Sunday, January 08, 2006

Kronkamp




January Sale kat Online Store LFC..huwaaa...nak niehhh!!!
Story!!!:

Cik Sha...no longer Astro's subscriber...huuuuuuuuuu...
Okeh...mulai skang, aku kena biasekan diri berpisah dgn journalist idaman aku, John Dykes. Kena biasekan diri, berpisah dgn commentator jemputan dowang, Shebby Singh kat Football Focus. Tak dgr kutukan dlm Football Crazy. Tak dpt bace prediction from Here We Go. Tak dpt nak tgk flashback n analysis from Final Score. No more superb goals from Goals. No more match highlights from EPL Highlights, no preview from EPL preview. Takde agik news yg cepat dpt macam Sportscenter. N no more flashes of my exciting heroes...kalo dulu, iklan pon aku tgk demi nak tgk iklan football n my fav footballers. No moree!!! Becuz...Cik Sha is no longer an Astro subscriber. Perkhidmatan Astro di umah saye telah ditamatkan oleh bonda kesayangan aku...sempena tahun baru nieh. Sedih mmg sedih, tp ini utk kebaikan. Maybe kitowang nak tgk review sket ape yg leh n takleh utk Astro nieh, bile nak disambung balik...satu ari nanti. Maybe disambung kot...tgklah mood ibu aku. Uhuuu..nak wat cmne, bile Astro ade n kitowang takleh tgk bola. Isk..isk...sedih tau tak. But, looking back to my history...dulu2 pon takde Astro kan. Still, aku bleh lagik nak amik tau pasal interest aku nieh, kan. So, I'm doing everything within my willpower...selagik boleh, aku akan tetap amik tau sal minat aku! Tetap membace n mencarik info. Alaaa...dulu time aku student pon aku tak dpt tgk match slalunye. Tp aku okay jek. Aku still leh membace, still leh pilih ape yg aku nak tgk. Maybe skang taklah macam dulu...dulu aku akan pi lepak kedai ke nak tgk bola, skang aku tak dpt nk wat cmtuh agik. Tp takpee..minat ttp minat, masih byk yg leh aku tau n leh carik....becuz football is my life...:D

Ahmad Shahrul Azhar
Kalo aku tak salah, mamat nieh org Manjung. Seingat aku, die org Manjung. Mase aku bace profile die dulu, die still dlm team Negeri Sembilan lagik. At dat time...die taklah sepemes skang, baru2 lagik nak di try masuk dlm national squad. Die nieh dibeli atas nasihat M Karathu, manager N9 mase tuh, yg asalnye from Kampar, Perak. Kire org kampung beli org kampung la nieh! Kalo nak ingat, zaman die men utk N9 dulu...die men satu team dgn Faizal Zainal, Khairil Zainal, Zami Md Md Noor, Rosli Omar, Ching Hong Aik...dll. Mamat nieh, pade awalnye, pade pendapat aku, taklah bagus sangat. Ade mase jd sub jugak la. Taklah slalu men 1st eleven. Why? Mungkin mase tuh, ramai yg lagik bagus dr die. Maybe mase tuh jugak, ramai lagik player yg betul2 lagik komited dr die. So, bakat die...walopon besar tp tak lah menyerlah sangat. It was until die dipilih mase tuh nak masuk national squad (tak silap aku mase tuh manager -Abd Rahman Ibrahim kot...bab nieh, aku ingat2 lupe). Die mule dpt tpt. N mule men 1st eleven. Die taklah sehebat mane, but....yg aku puji die...bab die yg sangat attentive! Die slalu cepat sangat usaha nak dpt kan bola. At times, nampak bagus...but sumtimes...di mate aku, nampak tak kemas. Bile die bz nk rebut bola, ade time die lupe position die. Itu lah yg tak best sal mamat nieh. N, mende paling utame skali...aku mmg perasan die tak brape perform setiap kali lawan org kampung sendiri. Which made me have little respect for him. So, bile die pindah Perak, aku rase...dats gud. Die leh men dgn lagik bagus lepas tuh. Tekaan aku mmg betul. The moment die balik kg, 1st game lagik die lebih perform dr mase die men utk N9. So? Ape yg anda paham dr cerite saye? Cerite saye ialah pasal sowang player, yg asal2nye taklah bagus sangat...tp last2 bagus bile men kat kg sniri. Terserlah bakatnye smpai kena pilih jd captain team kg die. SO? Kes minggu lepas, bile Ahmad Shahrul nieh tak puas ati ngan ape yg die dpt, kad merah...mungkin satu insiden yg boleh difahami: Die over-committed ngan team die. Just like when u used to watch Roy Keane played for MU....die over-committed smpai sanggup lakukan ape aje. Not dat aku katekan, Ahmad Shahrul tuh bagus macam Keane, jauh panggang dr api la! Hehe. Tp...sikap die. Aku rase ape yg die pkkan waktu tuh, nak dptkan yg terbaik utk team die. Tried to struggle sbb die nak team die bagus. Tp silap die, die takleh nak trime kad merah tuh. Aku rase tindakan tuh sangat tak professional. Pernah tgk bile Wayne Rooney kena buang padang? Pernah tgk bile David Beckham kena buang padang? Michael Owen? Roy Keane? Patrick Vierra? Or even the hot-blooded McCulloch (Wigan) yg pernah kena sent-off almost 30 times in his career? Ape diorg buat? Diorg akan jln straight pergi locker room. Tp mamat nieh, yg makan belacan nieh? Die tak pk sal tuh. Argued! Macam nak carik gaduh. Tangan naik, nak pergi attack ref. Wooiii....relaxlah! Aku paham soal komitmen pade team, awak tuh captain. Aku paham ref suke wat mende yg salah, sbb die manusia. Tp aku tak paham apasal nak wat prangai tak pro tuh. Camne nak maju nieh wehh...pk la sket. N seingat aku, mmg tackle si Ahmad Shahrul nieh ade yg tak boleh dimaafkan. Mungkin ari tuh die tak teruk sangat...mungkin arituh, die betul. Tp what about last time? Yg tersimpan n dh di mind set oleh ref sebelum masuk padang? Die mesti pk sal tuh. Look at McCulloch's case, die jatuh pon ref susah nak caye. Last2 die kena card. Aku rase mungkin...kes Ahmad Shahrul nieh ade kena mengena sal nieh. Lepas nieh careful la ek....Sedangkan Rooney pon kate die leh tahan sabar...awak pon mesti la boleh kan...(awak tuh Islam, sabo kan sebahagian dr iman!!) C'mon...jgn malukan org Mesia aa...pro sket!!!

Serang la kipas2 susah nak mati tuh sume!!!
Kalo aku taip nieh, org akan kate, aku berat sebelah. Tp aku bernasib baik. Satu hal, aku tak jd tgk bola kat Bukit Jalil malam Selangor vs N9 tuh. Kalo aku dtg, ntah camne agaknye. Sure ribut! Tp kadang2 aku rase rugi lak tak tgk adventure macam nieh. Hehe. Kes player Selangor attack fans diorg pade aku:MEMALUKAN. Bodoh! Kalo Amri Yahyah bace nieh, aku nk ckp...die mmg bodoh. Sowi la terase. Tp aku nak ckp kat sini...kalo org sokong kite, berterima kasih lah. Kalo org dtg dr jauh nak jupe kite, bersyukurlah. Nape tak reti nak hargai mende tuh. Yg aku gelak mase TV telepon tu, die leh kate...die bkn nak serang...buat ape die nak langkah longkang besar tuh. Kadang2 aku rase bodoh jugak alasan macam tuh. Apelah bg alasan macam tuh. Nampak sangat mase awak buat ape awak nak buat tuh, awak tak berpikir. Nampak jelas mase high lights...mase mende tuh dikuarkan berkali2 kat TV, yg awak tuh mmg salah. Peminat, bile dh kecewa...macam tu lah. Diorg bukan pro. Awak pro, buat style pro. Aku kesian betul kat fans Selangor. Diorg antare fans paling setia kat Mesia nieh. Cube kowang tgk, diorg nye effort utk team diorg. N aku paling respect diorg tak malu nak pakai baju fan club dowang. Diorg dtg, walopon team diorg tak top. Dulu pon, diorg ade zaman kejatuhan tak masuk Super League. Tp fans diorg, kalo dtg...ramai! Org dtg, bayar duit tiket..kire okaylah kan, dr stadium kosong. Nk marah ape kalo mulut diorg mmg cheebye nieh. Mane2 fans pon same. Itu belum men utk Perak or Melake. Ikut pengalaman aku kat Stadium Ipoh, mulut diorg lagik teruk. Baling barang lagik. Aku takleh lupe sebungkus kacang rebus, air oren kena blakang aku sbb fans Perak pernah baling barang dulu. Teruk beb. Aku takleh lupe words nenek2 yg tgk bola kat Melake. Tau jelah, org Melake...bahse mencarut tak kesian tuh! Adehaiii...pekak aku! Hehe. Tp players, mase tuh...bagus. Diorg tau n blaja dr silap dowang. Apasal skang cepat sangat panas telinga? Bodoh ke? Dulu beriye sangat nak jd pro. Fans si Amri Yahyah tuh, bile aku kutuk kate tak layak men utk Mesia, mengamuk2. Tp...skang ape jd? Aku tak salahkan fans la. Fans menyokong, dan komited ngan team diorg, diorg dh wat yg terbaik utk team, tp rase tak dihargai. Mmg players tak reti berpikir. Bile press interview pon tak reti berpk. Blaja tak tinggi tuh tak kisah la..mmg player bola kat overseas pon ade yg tak sekolah. Tp mentality tak jage. Kan ke bodoh tuh. Wat malu jek if mende macam nieh kuar footballcrazy (diorg suke kuarkan mende2 cenggini, hope tak kuar la!). Satu dunia tgk footballer Mesia tak pro, tak malu ke?! Konon Cantona la tuh...piiiiiiraaaaaaaahhhhh...Berterime kasih la org byr duit tiket nak byr gaji awak....ish..ish...

Officials masuk pdg, boleh ke?
Aku tak ingat kes Cantona sgt, but aku ingat lagik...mase die attack org dulu...aku nampak polis kejar. Aku ingat mase Rooney bengang ngan ref...die kuar pdg, tak cakap ngan Fergie. Aku ingat, mase Gary Neville kena kuar padang sbb die campak bola kat fans Everton, takde MU officials yg pergi kat die. Maybe sume nieh sbb diorg paham2 sniri...dah kena card or dah wat salah, jgn libatkan officials diorg. Even Mark Hughes (manager Blackburn Rovers), kena buang padang trus masuk tunnel. No question asked. Tp kes Ahmad Shahrul...kes Selangor...managers kejar players! Hihi. Geli gak ati. Bagus managers kat Mesia nieh kan. Aku ingat mase Ahmad Shahrul kuar padang, Steve Darby cube tenangkan die...tp die tepis. Aiseh...jgnla kurang ajar gitu. Dh cukup bagus manager tak marah, tau tak. Ape daa...!!! Aku tak tau la kat sini ade tak rules, yg manager takleh masuk dlm padang. Tp kat England, seingat aku...ade. Even ade skali tuh aku ingat agik Hughes gaduh ngan Wenger. Diorg stayed at position masing2. Mulut jek bercakap. Tp ntahlah..sedikit kesal la pasal kes nieh. Masuk2 padang macam kelam kabut jek...Seingat aku Steve Darby tuh cool...kalo kowang dgr sore die comment kat ESPN dulu, die mmg cool. Liverpool kalah, die cool. Sbb die org Liverpool. Mase kena interview ngan press lepas kes Shahrul nieh pon cool agik. Tp apasal players takleh cool...aisehhhh...
Bukan niat menambah derita....Aku bkn tak mo tulih pasal bola sepak Mesia, tp tgklah contoh2 di atas tuh. Mesti org marah punye kan. Nnt...org kate, aku tak gi stadium...so aku tak nampak keadaan sebenar. Tp the fact dat mmg players kite byk tak pro nieh mmg masalah satu negare la. Player team aku, n9 satu mase dulu pernah wat pangai tak pro. Depan mate aku, Rajkumar pernah lempang sowang linesman. Haha! Mase tuh aku form 1 kot..aku pon tak ingat. Tp aku ade dlm stadium mase tuh. Mase tuh belum agik byk rancangan sukan nieh...takdela byk sgt program pembangunan. So, taklah gempaq sangat smpai org marah2 cuz mase tuh tak dilatih bab2 pro tak pro nieh. Zaman millenium nieh punye player patut lagik matang....tp?!!! Huhuhu...wat aku gelak aaa!! Malas nak ckp..Kutuk la Cik Sha kalo berani..tp pk la sniri...attitude pon belum berkembang...inikan plak skill!!!

The Twins!
Ceeewwaaahhh....aku pon cam suke gak nieh. Hehe. Sbb my fav players...Aidil Safwan n Zakwan Adha (forgive me kalo salah eja ek!!!) telah bermain utk senior team Negeri Sembilan.Dak kembar nieh aku tgk diorg men since dowang sekolah rendah agik. Mmg la aku tgk diorg men dr diorg kecik...sbb diorg sekolah same sekolah rendah ngan aku. Hehe. Diorg setahun tua dr adik aku, Shahmi. Kirenye mase aku darjah 6, diorg darjah 3. So, kire mase aku sekolah, aku tak berpeluang nak tgk dowang men. Slalu mase sekolah rendah, start men bola darjah 4. To my frustration, adik aku tak men bola...leh kate kaki bangku gak aaa. Men, tapi tak brape sangat. Tp sbb mak aku still ngajar kat sekolah aku tuh, aku slalu la gi tgk ari sukan, ari kantin, perkhemahan, n aktiviti2 camtuh. Mane taknye, balik2 kena tolong mak. So, dh masuk sekolah menengah pon still dtg sekolah rendah. Kat sini la aku tgk diorg men bola...bile ade game, kdg2 tuh menenggek gak la tumpang2 tengok. Lagik2 bile ibu slalu cerite kat aku, bola sepak sekolah rendah tuh dh ramai dak2 yg tera men...ade yg men utk negeri. Aku tgk jelah. Boleh tahan, tp still peringkat sekolah, aku tak puji sangat. Mak pon pernah cite, ade adik player bola sepak N9 yg men utk sekolah aku, so kire ade la tambahan coaches utk dak2 nieh...players negeri. Aku tak masuk campur sangat, nak tgk pon tinjau2 jek...sbb kalo aku tgk2 sangat kang timbul fitnah pulak. Cikgu bola sekolah aku tuh, cikgu bujang. So, takleh la beriye sangat kan?! Last2 dak2 tuh masuk sekolah menengah. Ibu bgtau, yg kembar nieh takleh berpisah. Sowang masuk kelas top, sowang kelas yg tak top sangat. Tp ayah diorg mintak2 dua2 satu kelas. So, bile sowang dpt sekolah yg lagik baik dr sowang lagik, dua2 pi sekolah adik...sekolah yg biase, tp ade program bola. Ayah aku lak kenal ayah dak2 nieh. So, kat umah aku...slalu story dak2 nieh. Nak2 plak mmg mak aku suke dak2 nieh, adik2 aku pon minat dowang. Satu ari, mase diowang form 3, aku lak dh masuk u, aku bertembung ngan dowang. Mase tuh ibu ade. Aku dh tak cam muke dak2 nieh. Tibe2 jek ade 2 org dak kembar dtg salam mak aku....borak2 ngan mak aku. Sebbaik dak sekolah!!! Hehe. To be honest, mase aku tgk kembar nieh aku punye lah suke. Ensem la plak!!! Hahaha. Dah besar2 nieh dh len la muke. So, mak aku pon tanye la sal diorg, diorg pon borak...adehh..senyum jek dak2 nieh...manis tul muke. Patutla dak2 pompuan keliling tuh sume pandang jek...kembar, ensem lak tuh. Pastuh, aku tak dgr cite dowang...smpaila satu ari ibu bgtau diorg dah pi Sekolah Sukan Bukit Jalil. Tp diorg slalu balik, so...slalu jupe ibu aku kat stesen komuter. Still peramah n hormat org tua, tak segan pon nak tegur ibu aku. Pastuh...tibe2 aku tgk diorg men utk SUKMA. Mase nieh, aku suke giler tgk dowang men, dh la kembar...sowang men back, sowang forward. Ibu slalu usik dowang, "Dah ensem anak cikgu nieh, ye!!" Kdg2 bile tgk ibu ngan diorg cam tak caye tuh ibu aku...baiknyeee....hehehe. Diorg lak tersipu jek. Tp like I said, hormat org tua..wat aku suke tgk diorg. Dahla bagus lak tuh men bola. Smpai kalo kowang tgk jurulatih kebangsaan under 20, Rajagopal tuh pon puji dowang..."bagus main bola, hensem juga!" Hihi. Aku leh nampak ibu senyum tgk Buletin Utama aritu. Suke la tu!!! Now, dpt tau yg diorg dh men utk N9. Bagus betul. Hepi lak aku...hihi. Tp tak tau la smpai bile diowang nak men utk N9 nieh, dulu ade gak kembar kat N9...tp berpecah gak. Hope diorg maintain n success men bola nieh...baru bangge satu sekolah ngan akak, dik! Hehehe....:D

Chelsea Mesia?:P
Aku tak paham apasal kat Mesia nieh suke gelarkan team ikut team luar. C'mon la. Bagi la identiti sniri. Geli jek! One time, n9 pernah kena gelar Real Madrid Mesia, skang MPPJ=Chelsea Mesia, Selangor dulu kate dowang MU, skang nak Barcelona plak. Wooiii...tak selera aku! Cube la wat identiti sniri. Nieh sume nak wat mende2 camnieh, wat geli jek. Mane2 team pon jgnla prasan. Abes, kalo Selangor tuh MU, Amri Yahyah tuh hape...?!! Cantona? Podah la! :P

*****
EPL....
Hahaha. Pusing2 dr Super League yg aku story panjang lebar, aku story ke EPL balik. Kdg2 aku leh paham nape org tak ke stadium. Kalo dh kate game bola Sabtu mlm Ahad, same time ngan live bola EPL kat mamak, mmg la ramai yg nak gi mamak. Mkn roti canai n teh tarik taklah semahal harge tiket. Maybe nieh facts yg bleh dipikirkan, betul tak?! So, skang..sape nak jd champ? Aku rase, tak melampau kalo aku kate....Chelsea agik!!! MU n Liverpool maybe layak pi UEFA Champs next season...tp ntahlah. Utk League Title..susah sket. Byk sngat nak kejar n player diowang makin kompiden. So....? Blue Ribbons again dis year...Tak meriah kan? Warna merah tetap cantik!:D

Player out of games
Michael Owen, Scott Parker, Michael Essien, Lee Young-Pyo, n Fernando Morientes. Sumenye injured! Name2 yg kire besar jugak kan? Tp kalo kite tgk name2 yg injured nieh, ape yg merisaukan sbb dowang nak men WC2006 thn nieh. Owen, metatarsal injury...tulang kaki. Same macam injuries yg pernah Beckham, Gerrard n Wayne Rooney dpt. Tp dowang leh recover dlm mase smpai dowang leh men utk WC. Owen lak? Kite tgk jelah nnt. Ntahla! Tak brani nak jamin. Tp yg kesian skali kat Parker. Kalo bace, die nieh maybe akan diserap dlm England squad, tp dh injured? Cmne ek?! Ntah laa..aku tak tau nak kate pe. Kalo sempat die nak recover..insyaAllah. Tak tau la! Essien lak..maybe takkan men utk Ghana kat African Nations Cup. Tp yg paling aku rase cam haru....Lee tak dpt men utk Korea!!! Alahaiii...aku nieh, dh la penyokong team Asia. Kalo WC, aku nye motto: ASIA utk ASIA (bukak buku sejarah balik). Lee tuh dh la fav aku! Aisehh..prass!!!
Sape Nakamura?Ckp sal Asia utk Asia, aku kuar jap dr EPL. Sbb tumpuan aku tibe2 teralih kat sowang player Celtic nie yg hampir setiap ari masuk paper. Nakamura. Slalu score goal, dpt pujian from managers n team die. Bagus ke die nieh, aku tak pernah tgk Celtic men. Tp yg penting, muke die dgn rambut panjang die (pesen Jepun moden tuh), slalu kuar STAR dlm 2 minggu nieh. Kalo die men utk Jepun, I'm looking forward to see him. Boleh ke die wat aku tgk game Celtic, macam mane Park tibe2 memakse aku tgk game MU? :D

Cerite Madam Tussaud agik....hihi
Kowang ingat aku pernah dok story pasal patung wax Madame Tussaud yg terbaru, Jose Mourinho. Sejak kebelakangan nieh, Mourinho macam wat aksi innocent sket. Hihi. Kowang bayangkan kekecewaan die, bile Essien injured. N lepas dr kes injured die tuh, Mourinho pon ckp kat press, die kecewa. Sbb org yg wat Essien tak kena tindakan. Wajar ke die frust? Pade aku, Essien got what he deserved. Lutut Hamann yg nyaris patah tuh, die wat. Gigi Lauren yg patah arituh, die gak yg wat. So, bad to the bad la kan? Mourinho kecewa smpai baru nieh, die pon kuarkan kenyataan, nape Gerrard mase tolak Alan Shearer tak kena card. Nape ade pilih kasih...Hihi. Ape kena mengena ngan Gerrard? Just becuz die tak dpt beli ke? Pastuh...arinieh..aku bace agik kenyataan die yg terbaru. Kali nieh, die kuarkan cerite pasal Madame Tussaud die tuh. Die kate, maybe...one day...kalo die dh tak bagus lagik, mesti org jual patung die. Hehehe. Sape nak bli ek?!! Tp ape yg aku geli ati pasal report Madam Tussaud die nieh, bukan gaye innocent die yg konon merendah diri tuh. Ayat dlm STAR nieh yg wat aku tergelak:

He is the 1st football manager to take his place alongside the museum's motley collection of murdered and villains, royalty and show biz stars.
Kowang rase mane satu category Mourinho..royalty, show biz stars...or murdered and villains?Hahahahha

Henry n Lampard
Lampard dioffer contract ngan Chelsea...seboleh nye smpai bile2~! Itulah harge Lampard kat Chelsea. Wat mase nieh, Chelsea's most valuable n reliable player, kate Mourinho. Bayangkan arituh, mase satu game yg Lampard tak men (which broke his record of 164 games played in a row), Chelsea mengaku yg diorg terase kehilangan Lampard. Which was, one gud thing. Maknenye, walopon die sombong ke ape ke, skill die diperlukan kat dlm Chelsea. Die dh mule menapak nak jd player yg makin baik. Tp...nampaknye, walopon Lampard disanjung kat Chelsea...kelab academy Lampard, West Ham...takkan lupe nak boo n maki Lampard. Diorg macam tak suke die pindah kelab, so, die di booooo....So, nieh wat aku terpk sal Henry. Henry, yg akan abes contract tak lame agik, tak tunjuk tande langsung nak stay kat Arsenal. Peter Hill-Wood (chairman Arsenal), kate die akan gune ape je care nak bg die stay kat Arsenal. But with the new stadium yg nak pakai duit nieh (n tak nampak sign Arsenal nak bli player yg mahal), stay ke Henry nnt?

Out!
The King of Fcuk Offs...Joe Cole diwarning, kalo die wat berlagak agik...die kuar from Chelsea. Gile ak? Gile kan...tp aku pon puas pk tang mane sombongnye Joe Cole. Die mmg bagus, n bile die score, die ade over-reacted sket. N mase lepas lawan Arsenal arituh, interview dgn Joe Cole...die rendah diri jugakla...taklah sombong sangat. Cume care die celebrate gol tuh jek poyo sket. Aku tak paham betul! It was then mase aku dok2 aku teringat asal usul Joe Cole. Die adelah dak academy Arsenal. Hehehe! Hometown die adelah berdekatan Highbury...itu yg org Arsenal marah. Lagik2 bile die score goal agains Arsenal arituh...for sure Hati Terlukaaaaaa (macam lagu Billy Zulkarnain..hihi). So, mungkin reaction die mase score goal, mase org Arsenal boo die arituh...yg wat Mourinho sound die. Yg aku kesian, punishment utk Cole...die takleh men mase lwn West Ham arituh. Berat jugak kan? Hm...itulah die. Sbnrnye kes2 berlagak nieh simple jek. Lampard pon berlagak pe. Pastuh...setakat kefahaman aku, England nieh negeri yg kecik jek. So, kalo nak kate London-based teams...mmg byk! Dlm EPL jek, ade Arsenal, Chelsea, West Ham...n len2 yg aku tak ingat. So, kawasan dekat2 nieh maybe wat team nieh clash players sesame sniri. So, kite leh paham nape, Joe Cole (Arsenal-Chelsea), Lampard (West Ham-Chelsea). Even kat Merseyside...walopon Stevie G academy Liverpool...tpt die berdekatan dgn Everton. So, die kena boo kat Everton. Same like Wayne Rooney...inside Liverpool..tp played for Everton. So, player2 nieh...susah jugak la bile men against team kg dowang. Yg aku nampak selamat setakat ini...Ferdinand (West Ham-ManU). Jauh sket..So, kesian gakla jd player bola nieh kan?!

Allardyceeeeeeeeee....Dice UUUUUUU!!!
Aku rase macam nak cincang2 jek si Allardyce...manager Bolton tuh. Maybe ko betul la Cik Din. Die tuh macam walrus! Suke ati die jek nak attack player Liverpool. Lagik2 laaaa Stevie G kecayangan aku tuh. Ish! Seingat aku kan, Bolton nieh...players die suke jatuh. Kalo stakat Diouf...aku paham la care men die. Die men utk Liverpool dulu. El Hadji Diouf was indeed, a gud player. Unfortunately, not gud enuff to play for Liverpool. Why? It is known...kalo nk men utk team yg cukup besar nieh (Liv, MU, Ars, n Chelsea for example), die mesti men as a team. The problem with Diouf, most of his skills ade kat dribbling. N die jarang wat passing. N die takleh connect kat dlm Liverpool. N die, as a player...tak well-verse in English in contrast to French. Kalo dulu, manager Liverpool...Gerrard Houllier n most of our player are French, senang. Tp skang dh Spanish n English days. So, dat is why...die dipindahkan ke Bolton. Tak plus lagik dulu die jarang men, tp kad die byk. So, susah la nak keep die. Tak termasuk kes, dulu kecoh Diouf takleh stay kat Liverpool sbb kes racists. Diouf hanye leh baik ngan Heskey n not with other players. So? What else yg aku kena explain if Diouf...tak boleh men dgn baik against Liverpool. Selalu jatuh? Yes, itu care African players. So, what the heck la Allardyce tuh. Die kate player Liverpool tolak, tp die mmg sengaje jatuh. Pastuh, kes exaggerate Gerrard pijak Nolan. Well, c'mon! Nolan...pon pernah pijak org. Podah! Kalo kowang tgk pon Nolan saje dekat2 ngan Stevie G utk "dipijak". Geli betulla die nieh. Tp aku puas ati last...yihoooooooo....Allardyce defeated. Kes Gerard n Sissoko yg dikatekan "ganas" tuh dh ditolah FIFA sbb ref kate, mende tuh takde ape2. Hahahahahhaha....padan!

From Portugal with luv!!!
Sowang lagik player Portugal akan ke Chelsea. Maniche, 28yrs old. Dulu men utk Dynamo Moscow, midfielder. Walopon cume loan, tp aku tringin nak tgk ape yg bagus si Maniche nieh. Dulu die men utk Porto, n men utk Portugal. Die pernah keje ngan Mourinho yr 2000 kat Benfica. Kat Portugal, aku tak impressed sgt ngan die nieh. Tp die dh keje bwh Mourinho, so Mourinho tuh paham la ape die pilih. Tp satu jek, pade aku...since Essien injured, so die nak ade org ganti Essien. Tp sok kalo Essien dh de...tak tau la. Remember mase Mateja Keizman masuk Chelsea, die tak brape perform. Pastuh, tak men sangat. Last2 kena jual. So, Maniche? Kite tgk jelah nnt, k!

Rationale of Kromkamp
Aku tak byk info pasal Jan Krompkamp nieh...sikit2 adelah. Sbb die tak glamer sangat. Tp lepas aku dpt tau die nieh defender, skang it makes sense la nape Liv beli die. Defender Liverpool dah tua2 sume2nye! Hehehe. Josemi plak kena switch sbb tak paham English. So, sape tinggal ek? Seingat aku...Sami Hypia, Jamie Carragher, Steve Finnan. Yg tuh slalu pi men kat blakang la. Sweepers tukang sapu nieh aku tak pandai sangat. Tp aku tau kadang2 kalo belah left, Riise pon ade men. So, cam tak byk la defend Liverpool. Sket jek. Pastu kalo bkn Hypiaa ngan Carragher, mmg tuh la 2 defend kat blakang. Betul2 bergantung ngan dowang. Aku puji la, dua org nieh...sbb dowang nye tackle mase analysis Euro Champs arituh, diorg nye skills range lagik byk dr Jaap Stam ngan Alessandro Nesta! Hmm. Bagus. Tp, sape nak replace ek? Dua2 player tuh dh tua. Sume nak pencen kat Liverpool. So, bleh ke ek...sape2 nak jd sebagus dowang? Kalo Kromkamp nieh bagus, harap2 nye laaaa...jgn la jd kuda putih jek dlm team tuh. Perform la. Another Dutch selen Zenden in Liverpool.

Pengumpul Yahudi...
The Hammers mengumpul Yahudi di Upton Park. Kalo aku taip camtuh kowang paham tak? Hehe. Okaylah. West Ham mendapatkan khidmat sowang agik player Yahudi from Israel, Yaniv Katan (Bukan Khatan, k). Tak silap aku dowang dh de Benayoun. Israel gak. Sape nak sokong West Ham? Sokonglah. Aku rase, up to dis limit, aku taknak. Suke atilah ek. Pardew(manager Hammers) nieh mmg suke org Israel kot....huhuu..apa daaa..

Business over football
Roman Abromovic, Martin Glazer. Skang kite ade Cormer brothers from Ireland, n kite ade Dejan Stefanovic from Russia. Cormer brothers sepatutnye kalo ikut ape yg aku dpt tau, akan bli Aston Villa. Stefanovic akan beli Portsmouth. So...dh ramai org nak bli membeli nieh. Hopefully, jgnlah bola nieh dijadikan tpt nak tunjuk kaye ek, kawan2. N hopefully Thansin Shinawatra lupekan la Liverpool..huuuu....:p

Room for Owen
Rafa cakap...the door is still open for Owen....hehehee...ceronoknyeeeee....yang pasti Liverpool kena bli player sebelah kanan. Susah wooo aku nak men CM....huuuuu....

No comments: