Monday, September 22, 2008

sha: letting go


Life dah tunggang terbalik! Sejak keje kat sini aku rase sume mende aku dah kantoi...huhu..!!!

First, my fam. Walopon dah sebulan lebih, nearly 2 months aku dok ngan parents aku n bayar sewa buta kat umah sewa aku...my parents still think I'm not at home. Adoii...padahal weekends n cuti sume dah dikorbankan. Termasukla kebarangkalian pergi dating! Susah betul aku nak gi dating skang. Nak kuar ngan kawan pon aku dah leh kire bape kali! Almost every week aku balik kg skang nieh...termasuklah weekdays yg sememangnye memenatkan. Kalo la diorg paham journey to Cyberjaya bukanlah sumthing yg menarik...bunyi je dekat, tp jln pusing2.

Kecik pulak ati aku bile kadang2 planning aku tak jd. Bkn kadang2 pon..selalunye planning aku tak jd. Kdg aku dah siap2 pon nak jupe kwn ke, jupe buah ati...tp tak menjadik. Sbbnye...nak jugak aku balik weekends. Kdg kesian kat org len yg dah asek beralah nieh...Mule2 aku degilkan jugak kat my fam comes 1st. Tp lately aku sniri pon tak larat.

Kalo la org paham yg keje aku nieh stressful. Bukan boleh nak buat main duit org yg by tuh. 1 pound sterling aku ilang same macam 7 ringgit duit bonus aku dan maruah aku beb. Dahlah cust aku bukan calang2...salah sikit mmg panas telinga aku. Keje plak ade code. Nak pergi toilet pun boleh 3 minit jek tau! Amik air pun takleh lebih! Aku tak merungut pon...aku relax jek, dah keje aku buat lah...Tp give me some space for myself. Waktu tak keje bagilah aku berehat...bagilah aku nak buat ape aku nak...huwaaaaaaa.....!!!!

Secondly, my buah ati. Kesian kat die. Waktu keje kitowang len2. Kdg2 aku geli ati betul tgk die curik2 lalu depan tpt aku. Padahal die patut dah balik...keje die abeh 3 jam awal dr aku. Hahaha...at the end of the day, bile masing2 bercerite...die notice aku pakai baju ape, buat ape rupenye. Haiii...dah name senior, so...buat2 tak kenal selalu...Kdg kecik ati jugak aku apasal partner aku cold sangat kat opis kalo die nampak aku. Tp kan kitowang dah bincang awal2...kat opis len, kat luar len. Aku pon slalu jek buat masam ngan die...hehe...Tp..tuh la yg merane dua2 skang nieh. Tak boleh ke org paham kalo kitowang nak jupe kejaaaaaaapppp jeeekkkkkk...:(

Kesian kawan2 aku. Sorang pon tak dpt nak kuar ngan aku skang nieh. Sbb? Aku bz. Aku kena dok umah time weekend. Aku nak tido yg cukup! Aku windu aaa sume org.

Nieh posting aku pade bulan 24hb September 2006.2 ari dari sekarang posting nieh akan berumo genap 2 tahun. Tp ade satu mende sal posting nieh: posting nieh tak dipublish sejak ia ditaip 2 tahun lepas;)

Aku rase maybe mase tuh aku busy. Dlm posting nieh pon ade cakap kan...cerite die macam lebih kurang same macam aku yg skang jek...keadaan tak brape nak berubah laaa...

Yg beza cume skang nieh...org yg dikatekan "buah atiku" tuh dah takde lagi. Sudah jd org len punye hubby laa...nak buat macam mane, jodoh takde.

Maybe elok gak aku jupe posting nieh skang...ingat balik zaman2 kesusahan nak berdating dulu...and mengenangkan yg aku sampai skang pon bz, in fact lagi bz dr dlm posting nieh. If he stayed, keadaan bukan lagi baik...maybe lagik teruk kan!

Bile aku jupe posting nieh, 0.0005% pun aku lega sket. Betullah...aku mmg tak byk mase utk die. Sampai bile plak die nak tunggu aku, kan! So...maybe whatever happens now is the best for us;)

"Sayang...I'm on leave today. I noe we didn't planned dis, but can we go buka together pls? Pls say yes. I'll be waiting." sms tuh aku ingat sampai arinieh.

Sampai jek kat Subang, aku nampak die senyum dari jauh. Dtg dekat...nampak 32 btg gigi.

"Ingat tak dtg..."
"Apasal pulak...?"
"Kite tak pernah buka same. Slalu cancel jek..." kate die slow2.
"Marahlah tu?"
"Taklah...rase weird jek..."
"Same jek macam pergi makan ari2 kan..."
"Tak same la...bulan pose restricted!" senyum nakal giler!
"Macam bulan len tak restricted. Eleeeehhh..." Die sengih2. Sukelah tuh!
"Semalam merah...hari nieh ijau. Besok u nak pakai baju kuning pulak ke?"
"U ingat i traffic lite ke, B!" dlm pade tuh bertanye dlm ati...eh, mane die tau aku pakai baju merah semalam?
"Manelah tau..." die gelak. Aku pandang lagi die nieh. Heran. Aku tak nampak pon die kat opis semalam?
"I saw u. Muke masam. U bagi pelempang kat monitor u tuh semalam kan?" kompius ade. Malu pon ade. Mane lak die tau nieh? Bukan die dah balik keje ke time tuh?
"Detailnye..." itu jeklah yg boleh aku kate.
"Heehehe...mestilah! I had a very good sight of u from where I was sitting yesterday!"
"Why were u in the office in the 1st place?"
"I want to watch dis girl working since she is not paying attention to me anymore."
"Mane ade laaa...pandai jek!" well, sbnrnye dlm atiku terase amatlah guilty!
"Then...u bagitau I ape yg u tau pasal I lately?"
"Hmmm...u pakai baju yg same dgn yg u pakai 2 ari lepas. Basuh tak tuh?" kena balik!
"Basuhlaaaa...eleeh..die yg malas buat laundry! Cik kak, baju awak sape basuh?" die soal balik.
"U."
"Tau pon!"
"Merungut la kena basuh baju org?"
"Takpe...sbb u pon kena masak i punye lunch kan. And besides, u are still paying attention towards me. Thanks. Dats more than enough."

I remember ever word, every sentence, every pause, every gesture. Aku leh imagine lagi mende nieh dlm kepale aku.

Bukanlah senang nak let go nieh...adeeehhhh...

10 comments:

juelee said...

best..ader org basuhkan baju.. Nak jugak =D

zariel said...

err....sha... nak bg cadangan leh? apa kata sha bukukan je semua entri sha dari awal dulu...buat e-book pn ok.. pengalaman hidup sha menarik...

shaxx said...

saya rasa kalo awak bg kat yusuf haslam ni boleh jadi citer box office nih... btw, it's time for you to move on!

xamadx said...

ye saya sokong cik zariel. ebook kan entri2 ini. menarek tertarik.

btw bile tgk pasal life ko yg sgt bz tu sampai takde masa untuk diri sniri cam kesian jugak. sabarlah, everything will be fine sooner or later. no pain no gain. man jadda wa jada, man zaro'a hasoda. betulke pepatah arab tu? ko kan skolah agama..hihi.

Adry said...

uiks... siap basuhkan baju!? huhu..

Adry @ http://www.adrysabry.com

Sya Annur said...

saying goodbye is never an easy thing. but holding on, will eat u inside. so, take your time, but never too long. ajar hati tu, bukan jodoh kita. kalau hari2 ckp mesti dia faham. hehe.. aku dah penah lalu, krs kering aku (mcm skang xkurus, 47kg je. haha). tapi bila pk blk skang, syukurlah tuhan tutup pintu yg tu, Dia buka pintu yg baru, yg way way WAY better. alhamdulillah...

Pocket said...

umph!!
besh jgak kalau bleh baca citer tu sha, apa kata anda wat cam bendul tu ker, pastinya ramai yang berminat nak kesini baca :) huhuuuuuu

Tajuk mesti yg catchy catchy:)

Neeza Shahril said...

sedinya baca cerita Sha.. walaupun memula pelik gak.. nape tiba2 ada buah hati pulak.. sedangkan..... hmmmm... takpelah Sha.. slowly.. sampai Sha jumpa orang baru.. Insyaallah..

azie said...

pinjamkan ai sedikit kekuatan yu..


sedang perlu lakukan perkara yang yu telah lakukan lama dulu..

dami@007 said...

oo teringat chenta lamaa ke..

biasalah first love, memang payah.

lama2 ilang lahh, jgn fikir sgt. delete jeeek semua memory..ingat bakper..

life has to go on