Friday, November 21, 2008

flowers: my imaginary child's name

Okayyyyy...kite akan cakap sal blogging dulu. 1st and foremost, aku takleh nak blogging ari2 macam dulu. Perhaps, lepas nieh aku blogging dua hari sekali kot. Itupon kalo aku tak bz and tak kemane2. Huhu.

And...topik aku pade ari ini berkenaan ngan name. Semalam aku sms salah sowang cousin aku belah ibu yang baru melahirkan anak ke-3. Ape yg special sangat pasal anak ke-3 die nieh sbb anak nieh pompuan. No 1 ngan no.2 lelaki. So, kali nieh pompuan plak. Baby nieh lahir pre-mature...aku tak paham sangat dr segi teknikalnye kenape. Tapi dr explanation ibu ku, ibu cakap...doktor mendapati air ketuban telah pecah sewaktu cousin aku wat checkup. Oleh itu, doktor telah menasihatkan cousin aku supaye masuk OT. Of course, bile tak cukup bulan, baby tuh kecik kan. Mase die lahir berat die 1.4kg, kena letak dlm incubator. Skang berat die dah 1.55kg.

Nak dipendekkan cerite (kerane aku suke panjangkan cerite dlm blog~!), cousin aku bagitau semalam name baby girl die - EDRIANNA SAMIHAH. Waaaaa!!! Bestnye name anak die! Aku cepat2 reply sms utk bgtau cousin aku pasal name anak die tuh:D

Aku bagitau ibu aku pasal name baby. Ibuku senyum jek. Rupenye hubby cousin aku yg bagi name tuh. Tibe2 kitowang berborak pasal name. Macam2 kitowang borak pasal name org tuh...org nieh...name adik beradik aku dan lain2.
Ade org name die panjang terlebih, ade org name glamer terlebih. Trend skang, name mesti nak panjang2 dan bunyi glamer. Suke amik name omputih. Name nabi Islam Danial, letak Daniel. Tp tuh suke ati la. I have no issues. Lantaklah.

As for me, aku suke sangat bunga orkid/anggerik. Cite2 aku nak namekan anak aku Orkid, macam dlm cerite Sepet tuh. Tp the 2nd name...masih lagi rahsia. Tunggu sampai aku dpt anak betul2!

Mrs F, aku punye master trainer (I'm calling myself a protege!) - namekan anak die Iris. Salah satu bunga fav aku gak. Sbb bunga tuh kaler purple!
Gambo yg aku letak nieh gambo anggerik hutan. Aku amik kat tunggul reput, then aku
bawak balik. Tak cantik macam orkid biase, tp ade bau. And anggerik utan nieh unique in its own way (pade aku la).

Bile aku nak dpt my Orkid? Can't wait until I'm 30 to decide:D










13 comments:

bozzobattousai said...

ko nak tunggu 30 baru nak kawin ke? lambat sgt dah tu....orkid would be a very nice name for a girl tapi klu boy?

ct lavender said...

orkid.. mmg unik nama tue.. cam nama org dulu2 jer.. but nice..

Suzi said...

haah orkid mcm nama org dulu2...takpe ...
hubby akak suka nama anak pendek2 je...selalu kitaorg suruh ustaz yg carikan nama...alhmadulillah senarai nama yg ustaz bagi biasanya ada yg kami berkenan...

shaxx said...

sya, kalau tak buleh blogging hari2 cuba blogging 10x satu hari heheh

[yAN!e][pUTraJAya] said...

datin orkid abdullah...
sedap gak nama dia..

hehehe

lepas ni nak letak nama chempaka..
mcm chempaka emalin..

anak2 dia semua nama bunga kan..

kekkekeke

Hanis Razak said...

ok la name orkid tu..simple n sweet..jgn bagi name anak2 pjg berjela ngan xde makne sudah..

faridmw said...

salam..
orkid mmg lawa..\sedap nama anak causin...
moga besar nanti menjadi anak yang bergenu sesedap namanya..
heheh

Nurmala said...

Wah…
Sha dah citer pasal anak la..
Tak sabar nak tunggu Orkid sha..hehehe

azie said...

waaaaaaa

dah pikir nama anak plak..dah nak sampai seru ke?ehehe

Neeza Shahril said...

wahh.. dah pikir nama anak nih.. bagus.. bagus.. perancangan yang menarik..
ada someone yang akak jumpa tak nak anak pulak..
tak tahu lah tak nak lagi ataupun tak nak terus...
kenapa yek cam tu? hmmmm...

juelee said...

jue pun suke nama orkid tuh hehe sweet je..
melur pun best, mawar pun best...
chewaahhhh....

Areej said...

wah semua anak2 ko nk bg nama bunga ek. jd kebun bunga la famili ko...hehehe...jgn cari hubby yg nama cam bunga jugak sudah :P
nama aku pon ala2 bunga gak...'scent of a flower' hehe...jd bau bunga pon boleh la kan...leh geng dgn ur daughters hihi :D

Sya Annur said...

oleh kerna nama aku panjang so aku bagi nama anak2 aku pnjang jugak, supaya initials kami sama. haha...