Monday, August 08, 2005

Seroja



SEROJA -S.EFFENDY/JAMAL ABDILLAH/MAWI AF3

Mari menyusun seroja
Bunga seroja ah... ah...
Hiasan sanggul remaja
Puteri remaja ah... ah...

Rupa yang elok
Di manja jangan dimanja ah... ah...
Puja lah ia sekadar
Oh sekadar saja

Mengapa kau bermenung
Oh adik berhati binggung
Mengapa kau bermenung
Oh adik berhati binggung
Lupakan saja asmara
Pada asmara...
Lupakan saja asmara
Pada asmara...

Mari menyusun seroja
Bunga seroja ah... ah...
Hiasan sanggul remaja
Puteri remaja ah... ah...

Rupa yang elok
Di manja jangan dimanja ah... ah...
Puja lah ia sekadar
Oh sekadar saja


Okeh...sebelum Cik Sha over-bz ngan keje2 nieh, baik kite taip blog nieh dulu ek! Minggu lagu bonus last week tertunda sbb byk sgt keje! Kalo nak cerite tuh mmg berjela cerite aku. As usual, salah satu cerite pasal my manager...Encik Erwan yg susah2 jek nak menyusahkan aku nieh. Ape2 pon...biarlah...nak cerite sal keje mmg tak abis2! And aku pun ade wat silap.
Tp yg best last week...mase aku dah byk keje...for the 1st time die nampak sniri la kalo aku marah macam mane! Seronok betul. Aku mmg marah laaa...and kali nieh aku mmg marah ngan die. Diam terus. Padan muke. Aku paling tak suke org yg bile die nak lepas marah, die pakai lepas jek...So, lenkali...kalo aku tanye, nak ke tak buat appointment ngan consultant ke, ngan QS ke...tolong leeee...jgn lepas2 marah kat aku dulu.
Nieh tidak, aku tanye, "Besok diorg nak dtg buat inspection, nak pergi tak?" Mumbled....mengomel. Macam mak nenek! Aku tanye boleh ke tak takde pon nak ckp ape2. The other person was my boss...pun the same reaction. Tp baik la care die...not like Erwan's la. So, aku pon tak sure nak pergi ke tidak ke ape...tibe2 jek...Consultant ade kat site and diorg tak pergi. Yg consultant tuh pon satu, tah hape gaduh ngan Erwan, pi tipon aku. Emo jek...tau la engineer pompuan, keje in dis field mmg byk cabaran. Tp aku tgk org len jd engineer taklah cepat angin macam nieh. So, kesimpulannye? The fault was put onto my shoulders...konon2 aku tak reti set appointment! Haii....kalo salah aku aku trime la kan, tp yg die ngan pompuan tuh bergaduh macam boipren galpren apasal pulak. Smpai slame nieh call hp, skang dah kena thru opis!
Alih2...lepas a stressful moment for a while (aku siap kena maki ngan consultant tuh lagik...bagus tul pompuan tuh), die ckp kat aku, " Die tuh patut kawen jek laa..."


Aku pon amik kesempatan balas balik, " Awak pi la kwen ngan die. Sesuai," Lancang mulutmu Cik Sha! Takde insurance! (tibe2 aku sniri pon cam teragak, cmnela aku leh lepas ckp jek nieh? Boss tuh :p)


Luckily, mase Imran balik from site visit, die bagi keje byk la jugak. Pening jugak. Last2 aku stay smpai kul 6.30 kat sini. Dah kate Jumaat cuti kan. So, sebelum timbunkan keje, baik wat slow2...walopon sbnrnye byk la jugak...huhu...takpelah, macam nieh la nak carik makan...jgn mkn gaji bute dah le, Cik Sha ek..


Jumaat pulak, aku gi UNITEN. Aku tido la kat UNITEN sbb pagi Sabtu leh gerak skali ngan Yatmo n the gang. Dowang nak pi kat sekolah ibu Syahmi..hihi...yelah, tak lame lagik bangunan Kolej Tunku Kurshiah tuh dh jd bangunan Sekolah Menengah Sains (P) Seremban. P stands for perempuan. L nye dulu dah amik bangunan sekolah SDAR. So, lepas nieh kalo org tanye TKC kat mane2, TKC akan berade di Nilai..not in Seremban anymore lah! Aku mule2 rase macam tak best jugak laa..pd aku aku tak agree la SBP nieh dipindah2. Tp, nak ckp macam mane kan, dah kena pindah. Nak wat facilities yg lagik baik (tp aku rase aku lg appreciate history kot). Lgpun, bukan sekolah aku utk aku kate ape2. If there's a school yg aku kate jgn pindah kat Seremban tuh, it would be KGV la kot...hehe..sbb tuh sekolah keturunan. Dh kate fam sume sekolah situ kan, so...ilangla history kalo skolah nieh pindah!


Okeh...cite sal sekolah pulak. Nywayz, kwn2 Yatmo telah dtg ke bilik. So, bilik Yatmo penuh ler arituh. (kemas pulak tuh...hehehe). Yatmo, as usual....my good host la, tak pernah mengecewakan. Thanx a lot Yatmo. Aku ke UNITEN, tp sebelum tuh kena gi BCB pulak nak pi bayar. Nak bank slip lak UNITEN nieh. Giler songel. Dahla bagi arahan salah. Dlm surat suh pi FINANCE, smpai finance, org sume terkebil2 sbb tak tau ape (tak notify, macam kes aku nye transkrip aritu). Dak2 engine ramai kat situ. Diorg pun blur sbb tak tau nak wat camne. Last2 kitorang diarahkan pi REGISTRAR. Eja betul2. Registrar ngan finance. Naik atas, org registrar terkebil2 gak. Sebbaik ade org akademik situ. Br setel, itupon macam2 hal! Poyo betul!


Aku men SIMS 2 Yatmo. Lepas gian. Hehehe. Family name still Pires. Tp hubby name dah tukar jd Meme. Sbb dah tak tau mau put ape. Name Robert kang tak best. Hahaha. Umah kecik but nice.. Got 1 daughter named Amelia yg ade rambut macam Amylea. Sgt cute. Masukkan anak kat dlm private skool...siap ade affair ngan pengetua anak tuh...hahaha...but I enjoyed the game smpai tak tido. Hahaha..


Besoknye bile balik, aku terbaring depan tv. Lelap smpai kul 5 petang. Dh wat ape yg patut, smpai malam...nonggok depan TV. Nak tgk FINAL AF! Kalo suh aku bagi conclusion, mmg panjang. Aku ade byk mende nak ckp. Tp kang korang muak pulak nak bace. For me, pemilihan pengkritik malam tuh, good. Tp instead of Syafinaz, aku lagik prefer Sharifah Aini, sbb die lagik intresting (taklah komen org ensem tak ensem..huh). Lagu pulak....aku rase okay, cume regret sket sbb Felix tak amik kesempatan tunjuk bakat time tuh. Die tak gune lagu yg die dpt untuk tunjuk keunikan die. Biase jek macam minggu2 len. And, as usual, Amylea impresses me....sgt bagus. Utk lagu Sweet Child O' Mine tuh. Marsha? Huge dissapointment, tp cover utk lagu "Manusia". Lagu macam tuh sesuai ngan die. So, kesimpulannye? Sume ade kelebihan n kelemahan. Mawi sniri ade kelemahan time tuh. Tp ape2 pon keputusan...bagus!
And expected. Cume hambar sket sbb student dedolu tak menyanyi. Itu jek. Other than dat? Hahahaha..AF masih sebuah pertandingan berbentuk HIBURAN. So, biase jek la. Fanatik aku tak mungkin sangat macam fanatik aku kat bola kan!


So, sebagai adiah tuh Mawi Fans, ni die lagu yg dibawak oleh Mawi arituh..."SEROJA". Best kan? Sape2 Mawi fans yg anta email malam tuh..thanx...nywayz, congratulations to all of u. Cik Sha hanye menaip ape yg terase di hati kay?! So, ape2 yg rase tak puas ati dlm blog tuh, harap diampun! Kite minat org berpade2. Tabik spring kat Mawi la...lepas nieh nak kawen..hihi..


Arinieh nak wish hepi buzday to Mr Azwan @ cryforfreedom. Hope awak okay jek dear...Hehehe...tingat lak awak same buzday ngan sape...hihi..(kowang tekala :P)
Okay aaa...dats all. Buat keje balik, kay! Have a nice day frenz...


Dis song bagus la...layan utk menginsafkan diri. Thanx Mawi :P

p/s: Untung ek...10 minggu jek..Aku tunggu lima tahun nak pakai robe tuh...huhu..

No comments: