Thursday, August 11, 2005

Tiada Lagi Aku



TIADA LAGI AKU - RUSTY BLADE

Kita bersama menempuh semua
Dugaan melanda tidak kupinta
Pahit dan manis duka menghiris
Kita mengharungi dengan berani

Gurau dan sendapun turut mengisi
Ruang dan ketika di masa sepi
Kepercayaan dan keikhlasan
Makin menguatkan persahabatan

Entah mengapa engkau
Cepat benar berubah
Kerana kejayaan
Kau merasa megah

Jangan engkau mudah terlupa
Setiap benda yang ada
Takkan kekal selama-lamanya
Diriku akhirnya kau singkir jua

Oh... biarku pergi membawa sekeping hati
Tidak sanggup lagi aku menyaksi
Wajah yang pernah menyakitkan hati


Okeh aaa..aku pon dh lame ngat tak taip blog nieh kan.Dh dua ari! Biaselah, kehidupannku cume bekerje n bekerje jek skang (betullah...bukan poyo2 nieh ek). Cerite pon nak cerite ape? Cite keje? Hahaha..sure bosan. Ape lagik, balik2 aku kutuk boss "kesayangan" aku sorang tuh. Kesian die. Mesti byk saham die dpt. Ahahaha..dah tuh, sape suh buli aku kan?


Nywayz, nak kate tak effect die buli tuh ade gak. Aku cepat letih skang nieh. Kul 10 sah2 dah tido punye. Smpai satu ari tuh ibu merungut aku dh senyap jek, tak kuar sore pon. Balik pon aku tgk tv n terlentok dpn tv. Last2 ayah gak mangse kena kejut (dulu kecik2 die tlg angkat la...skang dh tua takdenye die nak angkat dah...haha).


Effect yg aku maksudkan tuh...ialah....jeng...jeng! Aku mimpi die malam td! Ahahaha..Aku pon tergelak2 mase menaip nieh. Ape tah. Aku mimpi aku kat opis. Macam real jek! Tgh pulun wat keje. Tgk2 die ade kat sebelah. Tibe2 die dtg kt aku, die bisik, " Awak jom kuar ngn saye!"


Terjage aku terus! Mase aku terpisat2 tuh boss aku call, " Sha...dtg cepat bole tak arinieh, kite kena submit tender nieh. Byk nak buat!"
Aku pon macam blank. Awat baik sangat ek?


Boss aku Mr Erwan tuh tak tau number fon aku. dun get me wrong. Skang aku sgt baik la....number fon dh jd mahal no matter what! Hehe. Pastu, aku siap2 gi keje. Mase aku nak pilih baju tuh ibu ckp, " Pakai kebaye biru tuh la arinieh. Elok sket!"
Aku pon tergamam. Malas aku nak ckp ngn ibu. Perasan pulak boss aku tuh kang. Mesti die ingat aku nak impress die. Tp disebabkan aku nak cepat, pakai jek la!


Aku smpai, die dh ade. Muke die pon muke blur. Sebok2 tuh, tibe2 die pandang. Aku tahan gelak. Dlm mimpi aku die baik wooo....nieh, die macam die la!


Last2....bile sume dh setel, aku mule wat keje cm biase. Die pandang jek lagi. Aahh...wat bodoh jek! Then die took off gi Rembau...aku leh la wat keje ngan aman!


Tibe2 die balik. Kejap je. Kan aku dh ckp, die bawak kete cam pelesit. Die dtg, n tibe2 die ckp arinieh die nak kena jupe ade pegawai JKR, anak dare tua. Aku yg dr td bile nmpak die asek tergelak, gelak besar! Hahaha...muke die muke payau. Aku tau die tak suke keje ngn pompuan. (which is why aku kena buli teruk).


Aku tolong die...tp dlm pd tuh mase aku call dh set appointment die td, aku sempat lagik kaco..."Selamat berdating ek!" Klik...letak tepon sblm die ckp pape!Hahaha...rupenye die tak dating ngn aku...dating ngn anak dare tua yg sagt moody...padan muke!


Kaylaaa...aku mau stop ini jari dr menaip. Bz kay! Nnt aku taip agik len kali...nieh lagu layan kat Era dis week...best!

No comments: