Sunday, June 15, 2008

sha: to my don zamarano


happy father’s day!

utk ayah yang…
  • menikahi ibu aku pade 23hb Januari 1982 dan seterusnye bergelar suami ibu ku?
  • menyebabkan ibu ku mengandungkan aku dan memenuhi permintaan ibu waktu aku dalam kandungan
  • menunggu kelahiran aku pade 13hb Oktober 1982
  • menyambut kelahiran aku dengan kesyukuran dan iqamad dan menamakan aku Siti Nurshahida yang bermaksud cahaya penglihatan.
  • dengan bangganye membintikan aku dengan namanye
  • belajar utk menjaga seorang bayi perempuan walaupun bukan kebiasaannye
  • tetap sabar walopon puteri sulungnye ini kuat muntah dan berak…lagi2 bile berade dalam ribaannye.
  • membelanjakan duitnye utk aku sentiase kelihatan presentable…lagik2 utk pairs of Clark shoes & KenKen gowns!
  • merotan aku di kale aku tak dgr kate ?
  • menghadiahkan aku dgn 3 adik lelaki yang nakal2 dan sangat2 menguji keimanan!!!
  • membawa aku ke serate tpt makan agar aku tak kekok & tak tertanye2 bile org cerite
  • menahan sabar menyuap aku di KFC bile aku hanye boleh makan whipped potato sbb belum ade gigi:D
  • membalut sume buku pelajaran & buku cerite aku sehingga sekarang:D
  • menulis name aku utk ape saje…sbb tulisan yg cantik tuh tulisan die:D
  • mengajar aku ape itu Sejarah & Geografi…walopon aku belum masuk sekolah menengah
  • mengajar aku memancing buat kali pertame
  • mengajar aku bahawa , “hanye beruk betina tak suka bunga”
  • mengajar aku melukis & mewarna
  • bersengkang mate menolong aku buat segale projek sekolah – dr buku log, buku skrap sehinggalah Folio PMR.
  • melecture aku tentang ape kehidupan di asrama.
  • memperkenalkan BUM Equipment:D
  • melawat kat hostel, jemput bile sakit….and hantar balik kalo aku lari….hehehe…
  • menjawab pertanyaan warden yg dok mengadu kenakalan aku kat hostel
  • memimpin aku waktu aku dah terlalu sakit & tak larat nak amik result PMR
  • pergi sekolah and amik result SPM aku utk aku & pergi jupe cikgu2 utk ucap thanx bg pihak aku
  • membawa aku ke UNITEN buat kali pertame & meregister aku:D
  • dtg graduation & was extremely proud of me despite my bad pointer
  • mendengar bebelan aku pasal manusia2 yg aku tak suke
  • membuatkan aku tak suke MU.
  • memberi hint yg die tak suke ex-bf aku on the 1st day aku cerite….turned out Ganu mmg curang. My father was rite:D
  • welcomed Sepet – the guy I loved - to our house – they smoked together, lepak together, talked & joked, sang Soldier of Fortune together. My ayah was the man who made me totally happy dat day.
  • pujuk me bile Sepet ilang n the one who was so confident about Sepet’s feelings towards me:D
  • mendengar bebelan ku pasal British and ape yg aku benci sal British
  • jemput aku balik keje walo selewat mane aku balik…
  • bagi inspiration utk setiap posting aku dlm blog
  • menyayangi aku….
  • menjadi ayah aku dunia dan akhirat, memberkati hari aku dengan doa, dan mengiringi aku dengan harapan….cewwwaaahhh!!!
  • menjaga ayahnye sendiri pada HARI BAPA hari ini sungguhpon belum pulih dan luka operate berdarah balik!
Pix : my ayah and my atuk today in the hospital


Takleh nak list ape die wat utk aku. Byk giler. Kad Father’s Day ayah dah dapat awal2 lagik…mase aku belikan die bunga carnation arituh (bace wikipedia…carnation is for father’s day rupenye). So…get well soon, ayah. I miss u so much!

8 comments:

Adry said...

best entri ni... huhu... you got a nice dad... kim salam ek...

Happy Fathers Day...

Baru aku tau bunga carnation untuk fathers day.. sebelum ni hantam keromok jak... ahaks... :)

cHeRyNa PiReS said...

aku pon tak tau carnation tuh utk father's day sbnrnye...tgh surf wikipedia...saje2 carik pasal carnation sbb kebetulan br lepas bagi carnation kat ayah...artikel tuh tulis pasal father's day. cam terkejut gak...so co-incident jek tuh...

zariel said...

apsal lak dia ajar x suka MU?? :P
cmna pn...kirim salam kat dia ye...huhuhu

cHeRyNa PiReS said...

sbb ayah peyokong mu...bile time game mu die saje wat poyo...trus tak suke MU dah...huhu...

xamadx said...

touching sey posting nih.

cHeRyNa PiReS said...

touching ke xamadx...huuu...aku punye la taknak jiwang sangat:D

AJ said...

touchingnye...aku ni plak jenis sentimental...
menitiskan airmata beb

cHeRyNa PiReS said...

hah? err...tak tau nak kate pe sbb try seboleh mungkin taknak mentouching kan sesape...hehe...