Wednesday, July 27, 2005

Buzday Ibu



KU PENDAM SEBUAH DUKA-KHADIJAH IBRAHIM


Bercinta sudah lama
Berkasih dan bermesra
Sedang enak membuai rasa
Perpisahan tercipta

Mengapa sementara
Cerahnya cinta kita
Mendung tiba tiada ku pinta
Gelapnya suasana

Walaupun hatiku
Amat berat melepasmu
Dan rintangan mendatang sayang
Terpaksa kuleraikan

Seandainya...
Kita harungi jua
Kelak punah semua sayang
Mimpi yang kau harapkan

Ku pasti kau kembali
Menyatu dua hati
Lebih elok cari pengganti
Tiada kau menyendiri

Tak guna disesalkan
Hakikat percintaan
Mungkin terpendam kenikmatan
Sebalik perpisahan...



Byk keje, as usual. Eloklah tuh...it takes my mind off things that I'm not supposed to think rite now. Baik pk keje..keje...dateline bile nak submit account, siape nak call...ape mende2 tuh sume. Otak pun berjalan dgn baik, pk mende pon pk mende yg baik. Whatever it is, I wish there will be time for me too la...Yelah, lately kadang2 sal diri sniri pon tak pk gak..huhu...Walopon mmg elokler kalo aku nieh tak makan slalu (bak kate maid aku nieh, aku nieh sepatutnye berjogging jek setiap ari bile berjalan nak gi keje tuh), tp tak elok gak kalo asek tak lunch jek lately nieh. Bile dah smpai umah, aku dah rase kebulur gile...mase wat keje mmg la tak lapar...dah duduk dlm bas tuh rase dah berkeroncong pulak perut aku...haha.
Tp dun worry geng lemak, aku rase aku lagik besau dr ko...as usual la...masih mengekalkan ketepuan lemak kat dlm bdn nieh. Ntah smpai bile la tuh...Kadang2 pk elok jugak kalo gemuk takde org yg ndak...tp kadang2 geli ati pulak, time kurus la org tak ndak..time gemuk yg sebok berdating nye. Ntahla...yg pasti sume tuh bukan agenda utame la...Agenda utame skang bekerja n carik duit. Kalo dpt lepas makan ari2 pun dah cukup. N paling penting...gain back my confidence I left trailing behind me...collect myself back from where it shattered...It is DEFINITELY not an easy task, rite?


Arinieh aku call UNITEN. Sbb aku dah rase tak sedap ati nape status aku dlm sistem UNITEN dah "graduated" n aku dah takleh amik transrip, tp nape transkripnye tak smpai2. Aku pon call. Bagus satu jek bahagian akademik nieh dr Bahagian Pendaftar, tak lembab n kurang kerek sket. Elok gak keje jd PA nieh slame nieh...kurang2 gua blaja gak camne nak cakap ngan staf UNITEN yg slalunye tak berhemah tuh (lagik2 la sebahagian org finance kan). Aku dpt ckp ngan ade abg tuh name die Faizal. Pastuh die cakap, transkrip aku dh lame dikeluarkan, abes jek exam arituh...dowang tau jek aku lulus dowan print dah transkrip tuh, tp org finance tak notify hutang aku sume dah setel! Walhal dah lame giler aku menyetelkan utang, before exam agik..tp org finance tak notify academic, so diorg tak send aku nye transkrip. Hangin tak hangin?! Kalo aku tak buat tindakan awal2, sah2 aku tak dpt nak prpare...tarikh konvo 3 and 4th of September...giler tuh...nak carik duit nak bayar lagik (nampaknye, sok kalo aku dah tak de duit nak bayar, kenalah aku push boss aku bayar gaji nieh kot...huhu). Nak bayar bukan sikit kan, byk la jugak...kang nak prepare la duit utk mende camtuh sume. Tak termasuk nak buat baju n beli kasut...(kalo aku jd gi konvo...confirm sume setel). Mereng tak mereng la org finance nieh...dah la aku mmg hangin, slalu tutup awal dr waktu. Aku paham la nak close account mmg menensenkan, tp aku pon blaja gak account, wat gak closing...takde pulak aku maki budak2 (skang nieh kuat betul nak marah, mentang2 junior2 nieh tak reti melawan). Ape2pun aku harap kes aku akan disetelkan. Aku mmg ade niat nak gi amik transkrip tuh sniri tapi nak dtg UNITEN tuh fulus jugak. Dgn mase tak tentu lagik. So, aku kena balik bincang dulu ngan org tua ku....hmm..sok aku nak telefon UNITEN balik ckp die nak pos or nak aku amik. Td aku pesan suh pos jek...yelah...kalo nak aku amik dah la skang org cuti ari Sabtu kan?


Apepon utk Encik Faizal tuh...mekasih la byk2 kerane mengendalikan mende ngan efisyen skali walopon org finance tak notify dowang. Bengang tul kalo org letak kite nye status "berhutang" sedangkan kite dah bayar lame dah! Sapelah punye keje...mmg aku hempuk la. Geram betul!


Arinieh jugak adelah buzday CIK KIAH! Ooopsss...Puan Kiah! My motherrrr...sudah berusia 47thn pade ari ini...Alhamdulillah, meningkat setahun n harapnye bertambah sihat (not in a sense dat macam mane anak dare die sihat la...sihat kesihatan tau!:P). And hepi buzday to Asdilla Anor @ Bawang Pink! Tambah setahun nampaknye...u're not 18 anymore, dear...hihi... Hope nye jgn majuk2 time buzday nieh...Kalo org tuh taknak celebrate, pi celebrate ngn boipren len la...hehe (aku rase bab nieh aku dah menjadi semakin jahat..hehe)


Ooo...mesti nak tau jugak kan...arinieh Erwan dtg sekejap, tp call byk kali utk membuli....bile aku tulih mende die cakap...die kate aku nieh pelupe...suke makan semut...hampeh betul. Bile aku ckp Cik Nazual (consultant smalam) tuh majuk, die gelak2. Bile aku serius...die tanye aku tgk bola ke tidak (sbb Selangor mng N9 kalah n die penyokong Selangor, aku N9). Podah...sebbaik aku tak ckp...N9 kalah bola leee..Tp Rugby defending champion! Huh..marah2...tiap2 ari kalo tak membuli, menyakitkan ati...menyampah betul. Napelah takde org len yg kena communicate ngan aku ari2. Tp kalo die takde tadi pon parah jugak....sbb aku kena dok ngan Cina Ah Lok tuh...lagik la tak selesa. Bukan ape, Ah Lok nieh completely Chinese la...yg ckp Melayu pon kelam kabut tuh. Keje die kat site jek. Tuh pasal org Cina putih, die itam. Dah tuh...si Ah Lok nieh ade bini Indon..worker tpt nieh gak. Aku pon tak paham camne Indon tuh leh melekat kat si Ah Lok, sbb aku tgk Ah Lok pun aku gerun. Mase Erwan call td ade Ah Lok nieh...tak pasal2 marah2 jek...bosannye. Dah balik Ah Lok baru reti nak cakap elok2. Ape tah die nieh. Kepale angin. Pening aku...


Hopefully sumenye berjalan lancar. Bilelah aku nak ade mase reply email pulak...balik2 taip blog terkocoh2. Adeh! Kaylah...mau chow..Taaaa...


p/s: Nieh lagu utk Marsha minggu nieh..ceh..tema 80's aku kena pulak sbb nieh salah sebuah lagu fav aku...Tak sure la lagu nieh thn brape...hehe..

No comments: