Thursday, October 23, 2008

satu hari di hari raya: tak suka bunga?









Ari Sabtu arituh aku spent time ngan melawat umah saudara mara yg beropen house. Actually, aku online sat time tuh...tp aku tak wat pe...just visit blog ku 5-10mins sbb adik2 sepupu remaja ku sume bz tgk internet...malas aku nak kaco. So, posting pending byk betul nieh...ehehe...

Salah satu mende yg aku nak cerite nieh, pasal bunga tiruan. Macam dlm gambo2 nieh. Bunga nieh sume adelah bunga2 kepunyaan Acik Anem aku. Die nieh sumone yg sangat2 la suke dgn style2 English nieh. In fact, gambo dlm nieh adelah 1/3 jek dr tah bape byk basket bunga die ade:)

Raye nieh aku tgk macam2 jenis bunga kat umah org. Rumahku sendiri tak brape byk bunga. Umah ramai jantan...so, bunga pon kurang. Lagipon, aku jek yg akan sibuk menjage nanti. Umah kitowang pon kecik je..letak bunga banyak2 pon semak...
Aku mmg obsess sangat ngan bunga2 macam nieh. Aku takleh tgk. Nanti aku stuck dok tgk bunga jek. Sume org pon tau dlm fam aku nieh. Dats why bile aku dah start kuar phone...org sume paham sangat:)

Tp aku heran aaa. Ade org tak suke rumahnye berbunga. Kenape? Tak lawa ke? And out of curiosity, aku nak tanye soklan nieh...

Soalan: Org laki tak suke bunga letak dlm umah ke? Bunga lambang utk pompuan je ke?

18 comments:

Dayu said...

mak kita tak suka bunga
asal ajak beli bunga, dia tanya 'nak buat pe??'
malas nk menjaga la tu
tau dah nape..

tapi kita suka
nanti dah ada umah sendiri, harus bunga di mana-mana

juelee said...

bagus la cheryna..
jue tak suker bunga rimas lak tengok banyak2..
jue suker kosong je hahaha...
pelik!

Monkey D Luffy said...

kapten punya katil pun corak bunga. baju corak bunga. dompet corak bunga.

mcm2 ler..

ada percaya ker?

Suzi said...

akak pun suka bunga tapi kat rumah nitakde pun bunga2 hiasan ni...pelik?...sebabnya ada anak kecil...maklumlah...nak lawa nanti bersepah jadinya kena kerja dek diaorg tu...
kat sini sekatang tengah sring...adalah bunga ros kat laman...kalau ambil letak kat pas...jenuh jaga takut diaorg buat main...
kena tunggu anak besar baru blh rumah berhias sikit kot....

cHeRyNa PiReS said...

dayu:
---> sha pon suke letak bunga...tp tak pandai letak byk2....mak dayu same macam ibu sha:D

juelee:
---> hehehe...tuh laaa...sha pon tgk ade umah yg kosong jek...tp ade gak yg cantik sbb ade hiasan len:D

kapten monkey:
---> haahhh???!!! macam susah sket nak caye...ehehe...lagi2 bab dompet berbunga tuh:D

kak suzi:
---> bunga ros kat laman? waaaa...jelesnye! sha suke sangat tgk bunga hidup...ibu sha pun cakap macam kak suzi...kalo anak dah besar sket barulah boleh berhias:D

Nurmala said...

ntah la..
agak nya dorg fkr bunga ni cam jiwa2 kot.
dorang ni kan konon macho..apa kes jiwa2..hehehe

Tie said...

Oh!Kak tie suka bunga tapi malas nak jaga..nak beli pun berkira..hihi...tapi kalau ada orang nak bagi, suka aje..

Adry said...

err aku tak suka bunga bunga ni letak kat umah.. rasanya cam semak jerr... hehhe... kalau dah letak confirm aku tak ambik peduli... berhabuk jerr nanti... aku lebih suka simple simple ... tak suka banyak sangat benda dalam rumah...

Adry @ http://www.adrysabry.com

cHeRyNa PiReS said...

nurmala:
---> tuh la...sha pon rase macam tuh...kalo ade bunga tuh....dowang bukan buat ape pon:D

kak tie:
---> hehehe...nanti sha beli bunga anta kat kak tie:P

adry:
---> haaaa...gud point adry! sha dah paham skang:D

Neeza Shahril said...

akak tak kisah ada bunga dalam rumah dengan syarat takde debu melekat kat bunga tu.. since akak ni 'sangat rajin' untuk buang debu dan sebagainya, akak opt, tak yah lah bunga2 tu..

lagi pun dengan ada anak2 kecik ni.. alahaiii.... baru ni balik kampung, habis bungan wan kena cabut dengan shahmey... sengih aje wan... hehee..

Areej said...

lepas baca blog ko trus aku g tanya laki aku soalan bunga tuh. dia cakap suka je klu hias rumah dgn bunga. xtau lah setakat mana kejujuran kata2nya hhehehe. nnti aku nk bli banyaak bunga gtu tgk reaksi dia.

cantek sgt bunga english style aku sooookaaa sgt. esp klu color pink. erm, aku mmg x arif psl bunga2 ni, tp dlm gmbr tu rose ke? bunga lain rimas gak. rose n orkid je takpe. hehe discriminate sikit :P

faridmw said...

salam.. banyaknya bunga...
mungkin orang laki suka simpan bunga dalam diri.. tu yang jadi mat bunga.. heheheh...

ladyell said...

chantek pe bunge..tk perlu lah trlalu bnyk sampai semak.. bunga tu hnya bg sikit seri je..tk de bunge tk berseri la..ada 1/2 rumah cantek gak tkde bunga...
cam pompuan la kn...jd penyeri utk kaum lelaki..dh derang umpamakan pompuan ni bunga...tp tk kn berserinye hidup lalaki tu kalau tkde pompuan...n ada gak lelaki tk ditemani pompuan...

panjg ke komen nih...?

Hanis Razak said...

hanis suke bunge..melembutkan rumah yg 'keras'..kalau xde bunga..rase mcm x sempurna..hahahaha...

tp xmo la nanti kalau dah ade rumah sdiri, bunga byk sgt smpi jd kedai bunga plak..

ct lavender said...

cantiknya bunga2 tue..

[yAN!e][pUTraJAya] said...

yanie suka bunga...
tp tak pernah dapat bunga dr si dia...

huhuhu....bila la si dia nak bagi bunga kat yanie ek...?

hehehhe..tertunggu-tunggu gak nih..

tp jangan harap ler...

si dia bukan jenis romantika....

huhuhu

shaxx said...

bunga dala umah saya x kisah...
bunga dalam keta saya kisah...hehehe

p/s:
inline commenting-nya dah x de la plak hari ni..hu huuu...

Sya Annur said...

akhirnya rmh aku ada bunga. haha.. nway, mak aku kata, kalo ada satu bunga yg outstanding pun dah cukup, utk naikkan seri.