Thursday, April 03, 2008

2 years in HELL - So Be Careful - HSBC



Well....malas dah. guess what? Arinieh genapla usia 2 tahun aku bekerja kat Cyberjaya nieh. Hehehe. And umurku pon makin meningkat:D Well...aku celebrate anniversary pakai ape ek? Ooo...dengan nasik ayam jek aa...hihi..

Ape lagik...oo...lupe. Aku nak sambung cite kan. Nieh die:

Lepas aku balik dr knlinik, aku berehat kat umah selama 3 ari sebelum dimasukkan ke Columbia Asia Medical Center. Cehh...arinieh cakap Melayu plak, semalam dah tertaip bahse omputih.hehehe.

Okeh...sambung cite. Aku masuk spital pade 31/12/2007. Ari buzday ngan Kak Sya. Masuk2 jek spital...dr kate nak masuk OT. Gegaq gak jantung aku mase tuh....yelah, seumo idup mane pernah kena operate. Aku bajet...operate takkan lame. N agaknye mungkin buat yg separuh badan tuh kot...maklumla...bengkak sket jek (sket tak sket...terjungkit la baju kat belakang...huhu...

Sebelum masuk OT...aku masih sempat balut buku yg aku baru beli mase tuh. tajuk die- HOW STARBUCKS SAVED MY LIFE. Guess what? Aku beli buku tuh keraneeeee....sebulan sebelum masuk spital aku la pelanggan Starbucks paling setia. Keraneeeeee....aku sibuk keje, tak cukup tido. Dah telan macam2 jenis kopi utk tak mengantuk (tanpa menghiraukan aku adelah pesakit migraine yg kronik!).

So...at the end of the day....itulah die. Aku terbaring di atas katil dengan belakangku berbandage dan tidak berjahit (because of prevention of infection) di malam tahun baru 2008. Malam tuh....macam sunyi gile. Aku jage betul2 dua tiga minit sebelum malam tahun baru. Jadi...kesimpulannye...aku sambut tahun baru dgn belahan di badan...hehehe...history!

Aku masih lagik numb n tak rase ape2 pade awalnye. Sehinggalah pade keesokan ari...aku makin rimas bile bius dah takde. Sakit mak aiiih....insaf aku! Ibu aku yg setia menemankan aku kat spital jek la peneman. So bermula la episod sakit aku....

Setiap ari aku gi hospital utk cuci luka surgery n ubat tak payah la nak cakap kan...melambak nak kena makan. Penat betul. Ikan haruan pun jadik santapan aku setelah sekian lame. Macam2 lagik la tragedi...memori dan sebagainye. Tak tau nak cerite camne sebab aku dah ketinggalan 4 bulan utk ceritekan sumenye.

So...back to where I belong now. Inilah blog aku...hopefully tahun nieh penuh cerite baru:D

Layan la lagu Gangstarz:D

No comments: