Wednesday, July 30, 2008

sha: pitaya...dragon fruit...









Sabtu arituh gi Pasar Malam.

Jupe org jual pitaya...or dragon fruit. Kaler merah...nyum...nyum...Aku minat yg kaler merah...yg org slalu jual...yg kaler putih tuh aku kurang minat sket.

Ah So tuh jual RM10 utk 4 bijik utk yg besar2...ade RM10 utk 5 bijik and RM10 utk 7 bijik. Bergantung pade size. Siap belah tunjuk sample lagik. Bagus tul:D

Aku yg mmg sangat suke ini pon membeli yg 4 bijik tuh. Walopon byk buah len tp tak dpt menarik perhatian aku sepertimana pitaya menarik perhatian.

Dulu, kalo nak makan nieh...leceh. Ibu pernah beli yg isi merah nieh kat Pilah jek. Skang kat mane2 pon dah ade kebun pitaya nieh. Dah tak mahal.

Oleh kerane kami mempunyai seorang pesakit kencing manis di rumah...kami tidaklah boleh membeli eskrem utk makan dgn pitaya. Membebel doktor nanti:D

* cepatlah balik...tak sabar tul. Kang mesti tak cukup tido sbb Wan wat kenduri...

4 comments:

areej said...

sampaikan buah pon ko pilih yg purple ek? :p

KM said...

Buah yg isinya purple lebih sedap & manis compared yg kaler putih tu. KM tahu sebb mem suka makan buah ni. KM angkat tangan surrender....saya xmakan buah ni hehehehe...

bendul said...

sedap ker buah nih..? aku tak pernah makan.. nampak belengas jer..

cHeRyNa PiReS said...

areej: haah...aku pon tak prasan...hehhee...aku rase purple tuh cam magnet lak...

km: tak ramai yg suke...tp purple mmg lagik best dr yg putih tuh...

bendul: haah...buah nieh mmg berair sket...tp best la makan time cuaca panas:D