Wednesday, October 15, 2008

the ketupat story - the reason


Ketupat Bucket, originally uploaded by sparklingditz.

Wah3x.....jiwangnye ayat aku aritu kan. Tak beringat plak nak ilapiu...ilapiu sume...Ayat tak terbawak kat badan! Tak sedar dgn gumok...suke nak ilapiu..ilapiu orang!

Aku tgh membayangkan reaksi Mr Ketupat bile aku cakap I love u dlm postingku semalam. Ecewaaaahhhh...tibe2 aku terkenangkan mukenye yg suke menyengih tuh di depan mate. Adoiii...tak hensemnye...hihihi...(sbb Pires dan Ramos itu barulah dikatekan hensem...betul tak, Mr Ketupat? Hehehe...tibe2 name ko dah jadi len:P)

Tapi aku tau die takkan menyengih punye pasal posting aku semalam. Walopon aku mengaku aku telah bersifat kijam pade aweknye dan dirinye. Die mungkin berkate aku bengong kerane membuat posting macam nieh dlm blog. Tp...kalo la die paham tujuan posting2 itu adelah utk dirinye jugak...sape tak sayang kawan kan?

Btw...Bro Pocket pernah bertanye ape kaitan posting nieh dgn ketupat. Okay, I will answer dat question here:

Tak ingat tuh tahun bile, tp mase tuh tahun 1st aku beraye without my boyfriend in college - Mr Ganu. I was angry all the time. Nak2 pulak mase tuh aku kena ragut, then mintak tolong die kat KL. Dahla tak angkat phone, buat bodoh plak tuh. Dah tau aku sorang2 kat KL time tuh...at least, jdlah human sket kan?

Macam tuh la. Dah la kelentong aku pasal prob die. Pastu kelentong lagi pasal awek baru (die bajet aku nieh takde sense...naluri dan otak gaknye!). A day b4 aku kena ragut we went for lunch. Okay je ngan aku...macam biase. And I made it clear: dah break pon jgn tak kawan kan, kawan macam biase jelah...aku tak kisah. Untung sangat dpt ex awek macam aku lepas ko kantoi curang tau!

Tp ex aku mmg bagus. Kalo org nak banje die makan, die cepat jek. Tp lepas tuh lesap la bile org nak mintak tolong. Yelah, awek die dah ade kan...and aku mmg paham sangat ex aku, ade masalah duit sket dah stress, so kalo aku ade prob sure nye die akan bertambah stress. Pe kate cari awek yg takde prob so die tak payah stress. Money is needed when u're in a relationship. Trust me, kalo ko dah kurang income...bukan pompuan je boleh tinggalkan laki, laki pon boleh tinggalkan pompuan jugak! Tak pernah la pk...org baru grad mmg takde duit:)

Aku mmg la frust sket time tuh. Nasib la ade Mr Ketupat yg kena bangun pagi teman aku kat KL Sentral time tuh. Sebbaik ade kawan! Tp dlm ati perlahan2 lega sbb aku tak payah berhubungan dgn org sebegitu...wat pe la nak simpan bf macam tuh kan. Pade aku, go ahead...tayanglah sebanyak mane gambo kat friendster dgn awek baru senegeri mu itu...I'M NOT TOTALLY USELESS. Ade yg lebih baik menanti ku selain dirimu. Ecewaaahh!!:)

Raya thn tuh, agak sunyi. So, our Mr Ketupat...my sweet bestfriend as always, bercerite tentang hari2 sebelum rayenye melalui sms. Tak putus2 sms kitowang ari2 (so dat aku tak boring and sedih). And...ade satu cerite die aritu buat aku tergelak and tersenyum (atlast!) Cerite pasal die tolong mak die masak and adik2nye anyam ketupat...

Since then...I moved on. Aku cepat heal bile dpt boipren durjana nieh. Tp bile dpt bf baik cam Sepet je amik mase bertahun macam skang. Hehehe. Tp co-incidentally, tahun nieh Mr Ketupat melembutkan atiku time raye lagi. Time aku tgh rebus ketupat. Maka...cerita ini kunamekan - the ketupat story:D

14 comments:

Tie said...

Ha ha...cerita sha ni selalu buat kak tie ketawa sorang2...sampai anak2 pun hairan...kena ragut?Kak tie pun kena masa nak gi kerja..masa tu badan kecik, mujurlah tak tergolek tapi lebam lak kerana tali beg tangan tu jenis kulit..hilang lebihkurang RM200..dahsyat tul..

Pasal mr ketupat tu..hmmm kena ikut naluri laa..susah nak explain ni..anyway..jadikanlah hari2 manis ni ceria dan bermakna buat sha...tgk mcm kak tie...ingat semuanya...hi hi..:)

lankapo said...

hehe alah abg lan pun buleh anyam ketupat aper..

En Ketupat suh adik dia anyam kan, apa barang he heheh

Nurmala said...

caner nak anyam ketupat?? ajar kan ble??

Monkey D Luffy said...

kau peminat liverpool ker?

i hate u
i hate u
i hate u
i hate u
i hate u so much!

kenapa x minat MU?

Jangan dicabar kapten lanun... Luffy the Great

shaxx said...

walaupun citer ni pasal mr ketupat, nama sepet tetap kuar jua... so sys... hilangkan lah sepet... biarlah cuma mata kamu jer yg sepet... pas tu cari lah ketupat...

p/s:
ketupat instant, kalo panas2 n lapar sedap gak!

ita.itu said...

selamat hari raya dik..salam kenal ye

@yue said...

aii cheryy...thnks ya singgah my blog..

walah..pepel2..hehe

*nk bebel kt shoutbox..kene blok lak huhu

Adry said...

ketupat ketupat.. antara peberet food ni... hehehehe

Adry @ http://www.adrysabry.com

Rajuna said...

kaitan antara ketupat adalah mengumpat.

er tak yah pikir sangat tentang duit.

saya said...

nsb baik tgh rebus ketupat so jadi the ketupat story. buatnya tgh menebang balak so jadik le the balaks story. mwaiyauahahhahahaa....

azie said...

sorry lambat wish. happy belated birthday

mr ketupat..nice name,hi hi hi

Signorina Syima said...

hello.. since this is my 1st time intai to ur blog, i wud like to wish HAPPY BIRTHDAY...

of course im lost, i dont know who is sepet n mr ketupat, but i guess u pun sort of jiwa kacau... kan?? kalau salah sori la...

well, jom exchange link...

Kekanak Tokyo said...

ketupat itu saya mahu.....

hahaah...tabik ah leh stay kawan ngan ex even though tahu dia curang..anda wanita 26 tahun yang hebat~ ewah~

Dayu said...

huhu..
mengimbau kenangan yang amat manis ni..
mesti sha tgh type entry tu sambil tersengih2 kan..
hati gembira je rasa..

*owwhhh cepat lah hati ini kembali gembira*