Sunday, May 11, 2008

sha: how i celebrated the mother's day.

Okay. Look at my pix. Gumok kan? So, no question kalo aku cerita pasal makan. Cuz aku mmg suke makan. N dats why aku gumok. Jd, sape2 yg berkenaan, kalo nak kat aku...terime lah aku seadanye. Ade pompuan mmg buruk lantak. Hihihihihi.....

Okay...this is my favourite cuisine #1 in Seremban. Mee Kari from Victory Restaurant. Nampak sedap? Tak sedap? Tak selera? Selera? Suke ati nak pk ape, sbb pade aku...SEDAP. Nyumm...nyum...


Mee kari nieh adelah fav aku sejak kecik agik. Cuz...inilah one of the places yg ayah akan slalu bawak bile my parents kuar gaji. Hehehe. Cuz my fam mmg giler sangat la ngan Chinese Food. Eh...tak jugak. Kitowang nieh Tekak Muhibbah. Mane2 pon okay. Tp selective jugak kalo nak pilih makanan sedap. N salah satu restoran makanan sedap ialah Victory Restaurant. Ade gak restaurant2 len...tp tuh kite cite edition len dlm blog nieh nanti.







Ape yg special pasal mee kari nieh? Sbb....die ade byk ingredients. Harga jauh lebih murah dr mee kari Melayu yg tak seberape ade isi tuh. Sedih kan, care org kite berniaga? Aku pernah makan mee kari Melayu. Sorry, tak capai piawaian langsung. Maybe, sbb mee kari nieh.Bukan nak puji Cina, tp kalo mee kari harga RM4 - ade ayam, kerang, fish balls, wantan, floating tofu, sambal goreng, cili potong....haahh...kecur!!!


Mangkuk besar. Mee segenggam penuh. Tp, aku akan makan dgn dua care. Bukan mee...bukan bihun. Sama ada makan dgn laksa or...mee plus beehoon. Baru ngancam! Inilah restaurant Cina Muslim yg antara terpemes kat Seremban nieh.


One thing yg aku nak share pasal bandar Seremban. Banyak bangse. Macam tempat len...tp mmg campur jek sume. Dats why Uncle Tony nieh sanggup tukar sume so dat die boleh dpt lesen MAINS (Majlis Agama Islam Negeri Sembilan). Menurut sumber lisan dr byk pihak, UncleTony tak boleh makan babi. Nanti macam kena sumpah pulak. Lagikpon, die sendiri kate, rugi buat bisnes org Cina aje yg makan. Kalo sume share...org Melayu n India dpt makan makanan Cina but halal n acceptable. Die tak pakai lembu, utk org India. N die takut nanti kalo letak lembu org Melayu curiga ingat daging babi.

So, ini adelah fav ibu aku. Arinieh Hari Ibu. Ak tak kaye nak bagi handbag or kasut or perfume dan sebagainye. Ini jek yg aku mampu....utk share ape yg aku ade. Rasenye, tak payah la kot aku nak blanje lebih2. Cukuplah dgn doa agar aku tak kan pernah menyakitkan atau derhaka dgn ibu macam cerite Cerekarama semalam.

N aku rase...ibu aku pon tau yg die sememangnye special di ati kitowang...no words can describe.

Selamat Hari Ibu, Cik Kiah!!!!

No comments: