Wednesday, June 29, 2005

Dedebu cinta




DEDEBU CINTA- MISHA OMAR


Di wajah curiga
Dan nada resah
Dirasa berbeza
Terima segala

Jika terlafaz kata
Saat kita bersua
Dalam berbicara

Mendung berlabuh
Dan terbuku di hati sayu
Berlabuh dan berlalu

Debu-debu nan pilu
Pergilah bersama rinduku
Tinggallah cintaku
Yang luka semula

Tiada ku duga
Akhirnya cinta
Di dalam senyuman
Dikau hancurkan
Impian yang terlerai
Nyata satu persenda

Mendung berlabuh
Dan terbuku dihati sayu
Berlabuh dan berlalu

Debu-debu nan pilu
Pergilah bersama rinduku
Tinggallah cintamu
Yang luka semula

Kini kau tinggalkan
Diriku ini
Terbawa pergilah
Debu-debunya
Cinta

Di hati sayu
Berdebu dan berlalu
Debu-debu nan pilu
Pergilah bersama rinduku
Tinggallah cintaku
Yang luka

Terbuku di hati sayu
Bertemu dan berlalu

Oh..Debu-debu nan pilu
Pergilah bersama rinduku
Tinggallah cintamu
Yang luka semula



Semalam aku gi pasar malam. Beli ikan nak buat sup. Pastu beli pucuk ubi, petai, kelape, ulam. Aku nak buat pucuk ubi racik gulai ngan tempoyak n petai. Hahaha...Tp balik2 jek...lepas makan, solat..tgk tv kejap...aku dah tertido. Serius penat smalam.
Penat sbb takde keje sbnrnye...huhuhuh...Tak dpt la aku tgk Mawi nyanyi lagu Beautiful Maria of My Soul.


Arinieh ujan lebat. Aku dah siap2 gi keje...turun bawah tgk gate besar tak bukak. Bile aku naik atas nak amik kunci, ayah kate tak payahla. Sbb bas dah lepas pon.
Hangin gak aku ngan jiran2 aku nieh. Kadang2 ade yg dah bukak gate lepas tuh tutup balik. Mentang2 anak dowang sekolah dekat n dowang pulak tak payah gi keje awal2 pagi.
Slalu jek dowang tak reti nak bukak gate tuh. Dahlah tuh, timer lampu blok pun dowang setkan. Pagi kul 6 dah tutup. Sedangkan waktu tuh la org sibuk nak gi keje, nak gi sekolah (org gi keje lambat len la kan?) Gelap sungguh!


Aku naik balik atas. Call boss cakap aku sampai lambat. Arinieh terpakse la aku naik teksi. Lari pulak bajet. Dgn harge diesel dah naik ni mahal le kan...huhuhuhu....Ujan...ujan..nak buat camne...ujan rahmat...


Aku smpai jek...mengemasla. My 1stjob everyday. Pastu nak tgk memende cam biase, watlah rutin aku. Makin ari aku wat mende nieh makin cepat. And makin cepatlah aku takde keje jdnye. Makin cepat jugak aku takde keje lepas tuh...adeeehhh..


Then aku kena call Erwan nak mintak kat die maintenance program. Serious aku tak tau camne rupe maintenance program nieh. Mase aku call, die macam bad mood jek. Macam marah pun iye jugak aku rase.


"Kan dah ade mende tu? Watpe nak mintak lagik? Tgklah dlm file Warisan Puteri tuh," die nye sore cam bosan jek.


"Okay...nanti saye tolong tgk. Trime kasih...." aku malas nak layan sore die macam tuh.


Agaknye sbb aku cam relax jek cakap...so die pon cam sore kesian la pulak. "Mmmm..." Sore sedih. Gaduh ngan bini ke, galpren lari ke ape...aku pon tak taulah. Lantak awaklah Encik Erwan!


So, nak taknak terpaksela aku went through satu2 document Warisan Puteri tuh. Luckily nieh projek lanskap...taklah byk sangat document. Tp pening jugaklah aku nak cari. Before dat aku dah tanye kat boss...aku katelah, Erwan dah letak dlm file sbnrnye...Aku tgk boss pon cam bad mood gak.Aiseh..parah...parah..


Bile boss dah kuar and aku dah selesai kebanyakan keje aku pg nieh, tibe2 Erwan dtg. Br lepas mandi kot. Die tak tuck in pon. Maybe ke sini dr umah. Tak macam selalu, die tak tegur pon aku. Serius jek. Aku biarkan jek aaa..Aku dah siap2 kuarkan sume doc yg aku bajet2 maintenance program tuh. Aku tunjuk jek kat die. Jernih sket muke. Taklah berkerut sangat. Pastu...agak lame jugak...barulah die cakap kat aku..
"Ni dia maintenance program tu sbnrnye..."
Slow jek sore. Nampak sangat la bad mood. Aku pon amik mende tuh, letak dlm report. And teruskan keje aku. Tgh2 wat keje tuh, die tumpang gune fon. Rupe2nye die kena marah ngan boss besar pg td. Ntah apahalnye aku pun tak tau. Aku rase pg td die dok cerite ngan supervisor kot. Tumpang gune fon nak cakap. So, aku bla jek..kuar dulu. Kang kesian pulak...muke mencocoh jek..watnye aku yg kena marah tak pasal2.
Dah agak2 die dah abis cakap tuh...brulah aku masuk. As usual...adelah keje die tinggalkan utk aku kan. Sore biase jek...tp still cam bad mood. Kurang sket jek..dah leh senyum sket. Yelah..dpt clerk baik cam Cik Sha nieh..die nak cakap dlm fon, suh die duk kat desk aku...ahahhahahahha...(tulaaaa...lenkali marah2 lagik)


Aku bajet...mesti Yati hepi bace cite aku nieh. Oooo..Yatiiii...call aku semate2 nak kaco sal mende nieh ek? Jgn arapla aku nak tanye die dah kawen ke belum. Tapak tangan die tuh macam besar jek...tak pasal2 lebam pipi aku yg gebu nieh Yati ooiiiii...hahahaha..


Bile aku tgk hujan pg nieh, aku teringat keadaan diri aku yg "hujan" kat dlm ari nieh. Arinieh 29hb...so pham2 jek laaa.. ape yg aku slalu wat every 29th day of the month kan...and bulan nieh sumenye aku tahan dlm ati jek...Takkan ceria macam mane yg kowang tgk macam selalunye...
Sunyi sangat rase pagi nieh...pg td aku bangun, aku rase macam len macam sangat. Sunyiii...


Tp kalo kite sayang org...watlah ape saje nak bg org hepi kan? Kalo ape yg aku wat skang buat seseorang tuh hepi...terpakselah aku redha jek ngan keadaan yg ade skang...
By the way....instead of lagu "Semoga Abadi" yg aku minat tuh...aku letak lagu len. Still from Misha....

No comments: