Wednesday, October 24, 2007

if walls could talk -part 2



Akiko - new make-up, originally uploaded by MiyukiDollfie.


Sebaik jek aku nampak dia kat break-out area (selalunye tpt break up couple kat opis nieh...hehehe), aku hanye terkaku kat situ. Keras badan aku. Aku pandang muke yg dah setahun aku tak pandang nieh. Die buat ape kat sini? Dalam ati aku ade macam2 soalan...tp satu pon tak terlepas dr mulut aku. Bisu.

Aku pandang lagi die. Ntah dr mane aku nak mulakan. Patut ke aku berdiri je kat situ....tak pon aku bla aje?

"Sha...duduklah..."

Die berjalan arah aku....and ajak aku duduk kat sofa. Ade dua sofa...awalnye aku nak dok kat situ...tp die duduk mengadap aku. Sedikit awkward sbb selalunye kitorang duduk sebelah2....

Orgnye dah sedikit kurus. New hair-cut....tp kemas, as usual. Muka...macam biase. Tp dah berjambang sikit. Walopon kemas....tp tak kena dengan muke die. N...a new shirt. Adidas, kaler putih n biru. Smart. Sekali imbas...baru aku perasan ade kena mengena ngan All-Blacks. New blue jeans....new sneakers...new watch. Mungkin takla baru sangat....but aku tak pernah nampak die pakai sebelum nieh. Tp bile plak last kitowang jupe? Kan dah lame dulu?

"Sha ape kaba?" Die mule.

Aku angguk.

"Senyap jek Sha?" Die senyum. Ish...kalah aku macam nieh~!

Aku senyum. Kelat.

"Ibu....ayah....okay?"

"Ok....ntah....?" Aku sendiri tak pasti dengan jawapan aku.

"Ntah?"

N aku pon dongak muke....berubah muke org kat depan aku nieh...

Saat tuh jugak...aku sedar yg aku dah lame tak pandang mate die. Yg bile marah, berapi2...sampai aku tak berani. Bile hepi...buat aku senyum satu mase dulu.

N skang....kenape mate tuh dah tak macam dulu?

Kenape aku rasekan mate tuh macam jambang die jugak....kemas...tapi serabut di mate aku?

***one of our fav song - Hotel California***

No comments: