Tuesday, July 26, 2005

Jauh Di sudut Hati




JAUH DI SUDUT HATI -SUDIRMAN


Sayang
Kubawa jauh rinduku
Kerna akau telah tahu
Kau bukan milikku

Sayang
Sesunguhnya bukan mudah
Menjalani hidup ini
Tanpa kau di sisi

Jauh disudut hati
Aku masih bermimpi
Mimpi yang indah
Esok kau kembali

Jauh di sudut hati
Ada waktu-waktunya
Aku berdoa
Kau pulang semula

Sayang
Biar ku mengingatimu
Biar kugantung harapan
Hingga sampai waktu
Nafas terakhirku



Ape nak story ek arinieh. Huhu...seperti yang telah diketahui terlebih awal oleh Yati n my geng "yang tak lame lagik tak berlemak", arinieh ari mengorat and menggatal. Okeh aaa..sbnrnye aku pon tak expect ler mende menggatal nieh terjadik. Maybe sbb dah keje berdua kot, so byk le mase spend same2. Tp outside the office tuh...hmm..yg tuh mmg di dalam kawalan aku lagik. Takde terbawak2 ke ape ke. Alhamdulillah.
Asalnye arinieh sbb bergurau kot. Maybe setelah kena masam ngan aku arituh, jadik die punye perwatakan kat aku tuh dah makin baik. Ataupon sbb makin ari makin okay aku leh wat keje ngan die ke, aku pon tak tau ler. Ataupun sbb setiap kali nak wat surat in English, aku yg buat...so, nak taknak terpakse la berbaik ngan aku kan? Huhu...Yg pastinye, aku rase mende nieh takde ape pon...Cume biaselah, bile dah tinggal berdua jek kat opis with no one keliling and basically one job to focus on together, mmg la kena byk mase ngan die. Kalo tak, aku wat keje aku n die wat keje die...nak mintak tolong barule panggey aku.
But to be honest, tak selesa gak wat keje arinieh. And bile PC baru angkut letak sebelah desk aku n die yg akan dok kat situ mmg pening la jugak. Actually, mende biase jek. Tp kalo dah bile pusing men eye contact, and the person keep on staring at u...sakit jugaklah pale kan? Hahaha...so, solution biase...buat bodoh saje. Jgn cepat perasan, okay!


Whatever it is, things changed a lot these few days. Byk keje n byk stress. Dah mule rase dah kat kepale nieh. Nasib baik lately kurang sket buli laa..Kalo buli pon dah reti nak ckp elok2. Tp td die lost temper kat consultant tuh, terkujat aku kejap. Mak aaaihhh....seram. Smpai the second time aku call tuh, consultant tuh takmo ckp ngan aku. Gile tak? Yelah..kalo aku pon marah2. Die nieh bukan reti bile marah pakai marah jek (dh keje bwh die, paham sangat dh pangai tuh). Td awal2 die nak marah consultant tuh, aku yg kena bebel dulu. Consultant tuh pulak buat kerek ngan aku. Lepas tuh tah hape die ckp pon aku tak tau ler...yg pasti merajuk le consultant tuh. Sebbaik aku tak kaco die tadi. Dahle consultant tuh mude adik, pompuan lak tu. Asek gaduh jek ngan Erwan...rase macam nak kawenkan jek. Hehe. Sure pening jd bini Erwan...
senyap mmg la senyap, tapi bile die dah hangin kang asek bebel jek. Dah marah2, bebel2...mintak maaf. Malas tul nak layan. Sebbaik aku nieh ade senjata aku. Hahaha. Ape lagik kalo bukan mulut aku nieh. Nak sangat bercakap, ckp leee...Aku tarik muncung Donald Duck.


Ckp sal status...akhirnye tau gak ko status Erwan, ek...Yati...Bujang dan tak pernah berkahwin, menurut kenyataan secare terbuke, takde awek (tp tak tau la kalo tipu pulak kan)..Takpe, takpe...nanti aku kenenkan kat ko. Ape lagik ko nak tau? Orgnye 2 thn tua dr aku...maknenye 3 thn tua dr ko. Tinggi aku tak sure, tp aku rase berat mmg berat. Hahaha. Aku rase kalo die bukan manager aku aku dah tangkap die masuk geng lemak. Bagasinya berat di depan. Kuang3...hihihi. Tinggal sorang2, orang KL kat Jln Kelang Lame. And pakai line Celcom. Kalo nak suh wat umah boleh kot die nieh sbb die kan amik Civil Eng...smpai satu mende die ckp pon aku tak paham, die pulak pelik ngan mende2 aku buat. Hahaha. PR sangat bagus, macam Yati jugak. So..Yati? Mau tak kena kenen? Gaji aku rase byk nieh..sbb half payment pon byk gak gaji. Aku tak sure la pasal gaji, sbb aku tak buat gaji die. Yg aku tau pakai Wira le. Tp kalo agak2 malas nak naik Wira die, ade time die kena bawak company car yg GTI tuh. Dinasihatkan jgn harapkan die nieh bawak keta sbb bawak sangat laju n tak suke bawak auto sbb tak de kesabaran:P
Ade mood nak masak, die suke masak. Tp masak ape aku tak tau...tp kalo ko nak aku boleh kenenkan Yati? Hehehe...


Utk geng lemak tercayang...walopon ko mengatekan firasat n pengalaman anda itu benar, tp biarlah kat satu pihak jek ek...Aku rase aku tak reti la mende2 cenggini...And most of all, tak ready. Orgnye pon tak ckp ape2 lagik...Wilex lee..aku br keje sebulan lebih kat sini...not so fast kan? Lgpun...aku rase aku sniri takleh nak involve ngan mende2 camnieh lagik..."Skali terantuk slamenye terngadah" betul tak? Takmo laaa...nanti benjol, cedera parah kepale aku...sian aku kan? Die tak cukup kenal aku...so, slagik org tak ckp ape kite letak mode silent dulu, k?


And dah jd azam aku dr dulu lagik...mmg semuanye tak dirancang...tp aku takmo la nnt ade collection ex-bf. Takmo nnt bile dah kawen, hubby aku tuh ntah bf aku yg keberape. Biarlah..kalo ade rezki aku nak yg kawen jek la terus...malas nak pk cintan cintun nieh...Kalo ade, adelah. Tak kisah la org len, tp aku sniri tak mo la ade ex lagik. Susah2 aje! :p


By the way...nak balikle. Penat nieh! Huhuhu...Tataaa...

No comments: