Monday, January 09, 2006




ONLY WHEN I SLEEP-THE CORRS

You're only just a dreamboat, sailing in my head.
You turn my secret oceans a coral blue and red.
Your smell is inscence burning; your touch is silk, and then,
It reaches through my skin, and moving from within, it clutches at my breasts.

It's only when I sleep, I see you in my dreams.
You got me spinning round and round, turning upside down.
I only hear you breathe, somewhere in my sleep.
You got me spinning round and round, turning upside down.
It's only when I sleep...

But when I wake from slumber, your shadows disappear.
Your breath is just a sea-mist, surrounding my body.
I'm working in the daytime, but when it's time to rest,
I'm lying in my bed, listening to my breath, falling from the edge.

It races through my skin, moving from within,
It clutches at my...

Yeaayyyyyyy...yeaaayyyyy...esok raye...yeay2 sok raye...

Penatlah. Tibe2 penat sangat arinieh. Tp sok raye, takleh penat2. Rase cam nak tido jek nieh. Huuu...

Dah siap buat puding caramel. Masuk dlm fridge, sok leh mkn. Taklah pandai sangat wat mende nieh, byk lagik nak improve. Tp boleh la dimakan. Nak practice slalu wat mende nieh, boleh. Tak byk modal macam kek. Tp...tahap kemanisan melampau. So, kalo aku buat, sape nak makan. Takkan nak bg ayah makan pulak? Ayah tuh dh la tak sihat sangat, tak pasal2 je kang. Aku pon kena ctrl diet die nieh...jgn bagi minum air n makanan manis2. Cuz die takleh berenggang dgn teh, skang dah switch to kopi kampung...dats gud. Tp mase ari raye arituh, mase aku tgk die makan tat nanas...dah dangerous balik. Alamak...takleh jd nieh. Bkn berkire...tp aku tau nak wisau ayah aku tuh. Die kan kena gloucoma, mmglah gluocoma die bukan sbb diabetic...tp aku kena jage jgn smpai die kena diabetic. Nnt mate lagik sebelah plak effect. Kalo "missy terjun" nieh takde...camne kann...Cian Cik Kiah nnt...

(Pn Syariza, nnt awak balik ajar buat puding caramel saye bagi best ek!!!)

Huhu...mlm nieh wat tocang dua plak. Macam zaman dahulu kala plak rasenye. Hihi. Macam zaman2 kanda-dinda. Haha. Lagik satu, rase ringan plak kepale bile dh wat tocang nieh...Mlm nieh je nak kena wat kuah kacang, rebus nasik impit, siap ramuan rendang...penatnyeee..uhuuu...Nak kemas umah agik...Waktu macam nieh, tibe2 plak nak adik pompuan..huhu...

Nieh sume takde umah. Aku ngan ibu jek. Aku tak tau la masing2 larat ke tak nak pi tolong org korban tuh. Arinieh, org kat sini pi cari buluh. Pastu sepanjang siang td diorg siapkan lemang. Nieh, ayah tak balik2 lagik. Kate Shahmi, ade 10kg beras lagik nak buat lemang. Lemang td pon tak abes lagik nak dibakar. Huhh! Giler tul. Aku pon takleh bajet brape batang lemang diorg bakar...uhukhuukkk..

Waaaa....sudah menguap. Ngantuk laa...nak titon dulu..Takleh continue agik menaip cite arinieh. Nak titon depan tv la arinieh, leh dgr org takbir awal pagi sok. Huuuu..lepas nieh kena letak to-buy-list: bantal bucuk baru. Bantal bucuk lame dah takde agik, dh bg org. Nk kena ade bantal bucuk baru tido senang nak titon depan tv....

Okeh aaa...tataaaa...Celamat Ari Laye!!! (nak tiru dak "Man" dlm iklan kat radio tuh..hihi)

p/s: Lagu nieh dak2 nieh suruh aku nyanyi tadi. Diorg men karaoke2. Sore cam katak! Sebbaik tak ujan..kalo tak kesian kat org bakar lemang...hihi..

No comments: