Wednesday, September 17, 2008

sha: errr? -part 3


Reading Pillow 1, originally uploaded by sew liberated.

***sambungan dari part 2***

Aku: Okay. Nak Sha paham kan. Cube tolong Sha paham boleh?
Orang: Okay. Sha nak tanye ape?
Aku: Kenape telefon Sha waktu macam ni?
Orang: Sebab...kite pakai Celcom. Sha pakai Maxis. Mahal.
Aku: So, awak tak kisah la Sha nak tido ke ape ke?
Orang: Bukan macam tuh Sha. Tp line Sha tuh mmg mahal. Paham2 jelah ye Sha.
Aku: Tgh nak paham ni, tp tak paham.
Orang: Sha tak jawab lagi soklan kite tadi?
Aku: Sebab Sha tak paham.
Orang: Tuh direct jek tuh Sha. Takkan tak paham.
Aku: Awaaaaaaaaaaaaaakkk...(hah...giliran aku pulak!)
Orang: Yeeeeee...Shaaaaaaaa...(eeee...gelinye telinga aku)
Aku: Awak nak Sha ek?
Orang: Yelaaaaaaaaa....Sha je yg tak paham...(sore buat2 merajuk...ek eleh)
Aku: YELAH.

Haaaaaaa....terkejut tak? Aku cakap YELAH. Tp sbnrnye cite nieh ade sambungan lagi...so, sedia la menanti part akhir ek. Aku ade soalan nak tanye, nieh utk laki dan pompuan:

1. Penting ke ade proposal yg romantic?
2. Ape pendapat kowang sal jawapan aku?
3. Boleh diterime ke alasan phone line mahal
?

Sila jawab and pahamkan aku pasal mende nieh ek!:D

To be continued.

* Saje jek nak tgk reaction kowang sebagai kawan2 ku...hehehe...

9 comments:

shaxx said...

1. Penting ke ade proposal yg romantic?
>>> Tidak penting sama sekali

2. Ape pendapat kowang sal jawapan aku?
>>> YELAH <-- huruf besar! cam marah jer atau cam malas nak layan

3. Boleh diterime ke alasan phone line mahal?
>>> Kedekut punya orang... kalo saya jd sha trus turned off! hehehe

Eriyza said...

1. Penting ke ade proposal yg romantic?
Tak penting, janji jujur. ;)

2. Ape pendapat kowang sal jawapan aku?
Bernas. Hehehe!!! ;))

3. Boleh diterime ke alasan phone line mahal?
Kedekutnya. Anak beranak Haji Bakhil nih. :p

Pocket said...

Sha,
1. Penting ke ade proposal yg romantic?
->Penting! pasal orang akan tend to terdeclare ngan sndiri, i kawan ngan u , u kawan ngan i,
makan samer dah 17 kali,
so yes, maybe i am your GF...
tak boring ker?

2. Ape pendapat kowang sal jawapan aku?
->Mamat tu IQ rendah yek?
one thing pocket ever learned from my exp. never talk about money with your GF during bercinta.
nanti orang kata berkira:)

3. Boleh diterime ke alasan phone line mahal?
->sama ngan alasan 2) so tak buleh diterima :)

heheh, just my two cents:)

Sya Annur said...

1. Penting ke ade proposal yg romantic?
- yes n no, depends. yes coz i do want to feel special. no sbb ko tau la ijan. haha... come to think of it, aku dulu di'propose' online, dijwb kat kedai yus sg ramal. propose kawen pun online, tp tuh logicla, he wasn't here. sgtla xromantik. dpt bunga pun kutip tepi COE je :p

2. Ape pendapat kowang sal jawapan aku?
- garang la kau ni. hahaha.. nak ke tanak bnr nya? kang EL seminggu bdk tuh nnti.

3. Boleh diterime ke alasan phone line mahal?
- abih sok kot dah becinta kena mkn nasik lmk singgit je la? kalo rasa phone line i mhl, u tlg la beli starter pack@register line pastu u byr kan ke, ok gak :D mana nak, aku cranky n xterima sbb nak tido, or melabur lebih sket n aku suka ko? hehehe

Tie said...

Jawapannya:
1- Tak penting, tapi takkanlah dlm phone, kan dah jumpa hari2, takkan tak leh set date utk proposal tu..nampak gaya dia ni selekeh..(pandainya mengata)

2- YELAH...jawapan yang untuk sedapkan hati dia, supaya sha dapat sambung sleeping cepat2..he he..Pastu cepat2 lari bila terserempak dengan dia..betul kan?? ATAU...Sha memang dah sukakan dia senyap2, pura2 jual mahal..so bila dia propose kat phone pura2 ngantuk,atau tak minat..tapi last2 ngaku nak..hi hi..

3. Alasan phone tu?? Nampaknya dia tu orang yang suka berkira...Esok dah kahwin pun berkira...kahwin pun macam koboi je, tak yah buat kenduri, honeymoon pun kat rumah mak dia pastu disuruh jimat air,jimat letrik, jimat belanja dapor, esok2 sha tinggal tulang je..hu hu..(kuat tak imaginasi akak ni , ooi..)

Sha...dia hensem ke??

lankapo said...

1. Proposal romantik, if you really love somebody than kena lah kan. At least face to face. BAru lah gentleman.

2. Yelahh !! macam bagi harapan jerk bunyinya

3. Masa I student dulu, I sanggup call this girl using kawan dia punya HP yang register di Perak. Sanyang punya pasal :). Masa student mana ada duit, tapi sanggup ikat perut bayar hehehe.

Tapi tiada jodoh antara kami :((

Rashid said...

hi cheryna,
Proposal romantis? bertuah badan. bukan senang tu. sekurang-kurangnya ada cara dan gaya dia untuk mendekati... tapi bagi pandangan saya, saya gelilah...saya tak suka merengekkkkk rengekkkkkk.

jawapan cheryna bagi saya okey dan ada juga tak okey. ada lembut dan ada nada kerasnya.

Line mahal? cuba fahami keadaanya..

p/s - nak tanya sikit. cheryna kenal ke dengan orang tu????????
Dari nada bualan tu..saya rasa cheryna tak ada perasaan padanya.. kerana kalau cheryna suka dia pasti suara cheryna bertambah manja & merengekkkkk juga. kalah orang tu.. hee he jangan mare.

Neeza Shahril said...

proposal yang romatic tak penting.. ending yang romantic sangat penting! hehehh..

pada akak, jawapan tu hanyalah utk tutup mulut dia tu.. sebab akak ada gak experience gitu.. malas nak layan.. heee..

mahal ke phone line? hmmm wonder pulak..

Adry said...

1. Penting ke ade proposal yg romantic?
Tak.. tapi sepatutnya lebih proper i mean more gentleman .. ni tak pakai phone... huhu

2. Ape pendapat kowang sal jawapan aku?
Kalau Sha rasa dia ok, ok la..

3. Boleh diterime ke alasan phone line mahal?
Ini macam ada bau bau cam Hj Bakhil jer.. hahahha.. kalau betul orang tu suka, biar mahal cam mana pun dia akan usaha gak nak hubungi kita...