Sunday, February 26, 2006

Love Actually



KU SERU -MISHA OMAR

Ku membayangi jiwa hatimu
Tapi perpisahan menunggu
Ku ingin membelaimu
Namun kasihku tiada restu

Diri begini kerna selama
Ditinggalkan marah sengsara
Hingga hilang terlupa
Siapa aku sebenarnya....Sayang

Oh dengarlah sayu tangisanku
Mengapa degupanmu ku seru
Kerna kesepian nan terlalu
Kembalikan hidup yang ku rindu

Oh dengarlah sunyi tangisanku
Kau tahu ku amat menyayangimu
Oh pergilah kau bukan milikku
Pulang pada yang mengasihi dirimu

Ohh..kesepian berlalu ohoh..
Maafkan Daku

Sampai disini
Ku lepas kau pergi
Biar ku damai bersemadi

Luka mu ku mengerti
Kan ku hilangkan derita ini

Arinieh tgk cite Love Actually...cite from UK. To be honest, sejak dulu lagik aku mmg gilerkan cite UK dr American...maybe sbb aku suke diorg nye culture nieh, and Americans culture nieh terlalu caca marba n over moden utk aku...

Love Actually adelah satu kisah yg membariskan plakon2 hebat kat UK nieh...kirenye, kalo dibajet, maybe cite nie mahalla jugak kot! Plakon2 yang blakon dlm cite nieh- Hugh Grant (Notting Hill), Alan Rickman (Prof. Snape- Harry Potter), Emma Thompson (Prof Trelawney- Harry Potter), Rowan Atkinson (Mr Bean), and ramai agik aaa plakon yg aku slalu nampak, pemes tp aku tak ingat name! Hehe:D

Cite nieh, best! Sbb idea cite nieh dr Heathrow Airport, camne suasane kat airport tuh berpecah2 jd stories pasal macam2 la. Kalo sebut love, mesti owang ingat pasal luv story...tp sbnrnye cite nieh bukan luv story sangat pon...Cite nieh gabungan banyak mende, Hugh Grant, Prime Minister England yg bujang...n then die fall in luv ngan PA die, n dat gal plak...tembam! But dis particular PM suke sangat yg tembam...so...die suke. Tp biaselah, byk protocol die nak jage. Pastuh, kakak Hugh Grant, Emma Thompson...die kawen ngan Alan Rickman...bayangkan la Snape kawen ngan Trelawney...gege. Pastuh, Snape nieh die ade affair ngan dak opis die, n one day...kantoi ngan wife die nieh...yg sangat cool...sbb die mengenangkan sayang kat anak2:)

N then, anak Snape ngan Trelawney nieh satu sekolah ngan sowang dak nieh...yg br kematian mak, n then tinggal plak ngan bapak tiri. Mule2 bapak tiri tak pandai sangat jage die...tp one day bapak tiri nieh tolong die dpt die nye crush...so, last2 diorg nampak macam father and son...

Ade plak, satu kisah sowang author yg kena betray ngan member die sbb member die ade affair ngan tunang die. So, die bawak diri pergi France, jupe plak org Portugal. Tp tak paham bahse masing2. Hehe. N author nieh kawan ngan 3 org besfrenz...Kisah besfrenz nieh plak...sowang pompuan 2 laki, sowang nieh dpt kawen ngan pompuan nieh, sbb yg lagik sowang lambat ckp, walhal pompuan tuh sbnrnye suke yg lagik sowang...

Tp luv paling best skali ade sowang rockstar tua kat UK yg pemes, ala2 macam Mick Jagger. Die nieh dh hampir lost hope...tua sampai last idup dh abes ngan poya2. Die nieh abeskan idup ngan manager die...laki jugak. One day, die tekad kalo die berjaye wat comeback die nak naked mase nyanyi. Huhu...so, last2 die nyanyi naked laa...hahaha..

So? Aku enjoy aaa tgk. N after 2 weeks of not meeting my ibu....hehehe...biase aaa...manje terlebih...tido tgh2 smpai adik marah...ahahah...

Satu pasal cite Love Actually nieh...lagu die best2. Lagu Trouble With Love- Kelly Clarkson yg aku minat giler babas...pastuh lagu Wherever you Will Go- The Calling...aiseh...lagu memori chenta luka aku...hehehe..So lately...been wondering.who will be there to take my place...when I'm gone..u'll need luv..to light the shadows on your face....ecewwwaahhh!!! Nieh lagu aku dedicate kat ex mase aku nak merantau jap arituh...hehehe. Liriknye ade pon dlm blog nieh. Huhuhu. Ntah apasal, cam semacam plak dgr lagu nieh..huhuhu...hai...lame dah tak melayan prasaan!:P

Nywayz, tak kisah la ape2 pon..tuh hal aku...jgn la nak nyibok...hehe..tatata...itu saje dr saye arinieh:D
p/s: tibe2 rase lagu Misha nieh best:D

No comments: