Friday, September 05, 2008

ramadhan: day 3 : rose

Ape kena mengena bunga ros ngan Ramadhan?


Well...well...sbnrnye pade hari ke-tiga berpose nieh aku sangat2 la gumbira. Kerane??? Aku dpt bunga ros dlm gambo nieh! Yeayyyy...hehehe...

Macam biase, sampai jek opis, aku siap2 dulu system sume then aku turun gi cafe nak bukak pose ngan kawan2 sekalian. Menu? Taufu Fa, nasi putih ngan gulai udang. Ibuku yg masak. Taufu Fa tuh backup je sbb aku sakit gigi kan. Lidah tak rase ape pon sbnrnye sejak amik ubat sakit gigi nieh.

Aku perhatikan buka hari ke-3 nieh meriah len macam plak. Bile aku peratikan, barulah aku paham yg ade department mane tah dok wat program. Dowang buat cam bazaar Ramadhan...tp sume home-cook oleh dak2 department dowang. Style Hari Kantin pon ade gak aku tgk. Ape2pon gud idea la...aku suke:)

Dlm pade menjual makanan tuh, ade satu lagi group jual bunga ros. Aku approach tanye, diorg kate ros tuh utk dedication. Then tah camne aku teringat Sepet time tuh. Cam tersedih jap...termenung jap.

"Ermmm...u want one?" tanye budak jual ros.
"It's okay...i'll get back to you later." Senyum payau.
Ku tahan dan buat bodoh jek...apelah ko ingat laki org nieh Sha...

Tgh2 aku tgk ros tuh, salah sowang dak opisku dtg kat aku. "Awak tgk ape?" die tanye. "Roses..." jawab aku. "Dats 4 dedication lah."


Aku diam jek.Tp tpt jual ros tuh tak jauh dr table aku tuh. So, sikit2 aku dok tgk ros tuh. "Lawanye." Dlm atiku berkate. Aku dah la tak lalu makan, so...boring sket.

Dak2 nieh borak2...aku tgk lagi ros tuh. "Awak nak ke ros tuh?" tanye seseorang. "Lawa...tp sape nak dedicate pon. Takkan nak dedicate diri sniri." jawab aku.

"It's okay...i'll buy for u, kay!" tibe2 jek.
"Eh...ape pulak. Awak nak beli ros buat ape? Takkan nak bagi saye?"
"Yelah...bg awak la!" jawabnye.
Aku diam jek...aku tgk die bla gi basuh tangan. Aku pon bla gak...aduisshh...apasal aku sedih giler nieh? (lepas Sepet kawen,aku jrg sedih camnieh...even time jumpe die).

Aku blaaa...gi kat internet. Bace blog shaxx. Takde update...then tibe2...

"Sha..." panggey seseorang.
Aku pusing. Sekuntum bunga ros merah td depan mate aku.
"For you." Die hulur bunga tuh kat aku.
"Me?" Cam tak caye. Waras tak mamat depan aku nieh?
"Iye...amiklah. Tp saye tak letak ape2 kat kad tuh tau! Tak tau nak cakap ape...."die senyum.
"Thanx awak!" Tibe2 aku cam senyum lebar giler. Eh, ape kena aku nieh?
"Welkam...jgn monyok sangat ek..." and die pon bla.

Aku cam nak jek lompat2 time tuh. Aku dok usap2 petal bunga ros nieh...ish..lembutnye. Bestnye. Cantiknye...aku lupe jap aku sakit gigi. Aku senyum jek. Tp...tak lame sbb lepas tuh kena letak bunga dlm locker.

Sampai opis...
"Thanx 4 making my day..." kate aku.
"Tak ape..." jawabnye.
"Nanti saye bayar balik ek?" tanyeku.
"It's alrite...dat rose is for charity. U got the rose, I made my contribution 4 charity. Fair kan?" kate die.
"Pandai!" aku sengih2.

We're frenz. Team mates. Tibe2 aku tertanye plak, aku monyok ke lately? Okay jek aku rase...Except...windu nak bukak pose ngan family, dats all. After 3 years, tibe2 rase macam...semacam plak. Then, bile bukak pose....I will see my ex-bf yg baru kawen across the table. Of course la...tak banyak sket jd monyok gak kadang2....cannot help it!

* Nieh la posting delayed aku tuh:D

7 comments:

shaxx said...

tu la jgn sedey2... mungkin dia ada suka kat awak... heheh...

fuyyo... siap mention tuh baca blog kita... thx...

Eriyza said...

Sha, daku pun nak bunga rose gak. Takde org kasik pun kat daku. Sedeh. :(

cHeRyNa PiReS said...

shaxx:
---> mane de die suke...die kawan2 jek laaaa...

eriyza: alaaa...jauh naa kemaman nak antakan bunga ros...bunga ros cyber leh laa...

Neeza Shahril said...

bestnya ada orang concern gitu.. akak dah lama tak dapat roses.. takde sape nak bagi... huhuuu... eh jap!! eh lupa! last sekali dulu ada students bagi.. tu je laaa.. lama dah...

cHeRyNa PiReS said...

kak neeza:
---> tuh laa...tp org die mmg baik laa...sbb die slalu replace sha keje ari sabtu ke...bile2 sha takleh keje lewat ke:D
dpt dr student lagi la best! ilang segale penat:D

Adry said...

wa.. bestla dapat bunga kan... aku pun tak pernah dapat lagi .. eh takkan pompuan nak bagi lelaki kan.. hehe... tapi aku pun tak pernah memberi... kengkadang aku fikir, aku ni tak romantik ker?? Huhuuhu...

Adry @ http://www.adrysabry.com/

Areej said...

sweet nye mamat tu. siapa dia? cute x?