Wednesday, June 11, 2008

sha: should i use a card?


Sebenarnye mase aku update blog nieh aku tak brape ade mood yg baik....well, the only thing yg buat mood aku baik...Euro jek...itupon France seri jek nieh...so taklah baik sangat mood tuh...huhu...
Ade 3 sebab:

1. Atuk ku masuk ospital...lagik.
Atuk aku diserang angin ahmar tahun lepas 3 hari sebelum ulangtahun hari jadinye yg ke-74. Die koma selame berbulan lamenye sebelum sedar dan akhirnye hilang segale panca indera. Lumpuh dan tak boleh bergerak, apetah lagik bercakap, mendengar dan sebagainye. Macam mayat bernyawe. So...minggu nieh genaplah setahun atukku begitu. Sehinggalah td...ayah aku sms mengatekan atuk masuk hospital. Lepas dr update blog nieh...aku akan terus ke hospital (bukan aku pentingkan blog...tp waktu balik aku kul 4pg...Ntahlah...aku sbnrnye berdebar nak tunggu ape cerite nieh.

2. Department closed down.
Waktu aku start keje nieh...aku dpt department yg agak mencabar gak...awal2 lagik die bagi front line. So...mase tuh la ko nak proove ko bagus ke tidak. Kat situlah ko kena tunjuk kepandaian and daye tahan ko. Selepas setahun baru la aku ade di posisi aku skang nieh. Bukan senang. Tp...aku baru dpt tau dr kawan2 yg bengkak2 matenye semalam yang org kat UK tak berminat lagi nak berurusan dgn Malaysia atas alasan ekonomi. So, department lame aku akan ditutup selame2nye...Takde VSS ke ape ke...dak2 nieh kena gi department len la...tp...ntahlah. Byk yg wat aku marah sbnrnye pasal kisah nieh...antaranye...itulah tpt aku bertemu Sepet dulu. Adeh....gone la memory aku!!!

3. Sepet is gone too....
Kitowang ade 2 opis. Main kat Cyberjaya. Satu lagik kat Bangunan Bursa Saham. Aku dikhabarkan die akan pindah ke KL. So...no more Sepet around me. Patutnye aku suke la ex aku takde sini dah...tp aku tak gumbira langsung...apasal..? Sbnrnye...aku windu giler kat Sepet skang nieh...huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....!!!! Aku letak gambo card nieh sbb aku tgk teringat...dulu aku slalu bagi Sepet card. Skang aku tgh gatal nak say sumthing kat die. Should I use a card? Again? Hmmm....I have pride...(I'm going to use this as an excuse all the time)

4. I paid petrol with my credit card
RM54.14 for 20 liter of petrol. Arghhh...tak sampai setengah tank tuh penuh! For a 15 yeard old oriental car....itu utk 2 ari jek pergi balik keje!!!! First time, I'm using cr crd for my petrol. Slalunye cr crd aku nieh swipe kat Giant,Tesco...tp kali nieh kat Shell!!! Melampau...!!! Tensennye...which reminds me of the situation aku skang nieh. Delay nak dpt keta baru. Sok kalo ade keta baru, lagik la poning. Harap2 keta tak makan minyak....

5. No Total Euro...
Aku keje time Euro nye game. Takleh nak ngula time game. Balik2 gi kejap internet lepas keje sbb nak tgk result...Pastu, bile game repeat, aku tido sbb aku nak keje. I'm bored. Aku nak football life aku balik...Nape kali nieh susah sangat? Dulu opis aku letak Astro kat opis, sume boleh tgk. Skang opis aku dah kedekut. Mentang2 aku keje UK company, England tak masuk Euro...kedekut betul...
Okaylah...aku ade tgk sket2 pasal Euro nieh. Tipulah kalo aku tak curik2 tgk...TAPI posting Euro aku takde dlm blog nieh. Aku pindah kan sumenye ke ----> sini (klik)

4 comments:

Adry said...

Should you use a card? jawapannya.. yes.. tp ayat tu jgn jiwang sangat... show him that you cares as a friends... tak salah kan.. (as you said.. you have your pride)

Bab sakit sakit ni .. huhu... aku tau memang berat perasaan kita.. especially kalau orang tu kita sayang.. i've been through this.. masa arwah ayah aku sakit penghujung 2006 sampai april 2007... sob sob :(

kawal perasaan and stay calm..

cHeRyNa PiReS said...

hmmm..aku nieh mmg ego owangnye (mengaku siap2..). tgklah kalo ati aku betul2 terbukak...stakat nieh br 40%..huhu...

nak wat camne, tahun nieh tahun sakit satu family, mule2 aku masuk spital, pastu ayah aku ngan nenek aku serentak. belum setel lagik, atuk plak...

tgh sabo nieh...insyaAllah...

xamadx said...

haha..same lah nasib kite takde football life. what a boring life..ehehe.eh gelak pulak.

cHeRyNa PiReS said...

aik....gelak pon tak boleh ke...yee...aku dah bace posting takde tv ko tuh..