Wednesday, April 11, 2007

books



Title: French Women for All Seasons: A Year of Secrets, Recipes, and Pleasure
Author: Mireille Guiliano

This is the book I bought recently at OU MPH Megastore! Haahh..I've been to my paradise, punyelah best! Rase macam taknak kuar my people who went with me were not sharing the same passion...so, tak boleh lame2:P
Buku nieh ade recipes, lifestyle & fashion & all details regarding French Women! Haaa..sebagai Mrs Pires yg ntah bile nak dpt kawen ngan Robert Pires nieh, buku nieh sangatlah fun. Kalo bace Star, Eh! & Cleo...mmg ade review pasal buku nieh..sangat2 fun membacenye...TAPI...yg tak best sbb duit byk kuar utk buku nieh..hihihi...dulu2 byk voucher MPH sbb extra work, skang dah takde...huuuu...& lagik satu yg tak best sbb...Sue amik buku aku, without me reading it first...without me putting my name on it...& without my PERMISSION.Hangin satu badan.But...yup, my best buddy...malas nak marah aaa...yg risau cume die nieh slalu careless...bab pernjagaan buku n majalah aku mmg pernah hangin skali...adoiii...nak dimarah, sayang...tak marah..buat lagik..camno?!!!



Title: Lust in Translation: The Rules of Infidelity from Tokyo to Tennessee
Author: Pamela Druckerman

Aku tak bace buku nieh lagik...just review...kat mane2 byk dah review buku nieh.aku sangat minat mende yg die nak discuss:INFIDELITY. Ape tuh? Hmm...carik kamus la:D Rase macam kalo aku bace buku nieh mesti org ingat sbb aku nak gi kaji pasal ape yg dah jadi satu mase dulu kan...but sbnrnye aku saje2 nak tgk ape mendenye yg best sangat buku nieh...Looking from one view to another cuz dis book will have an overview through numbers for countries from east to west...kite tgk la hasilnye macam mane:D Buku nieah akan launch 19/4...dah masuk MPH booklist dlm Quill (membership mag)



Title:French Women Don't Get Fat
Author:Mireille Guiliano

The book is from the same author-tapi arituh walopon jupe tak beli sbb tak cukup bajet. Buku nieh macam cookbook...very similar to buku yg aku bace thn lepas pasal Japanese Women Don't Get Old or Fat (ade update dlm blog thn lepas!) tp kali nieh pendekatan die more to French diet..fun, for me...sbb aku mmg minat cultural stuff kot...non-fiction & facts all the way:D So, for me it's fun...havoc...I like it...gonna buy it WHEN I HAVE THE MONEY:D rm49.95...DAH JUPE:d



Title:Cinderella Was a Liar
Author:Brenda Della Casa

I enjoyed her writing tremendously! Aku suke sangat buku nieh..menyedarkan, memberi facts...& sangat laser. Expensive but what is there when it comes to knowledge & advise it provides u,kan?! Aku dah abes bace buku nieh...hepi sangat sbb at last...I'm reading sumthing yg sangat fun...tp memuaskan ati.Indeed...Cinderella Was a Liar...U should not rely on fairy tale to ctrl ur life:D



Title:Laughter and Latte: Joyful Inspiration for Women
by Terri Gibbs

Short stories made me laugh...lagik2 la ade promo utk buku nieh...aku sangat puas ati & sangat hepi membacenye...it's sumthing what u need in ur life...Ari2 motivate diri jgn rase diri kosong takde mende...walo byk mane pon prob jgn dok tensen. Dis book provides me with the laughter...dahla comey...org kate dun judge a book by its cover...inilah buku yg boleh judge tuh.Buku cantik, best plak:D



Title:Rules of Work
by Richard Templar

Buku nieh serius. Bought by Cik Kiah to me:) Happy...tp mase aku bace...aku pon serious...even my manager, Helen..pon nampak serious bile dok belek buku nieh...die tanye,"Dun u feel tired reading those books,darlin'?" The answer is:NO. Sbb kalo mende akan ajar kite...kenape kite nak penat kan?:D



Harry Potter and the Deathly Hallows (Harry Potter #07)
by J. K. Rowling

Last but not least...ini buku yg dinanti! Dah order kat MPH:D RM70 & possibilty dpt mug HP free:P Akan launch pade 21/7/07.Sangat hepi...tp diorg ckp ade counselling line sbb ade watak yg nak mati? What?! Sape? Dun tell me it's Hermione...I'll call the line nanti...hehehe..

BITTERSWEET SYMPHONY-THE VERVE

'Cause it's a bittersweet symphony, this life
Try to make ends meet
You're a slave to money then you die
I'll take you down the only road I've ever been down
You know the one that takes you to the places
where all the veins meet yeah,

No change, I can change
I can change, I can change
But I'm here in my mold
I am here in my mold
But I'm a million different people
from one day to the next
I can't change my mold
No, no, no, no, no

Well I never pray
But tonight I'm on my knees yeah
I need to hear some sounds that recognize the pain in me, yeah
I let the melody shine, let it cleanse my mind, I feel free now
But the airways are clean and there's nobody singing to me now

No change, I can change
I can change, I can change
But I'm here in my mold
I am here in my mold
And I'm a million different people
from one day to the next
I can't change my mold
No, no, no, no, no
I can't change
I can't change

'Cause it's a bittersweet symphony, this life
Try to make ends meet
Try to find some money then you die
I'll take you down the only road I've ever been down
You know the one that takes you to the places
where all the things meet yeah

You know I can change, I can change
I can change, I can change
But I'm here in my mold
I am here in my mold
And I'm a million different people
from one day to the next
I can't change my mold
No, no, no, no, no

I can't change my mold
no, no, no, no, no,
I can't change
Can't change my body,
no, no, no

I'll take you down the only road I've ever been down
I'll take you down the only road I've ever been down
Been down
Ever been down
Ever been down
Ever been down
Ever been down
Have you ever been down?
Have you've ever been down?

Antara angan2 dan realiti...ade buku aku angankan...ade dah dpt...Tp aku takkan bace angan2 lagik...biarlah berangan ngan Harry Potter jek...yg len biarlah facts fr now on.. I will adjust my mold:P

***Rasenye angan2 ke Liverpool masuk final nanti?***


p/s: congrats Cik Ayen! MU menang semalam.Nasib jek tuh...hahahhaa..:P


No comments: