Tuesday, August 02, 2005

What candy are you?

What candy are you?




GUBAHAN RINDU PUISI SYAHDU -FAUZIAH LATIFF

Hadir dirinya di antara kita
Membuai resah penekanan jiwa
Dikau berubah setelah ia tiba
Menghanyutkan cinta suci kita

Walaupun kini dikau tiada
Daku melangkah mengharunginya
Melepaskan dikau kekasih di jiwa
Semoga kau tetap berbahagia

Hati ini walaupun telah dilukai
Namun diri tabah jua menghadapi
Dikau pergi tinggalkan daku sendiri
Oh menyepi nan sebuah hati
Yang luka ini

Kasih dan sayang tetap bersemi
Ku meratapi sehingga kini
Cintai dirinya walau apa terjadi
Jangan kau hancuri cinta suci

Dengarlah sayang coretan hati
Gubahan rindu puisi shahdu
Senyuman tawamu masih ku rindu
Walau dikau telah lama pergi



Arinieh tak byk sgt nak ckp. Sbb arinieh tak byk cerite la. Amende sgt pon, keje pon sekejap jek arinieh. Aku balik awal, sbb aku ade hal sket. Lgpun keje takla byk ngat smalam. Smalam awal2 lagik akudh tepon tukang buli aku. Aku tanye, ade keje baik ckp cepat. Pastuh die dtg aku tanye lagik. Die diam jek. Kate takde keje. Yes! Inilah yg aku suke. Bolehla aku nak concetrate keje aku. Bukan peee...betape boringnye ko kan, kalo stakat bagi keje bukan sbb tak dpt nak buat keje. Tp semate2 suke tgk ko terkial2 nak kejar sane kejar sini. Bile tgk org terkial2 suke ati. Tp bile org boleh buat keje, ontok pulak tuh. Suke ati die laaa. Lately nieh pon die tak byk menyusahkan aku. Ever since Imran balik cuti n dok kat opis ngn aku nieh, die macam senyap jek. Dtg pon time Imran takde, senyap n senyap. Aku pon suke gak die senyap. Kalo tak kang bawak Ah Lok dtg sini (padahal si Ah Lok tuh keje kat site, tah hape die wat kat sini). Aku rimas die bising2 tuh. Nak attention ke ape? Bile org ckp ngan Imran interrupt jek keje. Ade je keje nak buat, walhal takde mende pon! Bukannye aku borak ape pon ngan si Imran tuh. Dah kate die kenal fam aku, aku ckp jelah ape yg patut. Itupun lepas tuh kena keje laaa..Byk nak buat nieh! Huh..suke ati la die nieh. Skang nieh pon aman sbb die dh jarang2 call. Hahahaha...dtg pon kejap jek...Eloklah tuh...:)


By the way, aku dh confirm cuti Jumaat nieh...yeay! Tp kena gi UNITEN, nak membayar. Hmm...tuh yg tak syok tuh kan! Hehe. Walopon begtu kenalah bayar...nak taknak laa..Bg lagik duit kat UNITEN nieh. Hmm..mencinyeee...


Aku beli kain lagik arinieh. Ape tah aku nieh...beli agik kain. Kat umah dh byk la yg tak tempah. Nak tempah mahal la pulak, tukang jahit dah la dah jauh. Sepasang baju dah siap pon tak gi amik agik. Sabtu nieh aku kenala gi anta sume baju nieh. Sok mane yg lawa aku pakai la. (tukang pakai tak lawa pon, tak lawa gak baju tuh..haha). Kadang2 kain nieh time die lom jd baju tak cun, dh jd baju baru lawa. So, tgklah nnt ek. Hasilnye tunggu la gaji aku bulan Ogos ek. Hahaha. Dlm pade tuh usha la..kire bajet. Balik keje tgk kasut ke ape ke. Bukan sbb gatal nak melawa, tp sebab kasut yg ade dah lame n mule nk rosak...dah kate aku berjalan nak gi keje. Tau...kalo pakai ape pon tak lawa mane nyeee...hihi..


Kain kaler shocking pink. Again. Rase pelik betul. Aya tgk pon die gelak jek. Die kate macam aku punye pencil case jek kaler baju tuh (br ckp sal mende2 pink aku smalam kan?) . Tp nak wat camne..kdg2 aku tgk taste Cik Kiah nieh same macam org tuh... shocking pink pon shocking pink la. Aku nak kaler gelap die tak bg. Balik2 kena sound, "Belum tua dah nak baju macam org tua ke?" Aku mmg takde can la nak pakai baju kaler lembut2 nieh. Solid colours jek. Tp sebbaik tak kena pakai baju bunga2 sangat. Pandai Cik Kiah nieh pilih kain stripe. Tau pun aku nieh berlemak. Jgn jd Christmas Tree dah la besok ek. Kalo la result best sangat lawa2 sangat pon gi konvo tuh. Hehehe...


Takde mende sangat la nak cite pon! Rase malas lak nak cite. Pusing2 balik macam tuh jek cerite aku pon. Aku dah pulangkan buku Nia Azalea tuh. Malas la pulak nak bace. Concentrate mende len la...Okeh aaa...nieh lagu bonus pompuan arituh...from jury Malaysian Idol :P

No comments: