Tuesday, July 22, 2008

sha: yum-cha!

Let's yum-cha!

Starbucks? Hmm...boleh. Tp tibe2 aku rase macam nak sumthing yg len sket. So, aku jalan depan sket dr Starbucks. Kedai mamak? Hmmm..?? Dah slalu sangat. Asek makan roti canai sampai punggung dah boleh buat counter tebar dah skang nieh:D

Pk2...mane nak lepak? Masuk keje kul 7. Transport dtg kul 5.30. Aku dah sampai kul 4.45. Ish....terawal. Takleh lepak Starbucks sbb takleh bawak laptop masuk opis. So, tak bawak laptop. Nak lepak saje sambil bace buku? Hmm...ujan. Takleh nak concentrate. So mane?

Kafe Wendy? Boleh ke? Sbb last time aku gi situ wat tan hor die cam biase jek. Tp mahal. Taknaklah. Hmm...tapi ape salah minum kan?

Sampai Wendy. Duduk kat meja kopitiam die. Tak macam Oldtown yg terlebih glamer, Wendy sempoi. Nak minum ape nieh? Tibe2...nampak sumthing. Chinese tea pot? Hmmm?I love Chinese Tea!

Ah Moi: Minum apa, miss??
Aku: Moi...ni Chinese Tea pot?
Ah Moi: Ini kalo utk minum punya kita bagi satu teko.
Aku: Boleh. Kasi ini satu?
Ah Moi: Kita ada popia goreng satu set. Mau yum-cha?
Aku: (angguk)
Ah Moi: Ok?dan Ah Moi berlalu pergi)

Sekejap tuh Ah Moi dtg dan bawak satu set teko the Cina panas dgn popia goreng. Layan! Tepat kul 5.20pm aku gerak gi keje. Hujan yg sejuk taklah sejuk sangat lepas minum teh seteko. Tapi, bile sampai opis satu jam kemudian???!!! Aku kejar tandas dulu! Hehehe?

And skang aku dok dlm opis yg sangat sejuk. Aku akan stay dlm opis nieh sampai keesokan pagi. Harga a mug of tea kat opis RM9. Sbb dowang pakai tea Starbucks. Yg ade milo dlm vendor machine. Tak selera. Hmm....compare ngan seteko Chinese Tea tadi, RM3. Rugi ak? Walopon aku dlm kesejukan skang nieh menapak gi Oldtown akan membuatkan aku dibuang keje. Mengula takde dlm job description!

Sape yg cipta konsep yum-cha nieh mmg bagus. Aku respect la! Nanti aku kena bawak tea-bag gi keje lenkali:D

* yum-cha? bukan yum-seng tau:D

4 comments:

Rashid said...

hiihii pandai cheryna cari kedai ya..semacam 'the sepet eyes'..jgn mare..nanti lekas t.u.a

Sya Annur said...

kagum kagum... seteko in 30mins? waaaa, tak dayo den do...

Areej said...

seteko ko tegup sorang? besar ke teko nye?

bestnye mkn popiah, sni tatau nk cari mana popiah halal. so sbb teringin sgt aku beli la kulit popiah tu nk buat sendiri. dah 3 minggu dlm peti x buat2 lg....huhu

cHeRyNa PiReS said...

rashid: nak wat camne anugerah tuhan...

kak sya: ntahlah...den pon tak perasan den habehkan seteko air tuh...ehehe...

areej: besar gak tekonye...alaaa...dowang pakai popia segera jek...tp bestla dpt makan panas2....