Thursday, August 14, 2008

sha: goodbye sepet


Tak tau nak mule dr mane. Ape nak cakap...

Aku slalu cite sal Sepet. Kan? Walopon Sepet tuh ex aku, aku slalu cite sal die. Macam die wujud jek lagik kan. Mmg la die wujud agik...but not in my life la. Name pon ex.

Truth is, walopon aku broke up ngan Sepet, aku sikit pon tak pernah marah ngan die. Tipulah aku cakap...tak pernah bengang ke ape. Tp kalo nak hold grudges sbb kitowang broke up tuh...takdelah. Kitowang kan putus secare aman. So, takdela gaduh2 ke ape.

Aku sentiasa akan respect Sepet. Die slalu straight forward.Aku akan ingat ayat 1st die mase nak usha aku dulu. "Are u married?" Aku ingat reaksi aku mase tuh yg melenting sbb time tuh die tak kenal aku lagik. Aku ingat mase last kitowang jupe and putus. Die dtg n jumpe aku...and ayat last die, "kirim salam kat ibu ye, Sha..."

Pandai tul die wat aku cair. Tak payah ayat bunga2. He was himself. Mase aku nak trime die dulu, aku letak syarat...kalo ayah ngan ibu aku suke die, aku suke lah. Kalo tak...aku taknak. Aku bajet die takkan amik cabaran jupe and tanye parents aku tuh. Aku silap. Die betul2 tanye. Parents aku plak betul2 suke kat die.

Nak buat macam mane. Dah takde jodoh. Time sumenye tgh elok...ade plak mende jadi. Ilang buah atiku. Tah mane die pergi. Penat sume org cari. Yg paling penat mencari...mestilah aku kan. Tapi tah macam mane...lepas berbulan cari...die dtg balik macam magic. Selepas setahun...barulah secare officialnye kitowang putus...

Dah dekat 2 tahun nieh. Just nak jot down kat sini...Sepet baru jek kawen. I always pray 4 dat day. Kalo bukan aku pon...bagilah die ade teman. Cuz...4 sumone yg dah berumo 7 tahun tuanye dr aku (i'm 26 dis yr,k), die dah wajib berteman dah. Aku slalu risau die end up sowang2. Dgn degil and particular die tuh...aku tak heran ramai awek2 kat luar sane akan pening seperti aku jugak. Hehehe. Tp Alhamdulillah...he doesn't lose his charm...berteman gak akhirnye.

I don't want to noe how it happened. Byk nye teori yg dikeluarkan oleh sume org. Teori negatif pon ade...sbb Sepet tak menunjukkan ciri2 akan kawen pon. And die pon taknak cerite ngan sape2 pasal wife die. Maybe taknak sampai ke pendengaranku, aku tak tau lah. Cuz time die ngan aku dulu...rasenye abeh sume kawan2 die aku kena kenal (macam cerite my other half). Walo camne pon diowang bertemu...biarlah kan. Dah Tuhan kate jodoh tuh kat mane2.

How do I take it? A gud question. I'm taking it well. Kalo Kak Sya nieh...die mesti ingat macam mane aku bile dpt news. Bile aku dpt call pg2 buta then last2 ikut die balik umah die beberape ari tuh. The same way laah...nak nangeh itu adelah sesuatu yg mungkin boleh berlaku...but setakat aku menaip blog nieh...aku belum nangeh lagik. Cume ade 'geli2' kat idung, mata, tekak ngan dade jek:D

Org2 kat keliling aku kot yg macam susah sket. Ogie cuti arinieh...dpt je sms aku pagi td die trus decide nak jupe aku. Aku pon tak tau apasal kali nieh die emo sket pasal relationship aku. Aku ingat mase aku broke up ngan ex aku si Ganu, die suke. Kali nieh bile Sepet kawen, die plak yg nangeh on behalf. Patutla die nieh jd kawan baik aku kan...

Ibu...errr...a difficult one. Muke nak nangeh plak pg td bile aku cakap. Bile aku dok bergurau ngan Adik, buat lawak2 n senyum...lagik berkerut kening die. Sampai kena tegur plak tadi, "kenape senyum? tak sedih ke?" Haaiii....ibuku...takkan la aku nak nangeh pasal berite gembira org kan...Kan ke org bina masjid tuh...

Ape prasaan aku sbnrnye? Hmm...mixed feeling. Aku pernah cakap, aku akan cemburu dgn mane2 pompuan yg akan dpt layanan sebaik mane yg aku pernah dpt dulu. Sepet nieh pandai appreciate. Pastu die suke budak2. Yg paling best skali die sangat pandai buat laundry walopon die tak pandai masak. Die rajin kemas umah walopon die tak suke gardening. And die boleh share bace romance novel walopon die player rugby. Untung wife die...Harap2nye wife die dptlah appreciate die nanti...

"Nanti baby tuh mesti sepet sbb kite sepet kan!" - Kalo die dpt wife sepet...dptlah die baby sepet macam yg die angan2kan tuh. Except perhaps...baby tuh takkan ade muka bulat and kening tebal macam mak die (kecualila kalo muke mak die macam cheryna, kan!). Tp baby tuh mesti comel kalo ikut muka cheeky ayah die...leh ku bayangkan muke baby tuh...laahaiiii....comeynye...

Jersey All Blacks die yg die adiahkan kat aku (sbb aku nak bau perfume Dunhill Desire kat jersey tuh)...ade gantung dlm almari (sbb aku suke bau tuh lekat dlm almari aku). Belum boleh simpan lagik...tp barang2 len dah simpan dah. Gambo sume dah simpan. Yg aku harap folder gambo aku dlm henpon die tuh harap2 dah deletelah. Last skali jupe, ade lagik. Kalo dah delete nanti...byk memory available. Boleh letak gambo wife die plak:)

Ape lagik ek...oohh yee...dlm henpon aku dah takde msg die lagi. Sbb arituh ade yg dah tolong deletekan utk aku. Tp...no. die ade lagi nieh. Takpelah...nanti aku delete kemudian.

Minggu nieh nak wat ape? Hmm...tgk Wall-E lah. Pastu gi jalan2 lagik. Kemas bilik. Tadi baru jek gosok baju. Tuh baju pink mase 1st date aku...hmmm...nanti aku tukar pakai baju biru plak gi keje...

Ape lagi nak buat ek kalo ex kawen? Ohh ye...aku nak bagi adiah kawen ke? Macam busy body sangat plak kan. Tah2 org tak suke. Takpelah...tak jadilah...hmm...blur plak...

So....terjawab la sudah macam dlm lagu tema blog nieh - Wherever You Will Go. Sepet dah kawen. The best memory of my life finally finds his princess. Alhamdulillah...aku sangat bersyukur sbb Tuhan bagi kebahagian kat org yg paling aku sayang:D

So lately, been wondering,
Who will be there to take my place
When I'm gone, you'll need love
To light the shadows on your face
If a great wave shall fall
It would fall upon us all
and between the sand and stone
Could you make it on your own

If I could, then
I would
I'll go wherever you will go
Way up high, or down low
I'll go wherever you will go

And maybe, I'll find out
The way to make it back someday
To watch you, to guide you
Through the darkest of your days
If a great wave shall fall
It would fall upon us all
Well then I hope there's someone out there
Who can bring me back to you

If I could, then I would
I'll go wherever you will go
Way up high, or down low
I'll go wherever you will go

Runaway with my heart
Runaway with my hope
Runaway with my love

I know now, just quite how
My life and love might still go on
In your heart, in your mind
I'll stay with you for all of time

If I could, then I would
I'll go wherever you will go
Way up high, or down low
I'll go wherever you will go

If I could turn back time
I'll go wherever you will go
If I could make you mine
I'll go wherever you will go
I'll go wherever you will go

Aku mmg akan sentiase sayang kat Sepet. Dielah abg aku, cikgu aku, idola aku...kawan yg paling rapat skali. Sumenye la! Aku slalu tulih pasal Sepet dlm blog nieh sbb die tak tau blog nieh wujud. So...since die tak tau, biarlah blog nieh tau: Though kitowang break up pon...aku mmg sayang die...dats why takde replacement and name blog nieh letak name die:D

Kate org, if u love somebody, set him free. Dgn ini...aku lepaskan la Sepet pergi. Utk sape2 yg bace blog nieh...kawan2 sekalian...doakan Sepet bahagia ngan isteri die yg terchenta, k! Kalo kowang kawan aku, kowang mesti doa utk Sepet gak!:D

Aku akan sentiasa ingat org yg jadikan aku Kenangan Terindah die:D

* aku mc arinieh yek kawan2...so...pls leave ur msg...

8 comments:

Sya Annur said...

what's the point of crying? sorta like kita menyalahkan tiadanya jodoh kita dgn org tu. though letting go is hard, by accepting brings peace n hati pun dah xterbeban ngan perasaan n fikiran ttg dia. ssh, tapi ada masanya yg kita rasa terbaik n tersayang utk kita xsemestinya yg terelok. that, plus the cliche-est thing, whatever don't kill us now will make us stronger :) tuhan tuh xkejam, insyaAllah yg mengganti nnti lebih baik, then u'll see y things happen as it is

shaxx said...

hmmm... boleh buat filem nih... anyway, jodoh dan everthing else tu kita cuma boleh usaha but Allah yg decidekan... sabar lah ya!

Pocket said...

aduhaiii!!
tershahdu la plak baca citer ni,
tak per cheryna,
u'll find another 'sepet'
and u'll love him more ...

Sayangkan orang set him free yek?
hummmm..

Areej said...

Aku pun tumpang sedih (sentimental kan?)
wlpon aku tak tau cerita psl ko n sepet n still cant understand camana korg break wlpn bunyi mcm sama2 sayang. tp nmpk sgt ko syg kt dia. maybe he was just not meant for u. maybe Allah dah ada plan yg lebih baek for u. alaa..u'll get over it. time heals the pain ;) senyum laa sikit...bukan ke ko jugak yg sokmo suruh aku senyum...now its ur turn :D

cHeRyNa PiReS said...

thanx ever so much 4 everyone's advice...takleh nak tipu2 wat posting bahse kartun cuz mmg cam takde mood dgn news tuh..
insyaAllah...aku takde papenye...biaselah...ade hari kite tak senyum..bukan setiap ari kite gelak kan:D


kak sya: baik....baik....

shaxx: aiyoo...dun tell me i can make the film of Sepet 2:D

pocket: ntahlah..ade org cakap macam tuh, iyelah kot...

areej: thanx my dear...i'll always remember ur words of wisdom:D

Adry said...

sebagaimana yang slalu aku kata, jodoh pertemuan di tangan tuhan kan.. walaupun kadang2 begitu pahit, kita kena terima gak...

Nampaknya awak cukup tenang , baguslah.. mungkin Allah ada perancangan yang lebih baik untuk kalian berdua...

Eriyza said...

Sha, daku rasa jiwang jerk baca topik hang nih. Tetiba jerk daku tingat gak kat x-boy daku tuh. Herm, dah bukan jodoh, nak wat camna. Heharap dia bahagia dan daku pun bahagia. ;)

cHeRyNa PiReS said...

wilex...wilex...kire2 ko tak nampak die depan mate setiap ari:D