Saturday, September 06, 2008

sha: mari ngeteh!

Mule2 nak biar jek posting bunga ros aku tuh sampai la aku update blog aku ptg karang. Tibe2...satu mende terjadi and aku pon rase bengang. Tiade sesape di keliling aku ketika ini....as usual...my blog la tpt nak cerite sume...(alalala...bucukku...ciannye dieee..)

Aku patut balik kul 4pg td sbb aku nak keje kul 4 ptg karang. Sure penat nye kan. Aku nak la rase tido awal sket. Sbb dr opis nieh nak sampai umah dah sejam. Kul 7 pg barulah aku dpt tido. Tgk2...ade yg terlebih pandai. On the dot department aku closed...tibe2 dpt satu call.

Aku terdengar mat salleh tuh tergelak2 ngan kawan2 die kat blakang. Die cakap, "Hahaha...one minute more to go....dats it!" (line kitowang patutnye tutup dlm mase seminit mase tuh). Aku cam dah berapi dah. Dengki kan? Saje nak suruh org keje lebih mase? Macam la ade OT? And btw....tak considerate langsung. Dah tau dah org kat Mesia sume late hours...

Aku tanye kat die, "Are u aware that we're officially closed?"

Die kate die tau...and die accused kitowang tak tutup line, tuh pasal die still call. Pastu die gelak2 kan aku ngan mat2 salleh len kat blakang. Ya Allah...menyirapnye darah. Pastu die cakap merepek2....benda yg die leh handle tp saje taknak handle...(sebenarnyee die nak suruh aku gak handle customer tuh sbb pompuan tuh jenis minah salleh yg demanding). Pastu die saje lambat2kan transfer call tuh kat aku walopon aku dah pesan suruh cepat sbb aku akan miss bas balik umah. Aku ade 15 minit jek.

Transfer jek call tuh...si minah salleh nieh dok cakap sal legal actions...pasal law ngan aku. Dah over gune duit nak marah2 org....biaselah kan. Pastu tibe2 PC aku hang tak pasal2! So, byk mende dlm pc aku takleh tgk. Aku cakap laa...aku nye pc hang....leh tak call ari Isnin...cuz kalo ikut normal practice aku kena pass kat org len yg PCnye tak hang...tp aku sorang2 je dlm opis, so takde org len. Tau tak minah salleh cakap ape?

"Restart your system. I want you to settle this. NOW." Die nye perkataan NOW tuh style macam drama omputih yg menyakitkan ati tuh!

Aku tak tau lah. Gaknye sbb org dowang gak yg ajar aku suruh menyindir2 mat salleh. So, sepanjang conversation tuh minah salleh dok kena perli ngan aku. Aku tak naik sore ape...tp die kena perli teruk la. Slalu aku tak macam tuh...slalu aku okay jek. Tp disebabkan minah salleh tuh kerek....aku perli cukup2 sampai panas telinga. Dah ade ati kutuk aku nieh Asian, aku pon terus ade ati kutuk die cukup2....

Skang aku tgh sahur sorang2 dlm opis. Bengang! Huuuuuuu....apasal lately asek marah je?

8 comments:

Pocket said...

waahh!!
matsalleh ngan perangai human right concern nyer eh bukan.. customer right.

sabo sabo, extrapoint sempena ramadhan tu.. eheh

so bukan mak gad,
bukan call centre utk tm or dell
mesti keja kredit kad nyer callcentre
tak pun spiderman:) huhuuuuuu

Dayu said...

takpe..takpe..perli je dia cukup2. bukan tgh puasa pun cuma dalm bulan pose je...
*benci tul mat salleh yg pandang kita asean ni sebelah mata tau*

cHeRyNa PiReS said...

pocket:
--->adoii...bro pocket...

try to guess my occupation ek?

takdelah...kan org dah cakap org jadik cleaner:D

dayu:
--->sha mmg tak suke dowang...so dowang mmg slalu kena perli:D

shaxx said...

belasah jer mat salleh tuh. I do that all the time sampai dia orang mengadu kat my directors. macam la dia orang ingat directors tu boleh buat apa2... kekekeke... by the way, you keje odd hours nih.. at a bank... forex ker?

Adry said...

hish kalau aku , aku terus jerr tutup call tu.. eiii menyampah ngan orang macam tu...

cHeRyNa PiReS said...

shaxx:
---> nope...debt consultant jek...tuh pasal kepale cepat pening...hehe..

adry:
--->mane boleh suke2 ati tutup call...nak kena buang keje ke? whatever it is...customers are customers..takde customer takde business...so kena layan gak la walopon sakit ati:(

Areej said...

eee.nyampahnye ngan pompuan NOW tu. camane ko perli dia citer la skit? padan muka dia.
asal ko sorg je kt opis masa tu?

Areej said...

eh tp cawan kaler purple tuh cantek lah sweet sgt.
apa kene ngena cawan tu dgn posting ko?