Friday, July 15, 2005

Menghitung Hari




MENGHITUNG HARI - KRIS DAYANTI

Menghitung hari
Detik demi detik
Masa ku nanti apa kan ada
Jalan cerita kisah yang panjang
Menghitung hari...

Padamkan saja
Kobar asmaramu
Jika putik itu takkan ada
Yang aku minta tulus hatimu
Bukan puitis

*chorus*
Pergi saja cintamu pergi
Bilang saja pada semua
Biar semua tahu adanya
Diriku kini sendiri

Padamkan saja
Kobar asmaramu
Jika putik itu takkan ada
Yang aku minta tulus hatimu
bukan puitis



Aiiiyyaaaaakkk..manyak keje woooo...Sampai2 jek dah bertimbun atas meja...adedehh..
Bilik nieh nak kena kemas laaa..even though aku dah kemas ari2 tp bile boss besau balik...die check keje...mmg sepah balik...huuuuu..
Arinieh Erwan takkan dtg, sbb semalam die gi Manjung...site visit. Arinieh die nak meeting kat sane. Rase2nye mungkin lame. So, hopefully tak payahle tgk muke die...sbb lagik byk keje aku kang..


And...arinieh kena selepuk kat kepale..ahahaha..kemampuan teruji nieh..Kena wat account, satu projek die dah siap. Nak kire balik. Hmmm..amik skali...Tuhla..sape suh jd student accounting..Aku pon tgh pk camne nak start...hehe..cuz I dun have examples to follow..kena pandai2 sniri jek nieh.
And as far as I'm concerned..Mende nieh contract account...which means it falls under management accounting which was my weakest point! Dah kate blaja ngan Zalina Hashim mase tuh...huhuuuu...kantoi..kantoi...telepon Miss Zalina balik silap2....hahahaha..
Serius beb...gue tak pandai ngat, kena bukak buku balik le nieh...huhu..


Takpe...go slow dulu...accumulate data first...adeh...data pun bersepah jek kat sini...kenalah aku sabar...kuatkan iman. Ikutkan sbnrnye account company nieh ade professionals yg wat, siap ade private auditor...biase la tuh kan...tp nak mengumpul data and wat draft tuh dah keje aku...
Harap2 jgn percaye sangat data aku nieh sbb aku pulak tak keje sini lagik mase projek nieh dibuat. Hmm..tuh yg payah. aku tak tau sape supplier...from wahat date to what date buat projek nieh. Nieh sume kena study sniri. Yg pening tuh sbrnye bukan pe...since my bosses are all technical people, they tend to jumble up some of the financial documents...
Aku tak tau mane original copy and mane yg copy. So, tuh yg susah. And byk jugak yg bersepah...contoh mase aku dtg nieh. However, I'm trying to understand...yg letters and approvals, maps and plan lagik penting kan..yg tuh yg tak boleh ilang sbnrnye..So, nak taknak kena dig la..carik balik data nieh kalo jupe.


The 1st thing I need to know pasal project nieh dulu..Need sumtime to read. Lepas tuh wat document tender yg baru tuh...aiseh..byk keje...Nak wat essay pon tak sempat agik. Dah la tak tau apasal ngan pc nieh, kat mane yg tak betul...aku tak dpt nak reply msg kat tagboard sniri. So, ibu Syahmi...dis weekend aunty Sha siapkan essay tuh..nanti kalo dpt aunty Sha email as soon as possible.
Byk tul nak wat...nak kena gi amik confirmation letter....surat approval grad tak kuar pon...dah kasik aku cuak..macam2 hal la. Skang opis tutup pulak ari Sabtu! Tuh yg boring tuh. So, camne ek?


Skang tido awal...sbb penat sangat...tp badan tak kurus..hahaha..


Pg td ibu wat nasik lemak. Semalam die dah hint nak wat nasik lemak kat aku. Dah nampak aku diam jek...die masak sniri pagi td, tak kejut pon. Mesti die paham kan...nape aku rase ade time takmo masak certain things...
Sian ibu aku...bukan aku mogok...takmo silap aribulan angus jek! Aritu ade skali dah tak letak garam....tak penah2 aku wat masak tak letak garam. Tuh sbb org tua2 kate jgn sekali2 menung time masak...fokus!


Pg td dgr lagu nieh kat Era. Skang layan lagu Melayu jek aaa..lagu omputih tak hapasal byk yg tak best skang. Nieh pon lagu lame...baru terperasan for the past few weeks aku asek letak lagu Kris Dayanti...huhu. Ape2 jek laa..
Yg pasti bz...tp sangap jugak...hmm...ntahlah! Blur! Wokeh..start pulun...kena tata...bubye

No comments: