Tuesday, April 15, 2008

sha: singletini


***2.38pm***
Seperti biasa...masuk opis n terase boring tahap gaban. Arrrghhh....kena rushing nieh. Chow dulu....


***5.14pm***
Bila, aku sudah tiada - Nanti bile aku dah takdeeeeee....

Simpan semua lagu ku - Direct translation: simpan CD2 lagu yg aku bagi tuh....

Jangan di tangis selalu - Don't u cry...hmm...until I got to noe the real person, I noe he's capable of crying. Tp sebab aku? Hahahaha...lawak aa plak.

Mungkin, itu sementara - Yelah...aku mungkin 'kenangan terindah' tp tak tentu selama2nye kan!

Bila jumpa pengganti ku - Sudah semestinye! Aku tak heran part yg nieh...tapi after more than a year takde awek baru? hmmm...nieh buat aku payah sket...kalo ade, kan senang. Aku pon bole carry on. Huhu..

jangan di lupakan aku - Aku taknak aku dilupekan walopon maybe aku dah takkan ujud lagik dlm idup yg tercayang....isk...isk...isk...

Back to work, Sha! Pasni kite cont...



***7.29pm***
Pagi itu indah seperti biasa
Tidur yang lena terhenti di sana
Layap kuyu masih tak terdaya
Bukalah tingkap mu
Curahkan cahaya...
- hmmm....satu rangkap yg sangat menarik nieh. Takleh nak amik satu2...Tapi kalo ikut definisi aku pasal rangkap nieh...aku wish sangat la die tak kuat tido...cuz aku tau bile die tido die akan melupekan segala2nye yg pahit pernah berlaku dalam idup die. Bile die tido....die rase die tak payah pk pape. Aku paham. Itulah die yg aku kenal selame nieh:D N bile die tido....die akan tutup sampai gelap...sebab die taknak tgk ape cahaye pon. Tak same macam aku yg suke terang, die mmg suke gelap. Die tak suke tgk matahari pagi macam aku. N kadang2...die teruskan abehkan mase tanpa tgk matahri langsung...tanpa bukak tingkap langsung. Bile die nak sowang2 n taknak pk mende len. Aku ingat tuh. Aku harap....bile aku dah takde, harap2 nanti ade org tlg la suh die jgn selalu tido...hepikan ati die...n tunjukkan cahaye kat die. Aminnnn!!!!

Siapa yang sangka
Bila tiba masa kita
Untuk pergi selamanya
- Memanglaaa...takde sape yg tau bile nak mati kan. Kalo tak kerane kematian, mungkin kitowang tak terpisah macam nieh. Tapi kematian tuh menginsafkan, tul tak? So, hopefully pasnieh die akan okay....dapat menerima kenyataan seadanye. Most important thing, I hope he'll be the man I knew when I 1st saw him. Bertenaga n tak dok dalam gelap lagi....

Takkan terduga
Jika saat ni
Tuhan tentukan
Aku lah orangnya
- Mase mule2 berlaku kematian tuh...die kate, lepas nieh ntah2 die. N macam2 pesan die bagi kat aku. Tapi kadang2 aku nak gak kate kat die...ntah2 aku. Tp aku mintak pade Tuhan...kalo boleh kan, bagilah aku tgk die hepi dulu sebelum aku mati. Aku taknak idup die sorang2. Kalo bukan aku, biar ade yg len mengganti...Amin!

Gelak tawa tangisan yang hiba
Kenangan kita masa di dunia

-Agreed! Memang setuju sangat....we smiled to each other, we laughed together, we cried together. Kenangan yg takkan aku lupe:D

Alangkah indahnya jika
Kita mampu hidup selamanya...

- Kalo la....ini jadi kenyataan. Hah..skang menyesal ke Cik Sha? Sort of. Hihi.

Kay....tamat sudah sessi jiwang kite pade ari nieh. Semalam sessi mengutuk. Aku kan...sebenarnye dah takde keje. Kalo lagu tuh dok main dalam kepale aku...aku mesti nak pk sebab. Slalu aku suke lagu yg lirik die simple jek. Tapi lately ape lagu aku dgr ingat pakwe lame lak. Hahahaha. Yg mane? Ganu tuh? Tak aaa....yg tuh aku langsung tak ingat. Macam dah ta ujud dalam kamus idup. Kadang aku wish die tuh delete trus dr memory (macam SIM crd lak...hihi)

Hmmm....aku baru abeh bace buku nieh. Singletini. Yelah...aku single kan, so buku pun nak single. Best gak buku nieh. Cam style gedik2 gitu. Comey aaa. Pasnieh aku nak bli buku len lak. Tgk aaa nanti. Kena abehkan Chicken Soup for Gerdener Sould dulu. Lagikpon tgh kopak nieh. Sejak minyak naik...nak isi minyak serik tul!


No comments: