Thursday, July 17, 2008

sha: we meet a special person....

Aku kan dah biase berjage malam. So, walopon malam Sabtu dan Ahad, aku akan still berjage di malam hari sampailah ke pagi, baru aku tido. Kadang2 langsung tak tido, sbb dah biase tak tido. So, ketika family ku sedang tido pada Ahad malam Isnin arituh, aku amik kesempatan tgk Hallmark:D

Bukan senang tau nak tgk Hallmark. Lagik2 la kalo family ramai lelaki, dowang mmg rimas tgk Hallmark. Umah nieh kalo tak tgk sports, tgk AXN. Tuh jeklah. Tp bile adik aku Shahmi balik, mule la aku rimas. Abeh sume cerite kat Variety tuh die nak tgk. Bawak dr Star World sampai ke E! (eh, apasal aku macam promo Astro lak nieh)


So, malam tuh aku tgk cite nieh. Dean Caine blakon. Aku tak suke Dean Caine sbb dulu die penah pakai seluar dalam kat luar. Pastu die fav actor Siti Nurhaliza. Dah la Siti sebut name die Din Ken. Hahaha...lagik la aku tak suke ngan die Kesimpulannye, Dean Caine nieh aku tak minat la. Sbb kebanyakan yg Siti suke aku tak suke (kecuali bile die suke benar ngaku die peminat Liverpool poyo jek) . Takkan aku nak tukar team pulak.

Cite nieh...boleh la. Tajuk die I DO (But I Don't). Di kale kebosanan tahap gaban dan takde satu cite pon nak tgk, cite nieh boleh ditengok. Cite die simple jek, macam cite2 Hallmark yg len. Pasal percintaan wedding planner dengan bomba di majlis perkahwinan adik lelaki bomba tersebut. Tak complicated mane lah. Sangat light and takde ape2 yg suspend ke ape.

Macam biase cerite yg byk wedding nieh ade byk bunga. Lawa2! Aku paling suke tgk bouquet Calla Lily dalam nieh sepemeluk Din Ken. Maknenye bunga nieh mmg besar:D

Tp ade satu ayat dalam cite nieh yg aku suke:

'"....we meet a special person and we fight for him because we know he is worth fighting for"

Hmm...menarik sungguh ayat ini. Aku sangat setuju. Sangat touching ayatnye. Dan sangat bermakne. Macam biaselah, bile sowang2 tgk cite jiwang malam2 nieh...macam2 terpikir dan teringat. Hmm...pernah ke aku fight for sumone ek? Hmm...lecuali family aku, aku rase takde. Boipren2 ?(cehh....buruk sungguh kate ganda nieh). Pon takde setakat nieh kot. Ganu....clash patu nangeh sehari jek. Lepas tuh okay balik. Lepas die tinggalkan aku sowang2 waktu aku kena ragut kat KL and kejar awek senegeri die tuh, aku cam langsung tak rase pape dah. Maybe yg ade pon perasaan negative yg akhirnye membuatkan aku banned rakyat Terengganu selame hampir setahun:D

Sepet? Aku pon tak tau la aku nieh fight ke tak utk die.Org sume suruh aku cam buat pangai tegar aku yg slalunye aku wat kat org len tp tak wat kat Sepet tuh. Suh aku berdepan, fight 4 whatever left kan. And sejak 2 menjak nieh aku rase...macam die pulak yg byk fight utk aku. Tp maybe aku jenis yg rase everything is more than words maybe sbb tuh aku masih macam nieh. Die pon masih macam tuh.

Sape lagik selen drp tuh? Ohhh ye...sowang kawan lame. I met sumone special and I didn't fight for him though he was worth fighting for. Because...aku rase, though he will fight for me, I'm not worth fighting for. So, dats why I've decided to drop everything off, including our friendship.

Season baru EPL nak start...and dah lame aku tak bertegur ngan die. Though I know that I'm going to miss him dis season, I believe my decision is right.

He is my best friend and he is worth fighting for. But I won't fight.