Wednesday, February 01, 2006

bicara sama bintang



BICARA SAMA BINTANG-ROSSA

Tiga waktu berlalu
Rentang hatiku menyayat
Wajah kasih yang dulu
Hadir dalam tidur

Malamku penuh mimpi
Pertemuan tak terjamah
Sinar di ujung sana
Menerangimu

Pernah kau berkata
Bila ku merindu
Bicara saja bintang kan mendengar
Maka kau kan merasakannya

Aku tahu diri
Semua takkan mungkin
Biarkan saja semua jadi kenangan yg mungkin
Takkan terlupa sampai kau menua
Biar saja

Hujan di ujung bulan
Biar jadi saksi hati
Betapa pun mencinta
Ini takkan mungkin

Okeh aaa...nak cite bebanyak pon takleh sangat aaa...becuz cam giler jek kan. Hihi. Tp nieh aku dh on the way nak balik umah aku balik, holiday's over!!!

Utk adik2 aku...dua2 skolah ade Cine. So, cuti lame...sampai Jumaat. Tp sowang adik aku...jupe pon tidak. Shahmi balik cuti, tp ngan parents aku...aku balik umah wan aku..huuuu....:(

Ape ek nak cite? Balik2 umah wan, mlm tuh aku rebut remote...tido kul 4 pagi sbb tgk bola. Kasik atuk hot sbb atuk nak tgk drama Melayu tak dpt! Ahhhakkkks...

Pastuh..1st day tuh, hari memasak...macam2 mende nak dimasak! Smpai petang...siap2 bace doa awal akhir thn...jemaah ngan atuk....kire best sbb asek solat sowang2 jek slame nieh semenjak abes blaja!

Pastuh, layan adik2 sepupu sekalian! The next day kena gi umah Acu aku...tgk new baby...Amira Aqila. Aiseh...malas aku nak komen name nieh...whatever la! Just like belah ayah sume mate ikut mate wan, kecik sume2...takde yg mate besar!

Aku bukan tak penyayang...tp aku fobia dukung anak org...hihi. So, yg leh buat tukang agah...tukang men2 boleh aaa..Yg dak Qila nieh plak suke na mandang time aku bercakap....hihi...geli ati aku. Smpai sume org ckp die suke bercakap ngan aku. Bile ckp, nnt die kuar sore macam bercakap gak. Mate die, kening die maca org berborak jek..hihihi..geli tul ati...

Tp buah ati aku as usual mesti aaa Amira Nadia, akak die tuh. The most independent cousin antare sume2 tuh la. Comey n paling bijak! Kemas agik...meja pon die tolong lap. Kalah aku kecik2. But since die ade adik nieh, die dh sangat responsible laa...asek men ngan adik die..sumbat susu..tolong lap...so, dh jarang men ngan aku. N die dh berat la...sbb die dh masuk sekolah...uhuuuuuuuuu........

Pastuh, wat rendang...pulut kuning. Dgr Wan, Mak Long n Mak Lang bebel sal kawen. Arghh..bosan tul! If only dowang tuh kawen awal dulu kan. If only diorg bukan andartu. Sure...takde sape nak bebel. Now, aku plak yg dikhuatiri andartu. Adehh...takleh aaa aku nak jd andartu camnieh....:(

N with all the chats about MAWI...di mane sume nenek2 dan makcik2 aku sangat fanatik...kire okaylah...

Maybe sume takut nak bertanye ngan aku pasal the "particular" thing. But for me..Alhamdulillah...selamat!~:D

p/s: nieh lagu Rossa...my fav. Cewaahhh..bintang2 nieh kan my fav:D

1 comment:

Anonymous said...

http://www.liverpoolfc.tv/splash/images/vbrum_fowler_01.jpg