Wednesday, May 28, 2008

sha: women and romance novels

My books. Last week aku gi Book Fest kat KLCC & I found a real good bargain 4 dis books. Wish dat I could buy everything dat day. Tapi aku menyedari keupayaan aku kan...so, 3 books 4 now and hopefully I can add more in future. Erghh...kadang bile difikirkan tak sabo nak tunggu future tuh....tp aku bukanlah kaye sangat nak beli sume mende pon. Terliur jek aaa pandang so many things yg aku nak beli arituh...

Aku dah lame usha littleblackdressbooks punye collection nieh. Banyak sangat yg menarik perhatian aku pade collection nieh. Unlike Mills & Boons, buku2 nieh mmg more girlish la. So utk sesape yg rase nak bace buku2 yg sangat girlish, sangat2 la dialu2kan utk bace buku2 nieh. And agak2 kalo ade awek yg agak gedik and girlish...pon boleh aaa beli buku nieh dijadikan adiah. Harga tak la mahal sangat. RM19.90 utk sebuah buku English published kat UK pade aku adelah murah. (slalu sampai jek sini....buku dowang mesti mahal!) Lagik2 kalo dapat bargain macam yg aku dpt arituh 3 for the price of 2....lagik sronok! Kalo aku la kan, aku bli jek buku nieh 2...balut lawa2 letak riben sume...dah boleh jd gift. Tgklah cover....comey jek. Kaler pon exciting nak tgk...

Kate org, don't judge a book by its cover. Tp kalo pasal buku2 littleblackdressbooks nieh....mmg cover memenkan peranan penting cuz bile tgk jek cover buku2 nieh yg kalerful menyebabkan aku bertambah geram ngan buku2 nieh. Pulak tuh dgn design die yg tak brape nak nampak style typical romance nieh buat aku suke gak. at least taklah segan sangat nak bace in public. Tak macam mase nak bace buku Mills and Boons la. Kalo ade member laki berdekatan, tak payah la nak bace kan...buat kena gelak. Cover buku LBD nieh, walopon girlish...tp stakat nieh tak kena kaco lagik la kalo tgh bace tuh:D

Dr 3 buku nieh, aku baru abeh bace satu. Okaylah tuh kan, beli ari Isnin, abeh bace ari Selase. Yg aku dah abeh bace- Trouble with Valentine's Day - Rachel Gibbons. Sebagai manusia yg normal...adela aku terjiwang2 bace buku nieh. Wakakakaka...tipula kalo kate tak jiwang kan. But overall aku tak tensen aa bace buku nieh macam aku bace buku Alaf21 ke, buku Fauziah Ashari ke...Aku tau ape yg aku bace nieh auta semate2 n sumenye hanyelah angan2.

Kadang2 tuh ade gak terase cair ngan hero buku cite. Sowi to say...aku susah nak cair slalunye. Dats why bile buku alaf21 letak name2 laki yg canggih2 tuh aku rase mual sket. Then kalo hero mesti hensem kan! Putih...tinggi...dan sebagainye. Buku omputih pon camtu gak. Kalo hero mesti nak hensem. Bukan leh bawak mati pon hensem tuh. Kok takde duit same gak...hihihi...hensem bukan leh bawak makan!

Yg wat aku cair dlm buku yg aku dah abeh bace nieh ialah sbb hero die player NHL. Adeh...wa leh bayang macam mane machonye hero cite nieh. Hmm...dah taste aku kot. Aku leh bayang macam2 laa...termasuk la mengenang kembali cite aku ngan player rugby RMC yg bermate sepet tuh....ish...balik2 pusing kat cinta lame balik aku nieh..ish3.

Aku pompuan. Macam pompuan len, aku pon bace novel cinta gak. So...normal la kan?
Tuhan maafkan diri ini....yang tak pernah bisa menjauh dari angan tentangnya....Namun apalah daya ini...Bila ternyata sesungguhnya aku terlalu cinta dia....cewwaaahh...ape kena ngan posting aku nieh...(baik aku tido cepat sebelum aku melalut lagik panjang!)

4 comments:

imz said...

mmg romantika...

cHeRyNa PiReS said...

hihihi...bace gak ke?

Rynn Cowbra said...

ahhhh!

jeles2.

xmo kawan :((

cHeRyNa PiReS said...

alalala....jgn jeles rynn...nanti gi la kedai buku carik...