Monday, May 12, 2008

sha: pandora box

Errrr...gambo blur sket. Sowi...aku tangkap gambo2 nieh sume dgn menggunekan henpon...jd taklah lawa sangat. Walopon diedit, gambo seperti biase jek.


Tak senonoh kan? Aku pi letak kotak nieh kat sini. Rasenye...pompuan mesti tau kotak nieh kotak ape n mesti akan berkate, "Tak malu betul Sha nieh..kotak panty liner pon nak tayang kat orang." Well...ade sebabnye. Sbb aku nak cerite macam2 n cakap macam2 berkenaan kotak nieh. Sile bace sebelum membuat ape2 kesimpulan:D

Aku ade terbace satu artikel baru nieh pasal sowang lelaki yg bercerite sal kawan adik die yg dtg ke umah die. Die kate, awal2 tgk member adik die, mmgla cun. Ade gak niat nak merapatkan diri. Sehinggalah satu ari ketika die masuk ke bilik air n terjumpe satu 'makhluk' berwarne merah yg sangatlah asing di matenye. Jadi, si mamat nieh pon melupekan hasrat utk mendekatkan diri. Sbb:

1) Jename tuh bukanlah jename utk adiknye. Mak dah lame menopause.
2) Adiknye masih lagik solat jemaah bersame2. Yg tak ikut same, minah cun tuh.
3) Walopon die cun...tp bau Ambi Pur saje yg cube dihidunye kalo dekat ngan minah tuh.

Aku agak malu la bace artikel nieh. Yelah, sebagai pompuan, takkanla aku tak malu. Beberape insiden yg agak kurang manis mule diingati...lagik2 mase aku dok kat hostel dulu. N ade gak beberape insiden di tpt kerja! Soalnye, sampai bile?

Baru nieh aku tgk jename kat pasaran, macam2 offer. Terus terang aku katekan, makhluk2 dlm kotak2 di atas nieh pon aku beli sbb offer. Ade 100 keping dalam kotak Power Puff Girls. Hahaha. Jd, utk pemakaian..rasenye mungkin cukup utk paling byk 5 bulan, memandangkan aku akan pakai 20 keping sebulan. 10 ari lagik...mungkin style len plak. Huhu.

Pade aku, disebabkan offer nieh la sepatutnye, cerite2 macam nieh tak berulang. Sebab...sepatutnye kan, dah byk alternative len utk membuang memandangkan skang kit nieh dah dilengkapi plastik, n kebanyakan tandas awam ade special bin utk buang mende nieh. So, nape masih ade lagik yg buang di merate2 & memalukan kaum aku ye?

Mungkin, ade yg mengatekan...posting aku lebih memalukan. Tp inilah basic education yg aku rase kurang betul kat Mesia nieh. Sebagai contoh...bile cakap pasal education membuang, slalunye tak ramai pompuan akan ade education macam mane nak treat mende alah nieh. Dr girls talk, kadang2 ko pon heran nape kawan2/teman seperjabat tak dieducate dgn mende2 nieh. Masih ade yg amik enteng. Walopon dah tua bangke...masih tak reti.
Itu perempuan. Lelaki plak macam mane? Ooo...yg nieh yg paling funny. Aku slalu ketawe dgn separuh lelaki yg cover macho....lagik2 pasal mende nieh. Macam la berdosa sangat kalo cakap pasal mende nieh. Ade yg kate, itu hal perempuan, tak payah amik pedulil. Ade plak yg kate, tak payah la tau...bukan aku pakai pon. Ade plak yg kate, "Abg segan nak beli...menda pompuan tuh patutnye awak beli sendiri." Besok2...bile dah kawen, ade anak pompuan...sumenye diserahkan pade isteri utk mengajar. Tp kalo isteri takde, macam mane ek?

Ade gak yg wat lawak sal mende nieh. Aku ingat waktu sekolah dulu, ade sowang pengawas laki sekolah aku suke bebeno wat sportcheck beg skolah dak pompuan. Bile jumpe mende nieh, ditayang2nye. Melalui pengalaman aku plak, ade yg buat2 tanye mende tuh ape. Tah hape2. Tau ape jawapan ku? - "Tanye mak ko."

Kasar? Ntahlah. Terpulang pade pikiran kalian. Pade pikiran aku, sume org patut tau. Mmg antare laki n pompuan ade batas. Tp, kalo batas yg berdosa tuh boleh dilangkah, mende basic nieh tak boleh ke educate diri sendiri?

It's not about the culture...Baru nieh aku tgk Miss Congeniality 2 balik. Ade satu part bile heroien2 nieh konon2 sakit nak period. Yg detektif2 lelaki nieh konon macho....takde sape yg offer nak tolong beli. Last2...terlepas la dua detektif pompuan yg agak kuat mengelentong nieh kerane keegoan detektif2 lelaki td.

So? Ntahlah. Msg aku: Educate Yourself. Bukan utk sesape. Utk diri sendiri. Mane tau...utk anak2 kite di mase hadapan. Renung2kan dan selamat beramaaaallllll...Hahahahahaha...

No comments: