Monday, February 06, 2006

boleng



Aku tgk bola!:

Super League: NS Naza vs MPPJ
Kalah agikk...hahahaha. Time nieh tukar name plak team nieh. Lawakk aaa...tah hape2. Aku tgk kan, kalo satu company tuh nak sponsor satu team, sponsorship die berpanjangan. Tp NS Naza? Tah...tak tau aa. Cam tah hape2....dr tadi aku kate kan! Tp takpelah...asalkan inject duit sket. Player bola kat Mesia nieh bukan kaye sangat, ade time ko tgh makan kat gerai buruk tibe2 leh jupe gak dowang...hehe. Keidupan dowang taklah seglamer keidupan kat Europe sane. Akan tetapi....for gud reason la! Aku tgk game Mesia (especially team aku, for sure)...men berkampung. Game tak pernah open, pastuh sume org nak rebut waktu yg same. Cam hampeh! Dh aa tuh, bleh plak ade org men dribble...ade yg short passing, ade yg long passing. Tak syncronize langsung. Takde identity! Bercampur baur. Kalo nak kate nape MPPJ leh menang, sbb style men dowang yg leh kate seragam. Senang cakap: N9 men mmg tak bagus arituh. Walopon aku ttp sokong N9 forever, tp aku nak ade perubahan dr segi tactical. N by the way...tolong la tgk2kan sket Nizarudin Yusof tuh....asek jatuh, menyakitkan ati jek. Sekali dua, org leh kesian...dua tiga kali dh rase meluat plak! Pastu si Basey Richard tuh suh la lari keliling padang tiap2 ari. Lari lembab! Macam pancit jek! Apepon...Hoben Jang Hobennnnnn!!!!

FA Cup: MU vs Wolves
Start jek game nieh, aku dh amik remote! Hihihi. Muke atuk aku pon masam. Tak dpt tgk drama Melayu. Hihi. Wolves nieh ade name panjang--> Wolverhampton tak silap aku. Kire okay aaa team diorg, not bad. Cume takleh nak jd setanding MU, tuh jek. Lgpon aku tgk Glenn Hoodle tuh cam masam jek muke sepanjang game nieh. Ntahlah, maybe players tak ikut ape yg die nak, kot. Tp overall, mmg MU ctrl game pon. Aku leh kate passing pon cantik, tak tau aa sbb lwn ngan team camnieh diorg nampak bagus ke pe ke...tp yg pastinye kire okaylah game nieh. Kalo fans Mu tgk sure senyum giler bangat nye! Haha. Tp yg menarik game nieh bile mase tgk lineup tuh. Diorg dh heboh2 ckp Nemanja Vidic nk men kan, so...arituh die start men la. Aku tgk die amik position Ferdinand. Skali Ferdinand trus jd Defensive Midfielder. Kire best gak pertukaran nieh. Sbb position Ferdinand tuh slalu ade Smith. Which was actually position Roy Keane. Hehe. Aku tgk Ferdinand men okay aa kat situ. Tak tau la sbb kalo Wolves nieh tak bagus sangat ke, yg wat nampak die okay. Tp ade mase aku rase mmg elok gak kalo si Ferdinand men kat situ. At least die leh gi in front gak kalo ikut gaye...Not a bad game la, kire okay pee....cume aku tak paham everytime Sylvestre dr blakang ke depan. Tak effective. Overall...sume okay. Richardson ngan Saha mmg patut score goals malam tuh...kena prove dowang bagus gak...kalo tak kang kena jual.... (speculation Saha nak pindah, tp tak nampak gaye plak!). N most of all...the one n only solid reason I've been watching MU games lately, played dat nite. Who else, Park Ji Sung la! Die yg best skang nieh. Takkan Ronaldo plak...boooo. Sbb Ronaldo tak men, game trus best jek!

FA Cup: Portsmouth vs Liverpool
Game yg okay la! Tp aku bg 1st half kat Liverpool...2nd half kat Portsmouth. Sebbaik Portsmouth bangkit lambat...kalo tak maybe leh seri. Kire not bad pe game tuh...Portsmouth dh nmpak kompiden sket men compare ngan dulu2. Tp...lom leh lagik aaa nak dikatekan 100% bagus. If only they played dat way in every seconds of the game, sure dowang menang. Tp mane bleh die menang! Mesti aaa aku nak tgk Liverpool menang! Hihi. Kire okay...aku nyaris nak gigit jari takut giler Stevie G takleh amik penalty. Tp die leh amik. Die mmg best aaa...bertambah cayang aku kat die tuh. Br jek siang tuh aku bace Rafa comment sal die...Rafa ckp, Stevie sets high standard of performance kat players Liverpool yg len. Aku agree, sbb kalo die perform, the whole team berkobar2 nak men bagus2. Die mmg captain yg best. Tp lepas Beck, kat England...Terry yg akan jd captain. For gud reason, sbb Stevie G ngan Lampard asek nak bertumbuk jek. Huhu. Apepon, aku nak memberi pujian tgk Kromkamp yg baru dibeli...not bad, cume aku rase Finnan lagik rajin dr die. Stephen Warnock tuh kena jage2...slalu wat silap. John Arne Riise...makin bagus semenjak sign contract baru...siap sumbat goal agik. Tp die men front left arinieh...slalu die anjak blakang sket sbb tuh tpt Kewell/Zenden. Luis Garcia rehat kot. Alonso kali nieh tak brape perform. Overall...game bagus, cume kena improve aaa...kena ade daye tahan kalo tak silap aribulan leh kalah!

FA Cup: Bolton vs Arsenal
Tak tgk game...tp tgk goal n segale macam discussion sal match nieh. Frustrating la. Seriously. Everytime aku tgk game Arsenal, MU or Spurs, kalo ape2 jd aku sure cepat cedih. Walhal bkn minat pon teams nieh! Bkn men menci ngan MU slalunye. Hehe. Tp cam ingat kat org2 yg aku tau sokong team nieh...wat aku berpikir byk jugak. Sure frust kan? Aku pon frust. Aku frust Arsenal kalah. Aku frust Arsenal tak menang lwn Bolton. Aku frust sbb kalah 1-0 jek. Aku frust sbb aku nak Arsenal menang. Aku frust sbb aku tak suke Big Sam. Aku frust sbb bile Arsenal kalah, aku takut fav players aku lari team len! Arituh dh frust Vierra lari...nieh kalo yg len lari (nak2 plak Henry!)..huuu...takmooo!!! Skang aku rase lagu Aduh Saleha leh jd Aduh Arsenal. Huhu. Kau biarkankan ku sepi....dalam gelita...Arsenaaaaaalllllll....huhu. Satu goal jek arituh, Arsenal dh kuar dr saingan trus. Pastuh Big Sam pon berlagak. Siap nak kena promote jd English manager agik (oh tidakkk!!!!) Kate Shebby n Jamie Reeves, skang Arsenal bagus...gud games, cume need sum time. Kate Shebby...die slalu enjoy tgk game Arsenal sbb Arsenal players mude. Kate Steve McMahon...passings Arsenal paling bagus. Tp what happened, man? Satu jek aku prasan players mude Arsenal takde: mental strength. Diorg kena kuat nak fight back aaa. Takleh harap org2 tua dlm Arsenal jek. Tolong aaa menang lenkali weeehhhh...bgla fight sket kat EPL nieh. Boring aaa skang...tak rancak! Dalmatian...eh, demmmmnation....(ikut style toped menaip...hihi)

Paul Ince
Zaman 90's. Die men utk England n Liverpool. Tp kejap jek. Die bkn tak bagus, cume sikap panas baran menyakitkan ati. Tp skang die men utk Wolves jek...itupon masih lagik keras ati...lawan ref. Selambe badak jek die sepak bola masuk gol lepas ref tiup wisel. Huhu. Apepon...die nieh takleh dikire living legend sangat la. Die biase jek. Cume die mencuri tumpuan sbb die yg paling handal pon dlm Wolves arituh. Captain agik! Huhu. Tp Wolves ttp kalah....huhu

Macam logo transformers aaaa....hihihi...
Tgk crest Wolves! Macam logo transformers Optimus Crime jek....hihi. Aku bkn nak ejek ke pe...tp aku rase logo diorg salah satu logo weird dlm football nieh. Too straight forward. Kepale serigale :D Slame nieh aku rase Arsenal nye yg paling straight forward....tp rupenye diorg lagik aaa...

Dean Kiely
Dean Kiely yg baru dibeli oleh Portsmouth tuh taklah bagus sgt aku tgk. Biase jek...utk sowang keeper umo 35. Robinson pon agik bagus kat aku. Kiely macam nervous sket. Utk wat mase skang, ramai lg bagus dr die kat England nieh kot. So....ntah aaa...macam tak brubah jek nasib Portsmouth kalo dapat keeper cenggini...


The Redknapps!
Harry Redknapp adelah manager Portsmouth. Jamie Redknapp adelah anaknye. Dua2 former players Liverpool. Yg best, bile vs Liverpool...Jamie dok ngan abah die tuh. Yg aku geli ati kan, Jamie nieh diketahui umum penyokong kuat Liverpool. Tgk mase UEFA Champions, die beriye2 mengharapkan Liverpool menang. Huhu. Pastuh, ade skali tuh...die bawak ESPN nye reporter tour kat Anfield, menyuarakan rase ati nk pasal zaman2 die men kat Anfield tuh. Sbb die pun former player Liverpool, kan! So, mase vs Liverpool arituh, muke Jamie cam nak suke ati giler Liverpool dpt goal...tp die dtg utk Portsmouth. Hihi...cam lawak aaa tgk die. N Cik Sha melting as ever....die nieh mmg smart n notty dr dulu mukenye...adehh..ku jatuh chenta cinta lame! Cair....cair....Ahakkks..

Case of the ex!
Bkn lagu Mya tuh. Hehe. Nieh pasal ex players Liverpool. Robbie...Robbiee...Robbie....kepulangan yg dinanti. Tp org cakap macam2 plak die balik kg. Kate die dh tak laku aaa...dh tak bagus aaa...Arghh...tak kisah la! Yg pasti aku puas ati. Fanz len pon puas ati. Siap ade column greetings gembira agik kat web liverpool. Adeh...betape bahagie wat mase ini! Tak tau la die perform ke tak, tp hepi gak aa~! Tp yg aku cam terkejut tgk Football Focus arituh sbb diorg kate sal McManaman. Nak balik Liverpool ke? Uiikksss...masih boleh ke nak diterime? Die meninggalkan Liverpool mase zaman gelap, gi Real Madrid dgn senang atinye. Sangat mengecewakan mase tuh! Mmg la suke die, cayang die agik...tp dulu die dh bla tuh marah woo. Leh ke fanz len trime sedangkan aku pon still teringat episod hati terluka tuh! No way, rasenye...die pon dh tak bagus. Skang lagik ramai players yg lagik bgus dr die kat Liverpool. Tp bak kate Ayen... thn depan Owen plak balik Liverpool. I'm still hoping la, dear. Wish die balik Liverpool balik. Tp susah kan. Ntah aaa. Kalo boleh ikut ati nak jek dak2 academy sume balik Liverpool. Wat reunion! Mesti senyum sampai ke telinga aku!:D

Chelsea out of money?
Aku dh cite dgn pjg lebar sal Liverpool...dgn player2 lame sume kan! Skang ade satu brite yg br diberitahu oleh ibu aku, bile die bace paper. Ayah pon bace! Diorg kate Roman Abromovich ade masalah kewangan sket. Ntah aa! Tak tau betul ke tidak. Tp yg aku tau, Chelsea nak berusaha keras menang segale2nye sbb diorg nak duit (dgr commentator ckp). Huiyyoo. Tp aku tgk, mase lwn Everton arituh, seri plak. Late goal lak tuh. McFadden score, pastuh br Lampard score. Tak tahan pressure ke? Ntah aaa...kalo diorg takde duit okay gak. Kasik adil la kat EPL. Taklah ade team kaye asek cilok players team len jek...

Obi Mikel kot...
Rasenye macam nieh kot name player yg MU n Chelsea rebutkan. Tp yg aku tau from Nigeria. Macam Obi Wan Starwars kan! Hihi. Ntah aaa...diorg kate MU dh sign, Chelsea men rebut2. Pastuh officials MU macam nak ngadu kat FIFA ke...nak wat tindakan ke...camtuh aaa. Ntah aaa. Suke ati la nak rebut pon. Chelsea tuh nak rebut...biar diorg rebut. Theo Walcott pun nak rebut...nieh Obi Mikel. Tgk jelah byk ke tak duit. Silap aribulan bazir bayar denda jek!:P
**********************
(bakal disambung secepat mungkin!~)

No comments: