungan Yau Yin dgn Man Ching...diorg dpt anak kembar, sorang laki sorang pompuan yg akhirnye diisytiharkan sbg waris keluarga Sun (tp diorg kate tuh anak Sau Tong, walhal diowang gunekan Man Ching). So, bayi lelaki Sau Tong nak, tp bayi pompuan Sau Tong pakse Yau Yin buang. Yau Yin pulak tak tau Man Ching idup lg sbb sume org kate Man Ching dah mati...

So...ape nak jd ngan anak2 Man Ching? Betul ke Man Ching dah mati? Aku sedang tgk kat 8TV skang..hehe..

Isnin -Khamis
8TV
8.30 malam -9.30 malam.

Sbnrnye aku dah perati hero ngan heroien cite nieh berlakon dr zaman aku sekolah lagik. Gud Old Days la, Smoke Around The House and macam2 lagik cite pemes2 dulu2. Lakonan dowang berkesan. N paling penting ialah cite2 dowang kesemuanye ade value laa..bukan cite lawak semate2..hehe..

No comments: