Tuesday, December 09, 2008

sha: selamat hari raya aidiladha










Aku rase, aku tak terlambat lagik nak mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA kepade sume yg membace blog nieh. Sempena Aidiladha nieh jugak, aku mengambil kesempatan utk memintak maaf kepade tuan2 dan puan2 punye blog yg dulunye aku selalu visit, skang aku dah kurang visit. Sebenarnye skang nieh aku tgh rancak nak melajukan diri utk membuat keje di opis. Harapnye sumenye paham la yek!

Aku bersyukur tul aku dpt cuti time raye korban nieh. Dah bape tahun aku tak cuti raye, tahun nieh walopon aku bz giler, tp dptlah aku relax2kan kepale...tak pk pasal keje sangat. Benar2nye aku dah bawak keje balik umah, tp laptop ini sudah mule buat hal...so, aku kena hantar gi re-format la lepas nieh. Adoi!

Raye korban, time kite berkongsi kegembiraan. Walopon hakikatnye aku taklah hepi sangat cuz hujan lebat, tak dpt kemane2 and keje opis tak dpt nak disiapkan, tp...dlm ujan2 nieh tibe2 plak la dpt daging korban. Aku langsung tak dpt join korban kali nieh cuz...dah takde org2 keliling yg aku leh join lagik. Kadang2 aku determine giler nak cari kawan yg boleh bawak aku join org korban...tp hampehlaa...

So, ape aku buat ngan daging korban? Selalunye aku rendangkan. So, kalo aku wat rendang daging korban, aku nak makan ngan ape ek? Hmm....gud answer. Lemang:)

Kat Negeri Sembilan nieh org2nye lebihkan lemang dr ketupat. So, kalo jalan mane2 sure jumpa org jual lemang kat tepi jalan macam dlm gambo nieh. Nieh gambo ibu aku gi beli lemang. Kurus lemang org nieh. RM6-RM7 sebatang. Tp rezeki die la...sbb ujan kan. Tp aku suke tgk budak2 dok join bisnes lemang nieh. Aku nieh kalo boleh nak sangat rase buat lemang sendiri. Last skali aku buat lemang sendiri mase aku blaja dulu. Windu plak...

Dlm ujan yg tak berenti2 tuh...aku tak abeh2 memandang ke arah handphone aku benarnye. Mr Ketupat, being my best friend as always...sentiasa msg aku (including lepas Subuh pon nak msg...cet!). Ogie...called aku malam raye, macam biase. As expected...Ogie cepat dpt ganti bf nieh. Siap gi umah parents bf baru lagik! Huhu. And...seperti biase...die ade hati nak matchmake aku ngan kawan2 die lagik...haiiyyaaa...

Aku takde ati ngan bab2 matchmake nieh. Aku dahla bz nak keje, sok2 jadi macam aku ngan bf2 dulu. Sowang carik awek len, sowang plak depress sowang2 dek sunyi. Sbb tuh la aku malas nak ade partner benarnye. Aku dah taknak aniaya anak owang. And speaking pasal anak org...di sebalik kehepian aku dpt msg and call kawan2...aku tertunggu2 msg yg aku expect takkan sampai time raye korban.

Msg sumone yg aku panggey "kawan" skang nieh. Actually...aku nieh sayang agik manusia nieh. Like it or not, aku mmg takleh nak bukak chapter baru langsung!(of course ego aku still kental lagik and aku takkan mengaku la aku sayang lagi kan!) 3 tahun yang lepas, manusia nieh kehilangan ibunye yg tercinta. Waktu tuh, ibu die nak gi Mekah..tp tak sempat. Make, kerane tak sempat tuh la manusia tuh tak sempat jugak nak buat macam2 utk ibu die. And aku plak tak sempat nak berjumpe "bakal mak mertua" aku. Kerane plan asalnye aku nak jupe time menghantar nanti...tp rupenye ari menghantar tuh pulak Tuhan amik arwah tuh. Yang aku dpt cume tgk gambo dgn sijil kematian.

Since then...manusia itu bukan lagi si ceria yg menyayangi aku. Setiap hari berlinang air mate. Hilang macho rugby player yg tough n lasak tuh. And akhirnye, aku kehilangan die bile die sendiri dah tak kenal diri die. So, everytime raya korban macam nieh...though kitowang dah tak berdua lagik, aku akan sentiase risau dan menanti. Aku macam boleh sense plak ape yg die rase. And kebetulan, aku macam leh tau ape die buat. So...even though msg Selamat Hari Raya aku tak bebalas, aku rase...aku patutnye paham. Raya korban nieh...lagi perit rasenye utk die dr utk aku. So, aku kena sabar...
Aku doa...die tak sunyi. Dgn langit terbuka time hujan2 macam nieh...aku harap doa aku makbul...
* raya korban mmg time aku sensitif sket!
baru register baru register skype arinieh: my id: cheryna_27 ------------------------------->

8 comments:

Nurmala said...

Sama la kita..raya haji thn nip on kita x dapat gi memana sgt sbb hujan + tunang terchenta tak sihat..

atty's said...

raya haji ni kty g umah akak je kat kl..
tu pun ujan je..

ita.itu said...

selamat hr raya dik...korban2 la..hehe

shaxx said...

hujan sepanjang hari berhari hari... salam aidil adha walaupun dah lepas... dan bukalah chapter baru dalam hidup anda... dan majulah sukan untuk negara!

suw said...

meriah gak ek korang raya haji ni..
selama hari raya sha :)

Neeza Shahril said...

besar pengorbanan Sha tu kan.. sabar ye Sha..
Salam Aidil Adha Sha..
nak lemang sikit :)

Suzi said...

selamat hari raya juga utk sha n famili...baru2 start kerja memenagbzlah..kan..semua org faham...tak yah risau....
akak kat sini tak rasa suasana raya pun...
semoga sha ceria selalu ok.. :)

[yAN!e][pUTraJAya] said...

salam aidiladha sha.....

nanti yanie add sha dalam skype ok...

leh gosip2...he he he