Thursday, July 07, 2005

Memori Cinta Luka





MEMORI CINTA LUKA -NASIER WAHAB


Seindah pada waktu itu
Dalam sendu membelaiku
Asmra melewati
Kala sendu

Tersurat prpishan Ini
melayari hari
Terpadamlah api
Cinta yang menyala

Bridge:
Buka alasan itu
Yang ku mahu darimu
Impian yang ku bina
Pudar layu
Tiada bermakna


Setelah lama ku korbankan
Tiada bererti
Dan biarkan terasing disini

Bridge:
Hanya saat ini
Yang akan menentu
Pasti tidak kau menoleh
Pada waktu indah itu

Hanya saat ini
Merubah dirimu kasih
Meresapi jiwamu yang lara

Korus:
Tidak ku duga mengapa begini
Berakhirlah kisah cinta nan luka
Tak mungkin akan bersinar kembali
Tak mungkin kau sedari

Musnah semua janji yang terucap
Dalam senyum menyusuk di dada
Dan kini kau telah pergi
Tinggalku sendiri




aDEHH...Huuuuuuu...arinieh pagi lagik Erwan dah dtg buli aku..huuuuu...sian aku. Die suruh aku wat surat laaa...telepon la, FAX la (balik2 mesin haram tuh..sebbaik dah pandai gune..hahaha).
Macam2 la keje Erwan suh buat. Pening gak. Yg peningnye bile die tak pandai nak karang surat. Dahla aku tak paham ape die cakap...Last2 aku interpret sniri...aku cakap jek ngan die ape aku paham.
Hehehe..best..best...walopon tak amik CE...tp paham jugak aku akhirnye sal mende2 nieh sume...yeayyy..yeay...(Suh aku wat account retilah aku..suh aku bace plan pulak die nieh...huhu..)


Last skali, sumenue setel. Tp aku kena siapkan CV nieh sket lagik...dah wat 2 set, tinggal lagik satu set...Haram betul..huhuhuhhu..yelah, patut td dah siap tp Erwan tuh la yg suke kaco2...Nampak sangat buli aku...suh aku cepat la...suh nieh la..suh tu..pastuh gelak2 sengih2..
Aku rase td awek die/tunang/bini die call sbb at one time die kuar kejap. Pastuh aku dgr die gelarkan diri die "org"...ckp pon macam manje (sejibik cam kalo adik aku cakap ngan mak aku). Ek eleh..segan mendenye...aku gelak jek mase die nak kuar tak ckp dlm opis...hakhak...(teringin lak nak tgk awek Erwan nieh). Tp aku still tak tanye la tuh awek ke pe..Tuh hal die..hihi..


Aku ade satu cite nak cite. Smalam kan, aku gi lah print kat Plaza Ampangan nieh. Mase dulu Plaza Ampangan nieh taklah gempak ke ape...brg pon takde. Pasaraya pon Tops jek. Skang jek die dah kena ambilalih ngan Giant so ramai sket org dtg. Yg aku rase geliati tuh kan, bukan ape...ade satu kedai potostat and wat kad kawen tuh dh lame bukak kat situ. Maybe akak tuh tak prasan aku slalu dtg situ utk potostat keje2 mak aku dulu, latihan anak murid sume. Skang nieh akak tuh dah anak 3 la (cpt gak beranak akak tuh, mase aku 3rd year dulu anak die sorang jek...die kawen mase aku form 5). Smalam mase aku mintak die print sumthing, die tlg print. Slalu aku ckp kat husband die...husband die takde smalam.
Skali mase tgh print mende tuh die cam sound aku la, "Ko nieh boleh ke pakai baju macam nieh pergi keje"


Aku ckp laaa..."Boleh jek...bukan formal sangat pon..lgpun ade mase kena gerak2..travel sket...gi site. Bukan nak kena ayu2"
Mmg betul pun. Dah tuh, aku travel lagik gi keje sume..bos aku mmg tak berkire nak pakai ape, asal elok. Die sniri pakai suar (dah kate construction company, kenalah ligat pi sane sini kan?)Aku formal pun ari Jumaat, sbb kadang2 Jumaat ade meeting pastuh aku pakai baju krung...elok sket.(bukan taknak print kat opis tp printer kat opis tak best sangat).


Pastuh die jwb, "Alaaaa..kalo keje ko kena ayu, ko bukan ayu pun...hahaahhahah.."
Die gelakkan aku sambil muke die pandang macam jijik kat aku. Yelah, aku pakai jeans Levi's aku yg faded...t-shirt kaler kelabu, ngan tudung putih. Put no make up (jage kulit gak...byk sangat mekap pun tak elok kan?), and aku pakai sport shoes. I have every reasons pakai camtuh.


Aku diam jek die nak gelak besar mane pon. Satu kedai tuh macam heran asal die gelakkan aku. Aku wat bodoh jek (at least gua tak gi keje kedai potostat tp nak pakai lipstick kaler merah terang kan..hahaha). Then die pandang aku dgn pandangan satu macam. Aku wat dono jek laaa...


Die sambung lagik, "Ko tunggulah ko ade boipren sok, ayulah ko kot...hahaha.." Die gelakkan aku. Aku sniri tak paham...screw ilang ke die nieh...lawak sangat ke?


Dgn tak semena2 aku jawab, "Dah ade" Tak tau apasal aku tersebut camtuh (mmgla dah ade...tp dah putus jugak..huhu)


"Hah? Ade? Ko ade?!"Die terkejut. Die pandang aku dgn pandangan "Ek eleh...tak lawa pun ade boipren ke? Sapelah nak kat die nieh?"


Kebetulan, hubby die balik and keje printing aku pon siap. Hubby die tanye,
"Dik...konvo bile?"
Aku jwb, "InsyaAllah bulan 9, bang" Pastuh aku bayar...


Die pon tertanye, "Ko bukan keje kerani jek ke?"


Hubby die tlg jawab, "Kerani sambilan jek tuh..dah grad sok keje len pulak kan dik?"
Die cam tercengang jek...and aku pon bla..malas nak layan dah.


Macam tuhla manusia kan...Kadang2 aku geli ati. Keje kerani tuh hina sangat ke? Kat aku taklah teruk...stakat nieh aku enjoy jek keje2 aku. Byka ku blaja dr keje nieh...Paham sal keje...and aku dpt memahami keje kawan2 aku..tuh yg aku puas ati. And kawan2 aku yg keje2 kerani pon lg elok dr kawan2 aku yg keje exec ke, dh jd auditor or engineer..lagik beradap!And...tak baiklah kalo kite nak mengate kan...aku rase baik keje kerani...dr wat business sniri tp tak reti jage customer kan? Keje sniri....bisnes sniri mmg la elok..tp kuat mengumpat taklah elok, ye tak?


Ckp pasal cantik pulak...seingat aku akak nieh mase anak dara taklah lawa mane. Mase die lom ade anak lagik, die tembam jugak (so, takleh bg reason la dah beranak baru bdn naik, kan). Aku rase nak kate die stylo sangat pun...mmg tak stylo laa...baju kurung kain die outdated...aku rase lawa lagik baju2 Yati mase dlm gambo aktiviti die.
Lawa lagik si Honey... hehe...(kesimpulannye di sini, before nak pandang2 org tuh, cermin la diri dulu kan)


Org tanye, kite jwb. Org tak tanye, kite tak cerite. Org kate ikut resmi padi...makin berisi makin merunduk..Hope2 nye dpt la aku jd camtuh ek..Amin...Okeh kawan2...nieh lagu yg bakal MAWI nyanyikan dlm AF minggu nieh..AFUNDI MAWI cepat..hehehehe.. (sudah jd Mawi mania aku nampaknye...hihi)


p/s: Seksa setiap ari bile kena panggil anak boss yg paling kecik nieh...Terpakse sebut name yg aku nak elak sebut...kenape name budak nieh same ngan name die...

No comments: