Friday, June 15, 2007

jasmine-kain cinta putih



KAIN CINTA PUTIH-PUTRA

( 1 )
Ku jalan sendiri tiada tempat
Untuk menanti
Tiada mu aku menyepi
Bayanganmu aku mencari...

( 2 )
Ku sangkakan hujan
Tapi taufan datang melanda
Ku mencari tanpa pegangan
Dan tersungkur di ketepian

( 3 )
Kain putih yang kuberi padamu
Kini pudar warna-warnanya
Kuselimut di atas ikal rambutmu
Kian jatuh terus cecah ke bahu...

( 4 )
( korus )
Ku mencari bayangmu tiada
Di langit biru di lautan api
Kau hilang dan semakin jauh
Hujung dunia kita berjumpa

( 5 )
Bila ku lihat kau dihancur
Bagaikan luruh bunga yang gugur

( 6 )
Kusunting dirimu
Kan kugenggam hatimu itu
Kan kujaga wahai bungaku
Kau kan tumbuh subur mewangi

( ulang 1, 2 dan 4 )

( 7 )
Kau mekarlah wahai mu bunga
Subur menguntum ditaman hati
Kau hilang dan semakin jauh
hujung dunia kita berjumpa

Hihihihii...aku jupe lagu nieh dlm MP3 lame beli mase student dulu...sumbang giler mamat nieh nyanyi...tp sedap jugak nak dijadikan hiburan...hihihi..

Banyak nak cerita...suka tak suka...sedih gembira..sume ade aaa!!! Sampai rase macam tak tau nak mulee...

1st n foremost...atuk masuk ke hospital. Pagi tuh asku tgh tido ngan nyenyaknye...nak bangun pepagi malas plak rasenye, so....aku pon lengah2 la bangun. Bajet2 nak basuh baju, kemas umah...masak...pastu barulah aku balik umah. Rupenye...tak sempat. Kul 10 pagi...ibu call...kate atuk jatuh dalam bilik air...

Aku pon bergegas balik tanpa sempat basuh baju yg dh jadi pekasam tuh...

Dlm komuter, ayah called byk kali...mula2 suh aku balik umah...tibe2 suh aku dpt hospital. Aku alert habis bile ayah cakap,"We don't have much time" Sejak bile pulak atuk sakit? Serius ke? Lagi2 la bile disuruh pergi ke wad kecemasan...biar betul?

Sampai hospital..aku nampak sume org ade...aku pon pelik sbb tak dgr sore atuk aku yg selalu riuh tuh. There he was, rupenye...KOMA.

Tak perlula aku cerite pjg lebar...sebenarnye terlalu byk nak dicakap...maybe besok, mungkin aku ade mase. Tp sepanjang minggu lepas...aku berulang dr seremban ke tpt keje..penat tak payah cakap laaa...sampai sekarang aku rase macam atas awan lagik....

Ape skali pon...yg penting skang support my parents yg tak sihat sebenarnye, tapi buat2 sihat nieh...kesian mak ayah aku...nak tido sekatil pun dah payah...terpakse sorang ke sini dan sorang ke sane...hopefully things get better...so dat they can take care of each other...as usual...

Okay...nak keje...huuuu....another hell...hmm...yg nieh kite cite kemudian...Takdelah ape sangat...but can't wait to jot it down, my blog!

jasmine...and another quiz...:D

Your Depression Level: 36%
You may be depressed.While you can be moody, your moods generally fall within the range of normal.It's up to you to decide if you're depressed... or if you're simply having a bad week.

No comments: