Friday, July 08, 2005

takdir penentu segala




TAKDIR PENENTU SEGALA -JAMAL ABDILLAH


Berat rasa kakiku melangkah pergi
Menujui ke destinasi tak pasti
Andai kata ada harapan untukku
Berikan ku tanda agar jalanku lebih bererti

Kau kucinta dari seluruh ragaku
Melebihi segala di dunia ini
Namun harapan masih tinggal harapan
Dilema menanti lebih menyiksa dari segala

Sesungguhnya...
Takdir penentu segala
Bahagia yang dicita
Hanya sedetik jaraknya

Namun masih... tak tersentuh kau jua
Kabur jua pandangan
Kekasihku... berapakah lamanya
Ketabahanku mungkin akan pudar



Okeh...so what's the story for today...Pagi2 lagik dah sibuk...tp tak taulah sibuk cmne nnt sbb Erwan kate die takde meeting arinieh. Pg td die call..aku rase die kat site kat Manjung..so, aku tak tau die dtg ke tidak arinieh..kalo tak dtg taklah byk keje aku nnt..hehe...
Tp dlm pd tuh, dah call td bg gak keje...huhu...pembuli...Siap marah2 lagik pg td. Yelah, die bukan nak call org2 nieh sume...lepas tuh suh aku call. Bile org tuh tak buat mende macam die nak, die mule hangin. Pg td die hangin ngan boss...tp takleh marah aku...So, membebel jek la..
Huh..sapelah jd awek/tunang/bini die nieh...sure pening dgr die bebel.


Nak dijadikan cite, semalam aku ter"pass remark" kat die. "Sapelah jd bini awak nieh..pening die agaknye.." Erwan cam marah aku kot.."Apasal pulak?" Tp aku gelak jek...Paham2 sniri la Encik Erwan..saye nieh kuli jek..hahaha..


Still stories pasal Erwan. Nieh si Yati mlm td, aku cakap nak mimpi boipren baru, die jawab "Erwan eerrkk" Huhuhu..Yati...walopon dah hampir sebulan aku jd kuli Encik Erwan tuh, aku tak berkenan la kat die. Harap2 die bukanlah boipren baru aku ek Yati..pening aku kena bebel nanti..hahaha..
Lgpun, aku rase Erwan tuh dah kawen. Hope so la kan...at least kalo die nak sambung bebel, bebel la kat wife die kat umah die..penuh telinga aku jek yg kena..hahah..


Utk pengetahuan kowang, org yg aku nak mmpi smpai jupe2 tuh ialah MAWI. Budak yg masuk Akademi Fantasia 3 tuh. Semalam before tido aku tgk la siaran ulangan konsert die nyanyi lagu Arab tuh kan, aku berkenan la sangat2 die nyanyi lagu tuh. Setiap kali ulangan sure aku akan pi tengok...Sbb aku suke na ngan sore die time tuh.
Bukanlah aku kate konsert2 len tak best, tp yg tuh la yg paling best pd aku. Aku suke care sebutan n care die tarik sore. Macam mane aku minat Jamal Abdillah gaklah kan...best sangat2...Huh..aku wish si Mawi nieh bawak lagu Ghazal Untuk Rabiah...sure melentok nye Cik Sha! Dah kate bekas qari tuh..ish..ish...mengaji sure best nieh...
Agak2 kalo la ade pakwe yg leh ngaji kat ko..tlg bacekan doa tidur kat sebelah mase ko nak tido ke kan...dgn sebutan n sore cmtuh..alangkah bahagienye...Adeeehhh..Mawi..Mawiii..Mawiii...


Slame nieh aku tak tgk pon Af, benci Af adelah. Bile lepas Prelude AF (yg aku terpakse tgk sbb adik nak tgk tuh), aku lagik menci AF sbb die buang lak budak yg nyanyi nasyid. Tak sangke bile Mawi dah kena serap masuk balik tuh, aku gile lak tgk AF...ahahha...Sumenye keranemu WORLD. Kalo Mawi takde jgn arap aku nak tgk sangat AF nieh..bukan best sangat pon..balik2 kezutan jek!


Tp smalam aku jeles betul si Mawi duet ngan senduk...opppss silap..ngan Siti Nurhaliza (kena masuk court lak aku kang..hihi). Diorg nyanyi lagu Nirmalas. Wahwah..Mawi tarik sore lagik syahdu dr Siti. Yg aku heran tuh, time AF1 ke AF2 tak dtg pulak minah tuh, walhal dah lame jd duta Hotlink. Semenjak ade Mawi nieh...amboi..amboi...yelah, sbb Mawi org tak pandang kes Cik Siti kite ek..Sian Siti kena mengalah ngan Mawi.
Bile tgk smalam aku pon tak sure Mawi tumpang tuah Siti or Siti yg tumpang tuah Mawi...ahak..sbb slame bace channel@15 tuh takde pulak sebut name si Siti...alang2 smalam dah berduet ngan Mawi...kuarlah name die sket2...ek eleeeehhhh...Ape2 pon Mawi..baiklah ko berduet ngan Siti Nurshahida jek Mawi..pakai tudung pon pakai tudung..pandai urut pulak tuh...hakhak..


Gurau2an jek nieh..saje jek beralih tumpuan ke arah mende len pulak...karena hati ini telah dilukai..maka jadilah ia memori luka...perjalanan tak smooth seperti biasa...(sume lagu Af minggu nieh..ahak..)


Ckp pasal Mawi n Erwan (topik pagi aku kali nieh), smalam aku men2 sms angau2kan Mawi ngan si Yati. Yati ape lagik...angau Putera Tembam die..hehe...Aku rase aku tersalah send anta sms laaa...


Aku tak sure la sms yg mane aku tersalah sent...tp aku tersent kat org tuh...Yg aku cakap kat Yati smalam sal mase Yati sebut Erwan...aku kate takmo Erwan, nak org Kulai. Lepas tuh...aku angau2...Aku pon tak ingat mane sms yg silap anta. Aku sedar aku silap sent bile ade report smpai pg td..huhuhhuhuu..Ape2 pon aku rase mlm td die sure bosan kot..
Mase die wish nite, aku reply..wish gudnite gak. Pastuh aku cakap, " Sha nak mmpi jupe Mawi malam nieh..Nite" Lepas tuh die tak reply...and tak sms aku langsung pagi nieh. Nieh dah kul 10 kan...huhu..Biarlah..suke ati dielah nak sms ke tidak....dulu boleh kecik ati sbb die boipren aku...skang nak kecik ati amendenye...up to his own convinience la kan..


Pg nieh aku gi keje tumpang ibu ngan Cikgu Faridah yg nak pi Pilah wat soklan Pra-UPSR. Nnt balik kalo dpt aku tumpang..tak byk keje sempatlah menumpang...hope2 nye gitulaaa..malas nak naik bas sbb arinieh aku nak pi pasar malam..beli lauk. Menu mungkin ikan pari masak asam pedas...Hmm..lauk fav org tuh...Ibu pun tau tuh lauk fav die.
Pg td mase discuss menu ngan aku pon ckp slow2 jek...hmm..ntahlah...kesian ibu aku nieh..


Kay...takmo story byk...nnt bile2 story...Erwan dah call lagik membebel...huwaaaaa...!!!Silap2 die nak dtg opis....huuuuuu...


Nieh lagu Yazer nyanyi minggu lepas..from my fav singer...Jamal Abdillah..

No comments: