Sunday, May 25, 2008

sha: surya's wedding

This is me and my skool pren, Surya. Semalam die telah menikah dgn pasangan pilihannye. Aku tak kenal pasangan die nieh, baru berkenalan semalam. Hehehe. Apekan daye, kesibukan telah membuatkan aku tak ade lagik mase nak bertanye2 pasal pakwe2 n chenta2 nieh:P

Sebenarnye semalam aku sangatla bz. Disebabkan ayah masuk spital, aku skang balik dr keje lewat sbb ibu tak bagi balik kul 2 pagi macam biase. Aku sampai umah kul 7 pg semalam, baring selame 1/2 jam...pastu terus siap2 kuar.

Sampai jek town semalam, ramai giler owang. Panas. Aku bergegas carik tudung, brooch dan macam2 mende yg kebetulan plak tak bole nak pakai bile sampai time kenduri. Pastu, aku bergegas carik hadiah kat Parkson. Kat Parkson, ramai giler nak beli hadiah pinggan mangkuk nieh sampai tak cukup salesman nak layan. Nasib baiklah ade sowang dak jual towel nieh takde customer. Die la yg layan aku.

Supplier pinggan mangkuk kat Mesia nieh mmg pandai. Ade ke jual pinggan mangkuk kaler2 tapi tak letak kaler kandungan kotak tu. Terpakse plak budak jual towel tuh bukak kotak satu2 nak cari set piring bentuk ikan kaler purple. Balik2 bukak kaler biru. Jap lagik kang bukak kaler ijau, kuning, oren...merah!!!! Arghhh...tensen tul~! Kaler purple takde. Ade nak 20 kotak budak tuh bukak baru jupe kaler purple. Yg dak tuh pulak bercite2 tinggi tul. Aku kate, "Takpela dik...kalo takde akak amik yg turqoise tuh jek." Die kate, "Takpe kak...saye carik utk akak." Bagus tul dak nieh. Aku harap bykla komisen die dpt dr hasil penjualan towel die nanti:D

Dah beli piring, nak bli wrapper plak. Lagik satu kena berebut sbb sume nak bli wrapper. Nak pilih kad kawen, kad kawen dah abeh plak. Sebbaik ade kad tulih With Love tuh pon aku kebas. Nak dijadikan cite, boleh plak berebut nak wrap adiah. Mule la bengang kan...Nasib baik dak tuh expert...cepat n kemas balutannye. Tahniah la Parkson ye!

Konon2nye, aku n kawan2 aku taknak bawak keta. Sbb tak pandai cari address umah si Surya nieh. Maklumlah...last skali dtg umah die umo masing2 16thn. Skang dah 26thn. Lupe jalan n jalan pon dah byk berubah. So, naik la teksi kan. Sampai2 kat satu taman nieh, teksi tuh tinggalkan kitowang. Die kate itulah die umahnye. Kitowang ingat betullah....rupenye...dah salam2 tuan umah (walopon kitowang agak syak awalnye). ..kitowang salah umah. Itu bukan taman perumahan yg betul.Taman perumahan yg kitowang nak gi bukan kat situ pon.

Buruk giler pangai si pemandu teksi. Dahla tipu org, tambang teksi lagikla die tipu. Tp yg paling best skali pemandu nieh berbangse Melayu. Agama Islam kot, berdasarkan nama kat teksi. Dah tua ala2 bapak kitowang lak tuh. Alhamdulillah...harap2 dgn duit tambang tadi die support la anak pompuan die. Supaye besok2 bile anak die nak naik kenderaan, org tinggalkan dlm ujan...kat tpt tak dikenali dan dikalangan org2 yg tak dikenali. Biar anak die lencun macam kitowang smalam n kalo jd ape2 kat anak die, pandai die la nak pk ape die dah buat ngan anak org len.

Pengantin terpakse jemput kitowang walopon tinggal lagi 15min. Dahla tuh, pengapit pengantin iaitu salah sowang kawan kitowang lencun dgn baju kurung krim kain chiffonnye. Kesian giler. Kasut Guess nye plak masuk dlm lumpur. Hahahaha...bile dah sampai, kitowang gelak jelah. Walopon di ati berapi giler ngan pemandu teksi.

BEST...sbb akhirnye kitowang jumpe gak kawan2 serangkai kitowang sume. Dah lebih 10 tahun tak jumpe. Ayat paling pemes utk aku smalam ialah, "Sha! Gemuknye ko skang!" Hah...aku mmg tak heran. Dari sekolah hingga skang aku dah naik 20 kilo. Percaye tak?!

Aku hepi. Dpt jupe kawan2 sekolah ku akhirnye. Nanti aku akan upload lagik gambo2 kenduri Surya nieh. But 4 now...ini gambo klasik yg ade setakat ini:D

No comments: