Thursday, June 02, 2005

What wise quote fits you

What wise quote fits you?


Rise


Your wise quote is: "Our greatest glory is not
in never falling, but in rising everytime we
fall" by Confucius.
Yes indeed, you see true strenght can only be
seen when a person has "fallen". Only
then one can tell how they will handle it. Just
don't make others fall so you can know who they
really are. You on the other hand may be a very
quick recoverer and don't let people bring you
down. You are your own, and you're find with
that. Emotional issues is something you handle
rather nicely.



TIADA LAGI KIDUNGMU -LEFTHANDED


Air mata yang berderai
Siapa yang menghapuskan
Hati kering dan gersang
Siapa yang meneduhkan

Sedangkan kau yang ku sayang
Telah pergi dari ku
Dengan cinta dan harapan hidupku
Oh sayang

Tiada lagi ku dengar kidungmu
Tiada lagi derai tawamu
Hanya kesepian yang kian
Mencengkam jiwaku

Malam malam dingin membeku
Hari hari kian kelabu
Dalam doa kudus ku sebut nama mu
Cintaku... Oh sayang
Damailah kau di sana
Di sisi Tuhan yang Esa



MELAYAN NUR NADIA AMIRA


Nur Nadia Amira...awal2 pg aku dh kena kejut ngan dak comey nieh. Ibu bawak die naik atas jupe aku. Haiii...baju merah!Fav kaler die la tuh..hehe..Pg2 jek aku dh cum dak wangi nieh. Windu tul aku kat die. Bukan ramai cousin pompuan aku kan, so die nieh la antara cousin pompuan aku belah ayah. Kelahiran die aku tunggu!


Sibuk tunjuk kaler die, buku die, sumelaaaaa...pastu suh aku ajar. As usual aku suke tul sbb die cpt tul menangkap. Umur baru 4 thn. Aku nak mkn, die nk mkn, aku minum, die minum. Sume gaye aku diri tiru. Hahaha..terhibur ati aku ngan dak Nadia nieh. Dahla sore kecik...adeh...rase nak bawak balik umah jek! Ade talent jd mak aku nieh..hihi


Nywayz...seari suntuk ngan Nadia..hepi aku. Lupe jap sume prob..



KOLAM PAK ALI, PANCHOR


Aritu, dua ari berturut2, lepas asar aku gi ke Kolam Pak Ali, kat Panchor, Seremban. Saje ikut Mak Lang gi mancing..teman2. Aku nieh stakat mancing hulur boleh aaa...hahaha..nak mancing tak mampu. Kalo stakat mancing hulur, dpt anak ikan jek aaa aku. Hihi. Skali imbas nampak mengade gak aku nieh. Adik aku si Atan gi training sofbol kat skolah die everyday cuti skolah nieh.
Adik lak bile dh jupe kwn, mulelah ilang kat umah maklong. Leceh betul pembelot sowang nieh..hehe. Tp takpe aaa..aku pi kolam tuh, lepak2 situ...tenang sket pikiran rasenye. Hehehe. Syiok beb! Kolam tuh ade pemandangan yg indah. Dpt la aku merelaxkan pale yg tgh berserabut ngn macam2 hal nieh.
First day aku gi kolam nieh ade pertandingan mancing. Kebetulan aku takleh solat, so senang tul nak gi kolam. Tak payah nak wisau pape. Arituh Mak Lang aku tak dpt pape ikan. Tp taklah bosan, sbb ade ayah ngn ibu skali duk bergurau tepi kolam tuh. Tgh2 berjalan2 kt tepi kolam tuh, ibu tunjukkan aku rupe si bunga tanjung. Slalunye aku dok dgr lagu bunga tanjung je, rupe bunga tanjung aku tak reti.
Skali tibe2 ibu petik kasi kat aku. Terkejut aku. Slame nieh aku sket punye bajet bunge tanjung nieh besar. Rupe2nye bunge tanjung lagik kecik dr bunga melur (yang keling pakai utk semayang die tuh).


okeh...enuff pasal bunga tanjung. Walopon bunga tanjung nieh part of aku nye events kat situ (gi petik bunga tanjung kat situ letak dlm topi), tp ape yg aku enjoy scenery kat situ. Dah biase bising, panas...bile smpai tpt camtuh aku rase tenang jek...walopon tpt tuh stakat kolam jek. Nak2 pulang soundtrack best...layan lagu rock kapak. Satu mende lg best, sume org concentrate nak mancing,
takdelah sessi mengaco berlaku. Jolly gooooddd!!!


Kebetulan 1st day aku dtg tuh, ade pertandingan memancing lak. Kitowang stay smpai malam. Best woooo...mase start pertandingan mancing tuh, Pak Ali pasang lagu "Kaho Na Pyar Hai". Aiseh men...kaco daun betul. Aku rase cadangan aku kat pihak penganjur next year, jgnlah pasang lagu industan lagik ek!!! Smentara tunggu pertandingan tuh start, kitowang pekena mee hailam kat kedai tepi kolam. Kedai tuh macam kedai makan kampung, tp separuh atas kolam, separuh atas tanah.
Best gak makan mee hailam kat situ, terbukak gak slera aku. Mak Lang beriye rekomen aku mee kat situ. Not bad! So, sape yg taknak mancing, nak makan mee...leh la dtg kolam Pak Ali, k?


keluar dr kedai Pak Ali tuh, aku nampak sorang pakcik nieh dah tarik tongsan...berat 3 kilo lebih. Then...mase aku dok round agik, ade lak brade tuh tersangkut ngan tali pancing sorang lagik pakcik tuh. Dpt ikan talapia kecik jek...tp dek tersangkut ngan tali pancing org len...so lambat la kan, nak mancing lagik skali. Tak msuk ngn tali pancing putus sume...huh!
Last skali org yg menang ialah org yg menarik tongsan 12 kg...huh...cayak aaa....tergamam!


Walopon ari pertame aku tak dpt ikan, ari kedua tuh sronok gak sbb mak lang dpt ikan patin. Berat die ade dua kilo kot...kire oklah tuh kan. Namun begitu..aku tak makan ikan darat..kenalah anta kedai ek!Suh jual.(ehehe...cerewet Cik Sha nieh). Tp amat memuaskan! Lagik2 lepas tuh dpt pekena mee hailam.Hikhik.

No comments: