Monday, July 25, 2005

Buzday Shahmi




MENGHITUNG HARI -SALAMIAH HASSAN


Sayang ku menghitung hari
Dengan debaran di hati
Saat-saat berjauhan teramat menyiksakan

Sayang sejak engkau pergi
Waktu seakan terhenti
Dalam rindu kubisikan lagi namamu

Belum pernah ku alami keresahan yang begini
Siang malam ku bagaikan tiada berbeza
Dalam hatiku bertanya apa kau jua gelisah
Menghitung hari untuk segera kembali

Sayang dalam perpisahan
Terlalu banyak godaan
Demi kejujuran ini
Tidak kuhiraukan

Sayang bila kesunyian
Ku diburu kebimbangan
Apakah aku berdosa merasa curiga



Dlm mase dua ari nieh aku mmg pening sket. Ntahlah apasal...aku rase cuti dua ari nieh aku tak wat pape selen tido, tido n tido agik. Pening sangat pale aku. Ke sebab ujan yg sejak kebelakangan nieh renyai2 n aku terpakse redah. Hopefully hujan tuh hujan jugak laaa..tp kalo boleh biarlah ade air. Seksa gak bile ujan tp air bersih takde. Nak aje aku pi amik air semayang kat ujan tuh. Tp kang demam pulak. Huuu...


Akhirnye aku dok n lepak jek la. Minggu nieh agak kurang aktiviti memasak sbb pening. Lgpun nampak gaye macam tak diperlukan di dapur...tah hapasal ibu aku tuh ligat sangat, ntahle. Aku nieh macam jellyfish dah...lembik jek ujung minggu arituh.
Bukan wat mende, tgk tv, tgk tv dan tgk tv agik. Bengang Fernando Alonso jd champian, hepi Akma kuar from AF, tido tgk Laxmana Do Re Mi, tgk bola...N9 kalah pulak (tp still proud tuh..pedulikkan la Selangor). And men game Pharoah. Kali nieh dah menang! Yeayyy..best. Cun..cun..:D


Kite story sal arinieh la. Arinieh basically ape yg aku wat ialah menelepon. Mostly opis2 gomen. Aku ingat slame nieh kan, org dok wat cerite jek yg opis gomen nieh teruk kan (ospital tuh cerite biase la). Tp rupe2nye ade gak yg teruk. Aku paling suke call Kementerian Pelancongan. Hahahaha...dah name pon pelancongan. Dr operator smpai la ke PA ketua pengarah tuh sgt frenly and cepat memahami soklan aku yg sempoi (nak mintak full name pengarah jek). As usual, PA nye okay...tp operator la, tak reti sambung..pakai sambung mane diorg nk sambung or terus hang up. Haii..macam2.
Aku rase taktik aku sniri pon perlu ditukar. Aku dah try la ckp elok2 tp ade gak segelintir yg tak reti ckp elok2. Contohnye operator Jabatan Perdana Menteri. Siap hangup n tengking org. Aku rase mungkin monopos agaknye. Mule2 tuh cool lagik...tp bile dah lame tuh hangin gak. Ade pulak PA yg tak tau name penuh boss. Satu hal lagik tak logik. Tp gua wat dono jek la kan...aku try ckp ngn org len. And be as polite as possible. Paling best skali ialah Jabtan Bomba, and Hal Ehwal Dlm Negeri, Penerangan...yg len2 tuh ade yg hempas tepon laa..tuh la nieh laa..kasik pening pale aku jek. Yg paling penting tuh, kalo tepon mende2 camnieh sah2 byk sambungan, byk opis and lack of information kat website. Cthnye kalo call penerangan, dlm website tulihnye len (tak relevan lagsung), and number fon sbnr len pulak.
Ade pulak tuh tak update ngan TM Directories, make lagik menggagau la gua mau carik itu fon number. Huhuhu.. Apepon thanx to my pren, geng lemak...kerane menolong. And thanx to Yati ek...kerane sudi melayan aku time cuti. Hihi.. Jasemu dikenang sampai bebile, wokeh?!


Sbnrnye aku pon takleh blame org len dlm hal nieh. Cume yg agak kesal tuh sbb tak tau ujung pangkal sal mende alah nieh...what is it for, kenape mintak name2 nieh. And aku terpakse la pakai taram jek ckp ape pon. Dahle soklan paling haru aku kena tanye ialah: Berasal dari Negeri Sembilan ke? Bayangkan la kena tanye soklan camnieh...tak ke remeh jek PA tuh nak jwb.
Tak silap aku mende nieh alumni. Tp ntahle...ade mase tuh cam geram gaklaa...Maybe kalo aku paham keje aku, takle aku terkial2 macam nieh...Takpelah...experience. Take it as a challenge for today la :)


Haaaaa...nieh utk pengetahuan org2 kat KUITTHO, arinieh Erwan tak dtg keje kat sini. Tp pg td die called ckp die kat Manjung. Yeayyy...boleh aku relax2 sket wat keje td. Kalo tak double la pening aku arinieh. Hahaha. Apepun geng lemak...utk pengetahuan anda, kitowang takde pape laa...Opismet jek. Cume biaselah, bile dh asek keje berdua jek...nak wat camne. Lgpon ade mase tuh perlukan gakle pertolongan die. So jgn ler salah paham ek geng lemak? Harapnye mulut ko tak masin la...Aku maleh, takmo laaa..takmo...Huuu...


Maleh nak bercerite arinieh...byk keje...ape2 pon arinieh ialah buzday adikku Shahmi! Genap 20 thn...tp dah jauh di mate la pulak. I miss u my brade!
And lagu nieh sempena pelancaran lagu 80's fav aku. Salamiah Hasan yg sorenye mmg power. Enjoy it..

No comments: