Tuesday, April 18, 2006

Pai



LASKAR CINTA-DEWA

Wahai JIWA-JIWA yang tenang
hati-hatilah dirimu kepada HATI-HATI yang penuh kebencian yang dalam
Karena sesungguhnya IBLIS ada dan bersemayam di hati yang penuh dengan PRASANGKA

Reff:
LASKAR CINTA…
Sebarkanlah benih-benih CINTA
musnahkanlah virus-virus BENCI
virus yang bisa RUSAKKAN jiwa dan BUSUKKAN hati

LASKAR CINTA…
Ajarkanlah ILMU tentang cinta
karena cinta adalah HAKIKAT dan jalan yang terang
bagi semua umat MANUSIA

Jika kebencian MERACUNIMU…kepada manusia lainnya
maka sesungguhnya iblis sudah BERKUASA atas dirimu
maka jangan pernah berharap aku akan MENGASIHI MENYAYANGI manusia-manusia
yang penuh BENCI seperti kamu..

Hmmm..nieh lagu yg dok nyanyi kat umah. Bukan sbb suke. Bkn jugak sbb menci. Ntahlah! Rase cam weird gak lagu nieh tapi cam best plak...ntahlah tak tau nak cakap camne tp cam weird plak rasenye. Kadang2 lagu nieh jd bahan gelak aku...bahan gelak Baya...bahan gelak Su. Sume yg berade di umah. Next week it's going to be only me n Su...adehh..nak start carik osmet nieh...huhu..

By the way, arinieh aku ngantuk. Maybe ke sbb dpt makan free, td ade function sket kat sini. MD's going sumwhere...new MD's coming. Hmm..taklah berkenaan ngan kuli cam aku sangat..hehe...but the food? Nice...menambahkan kalori di badan Cik Sha...adeehhh..

I dunno how, but smalam ade sowang nieh nampak aku minum nescafe sengsorang kat kafe (mind u, ngantuk!). Mule mase die lalu...die senyum. Dengan gigi2 skali kuar. Hahaha. Pastu, dua tiga kali lagi die senyum jugak...adeh..aku cam blur...tp yg last time tuh aku managed nak senyum balik...hehehe..

Tp yg rase cam segan giler arinieh. 2 incidents: 1st one, terlanggar sbb mase tuh ramai owang nak scan card kat pintu. 2nd time...aku adang pintu locker die aku tak sedar. N 3rd time...mase aku wat tour kat whole department nieh (biaselah, owang baru...) Sengih2 pandang keliling..skali nampak die plak. Adeh..malu..malu...malu...

Nothing actually. Kat sini well known yg org from department aku nak pi tuh paling peramah (maybe sbb tuh aku dpt department nieh kot~!).But just macam segan aaa...tgh tranining tp cam dah menyengih di tempat yg salah...no intention, actually. Except dat...hehehehe...to be honest, THE GUY'S CUTE~~!!!! Aaaaaaaaargghh...ade harapan nak cuci mate nampaknye aku..hahaha...(laki org tah hape...hehe).

Been enjoying futbol conversations...except dat kadang2 bile aku sedar2 aku ramai kenal yg laki dr yg pompuan. Adehai...kadang2 tersegan jugak aku. Bknnye sengaje beb. Just dat bile diorg tau aku suke bola, tetibe cam de bond...lagik2 kalo minat team yg same...Well...aku rase yg pompuan tentunye tak suke! Td pon ade yg pass remark kat aku...hahahha...whateverrrrrrr...

Errrr...speaking about my day, de sowang dak name Fairuz yg mengingatkan aku pade Fairuz Diyana Ibrahim. But then rupenye macam Din plak. Hihi. Din, seriously muke dak nieh cam muke ko. Penyenyap semacam...penyegan giler. But his English IS gud...proud la jugak ade die kat sini. Cume die nieh taklah seaktif Pai(Fairul). Pai satu induction ngan aku. One n only Malay guy yg aku kenal selen si Fairuz nieh kat sini. Except dat...Pai dpt keje 7-4..Australia...huwaaa...

Why ek? Hooo...tadi nampak Pai cam hepi plak aku. Aku tak sedar pon die de, sbb floor tuh department aku patutnye. Tp tibe2 die wujud tah dr mane. N suddenly ade org panggey Sha...huhu. Nmpak these 3 people cam best plak...sbb diorg yg paling bising...Now, aku cam boring jek...

Ngantuk..ngantuk..ngantuk...itu jek sbnrnye. Baru 2 days dpt odd working hours camnieh...takpe. A start. Just continue what u're doing..

In case if u want to ask me, aku tak wat kawan kat sini. Office is office. So...biaselah, teman tp mesra...hehehe...not over frenly:)

Back to the PC again...dah la system aku rosak sket arinieh...another 5 hours to go...Go Shaaaaaaaaaaaaa!!!!


No comments: