Friday, February 06, 2009

sha: the chrysanthemum story - part 9

I looked at his face. Mule aku rase nak marah tgk die. The ego is still there, I know. He is one proud man who I used to love before. But we never made eye contact. Aku mmg takleh nak buat part nieh...sure kalah punye. Dis not-a-good-looking guy in front of me can make me blush like hell!


Aku: Cakaplah.
Sepet: U know where it started.
Aku: Ur mum?
Sepet: Yup. And I tak boleh salahkan org yang dah tak ade...

And there u go. The full story of whatever happened after his mum passed away. Kitowang pernah bukak mende nieh mase nak break up dulu, tp tak pernah detail. Maybe mase tu masing2 tgh panas lagi.

Sepet: Maybe I rase bersalah, macam2 perasaan la ade mase tuh. I tak sempat nak buat macam2 utk die kan Sha...

Die cerite lagi macam2. Yeah...part nieh mmg aku ngan die sangat2 berbeza. Die bukan family type mase aku dgn die dulu. Selalu tak paham kenape aku mesti attend to my family, gather ramai2..makan2...gi sane sini. Slalu tak paham kenape aku mesti balik kampung. Sbb die tak balik kampung sangat. Sbb die jenis the career type...Sampai mak die meninggal..

Sepet: U dok call I. Mase tu I tgh teruk, Sha. Kalo u dok call lagu tu, macam mane I nak layan u?
Aku: I called, yes. Tp utk menggedik ke? Ade I cakap I love you ke I miss you?
Sepet: Tak.
Aku: Yang u shut me off apasal? U taknak tanye ke benda tu penting ke tidak?
Sepet: Kan boleh sms!
Aku: Sms...macam u bace!
Sepet: Bacelah.
Aku: Hello...u boleh ingat brape kali u balas sms I?
Sepet: (diam)
Aku: Kalo tak penting, I tak call u sampai macam tu sekali, kay...
Sepet: I know. (tunduk)
Aku: U ajar I jd independent. Kite tak macam org lain. I tak report semua kat u. Tp kalo I nak cakap tibe2, tak ke mende tuh penting?
Sepet: Tp kalo u sms, at least I tau jugak benda tu ape kan...
Aku: Secure ke sms I?
Sepet: Secure ke note u pass kat Tasha tuh?
Aku: Secure tak secure tuh dah jadi my last resort! Sbb u taknak dgr?
Sepet: My dear, I was grieving!
Aku: Sbb tu la I carik you! I nieh ape utk you ek?
Sepet: U were my girlfriend!
Aku: Huh...really? U didn't show it at that time. U just brushed me away...
Sepet: I taknak buat macam tuh, Sha...
Aku: It's okay. For this past 2 years, I have convinced myself that I was just just your passing interest.
Sepet: Sha...
Aku: I know where I belong. U never really loved me, don't you?
Sepet: I did.
Aku: (ketawa jahat). Bullshit!
Sepet: Don't you ever doubt my feelings for you, kay!
Aku: Dah lepas pon kan...and I knew I was just your passing interest.
Sepet: I tak letak u macam tu Sha...U just rase macam tuh...


Aku senyap. Best ke dpt marah? Lame dah nak marah nieh. Tp...kenape die tak lawan? I really wish die lawan. I wished he did sumthing so dat I can hate him...

6 comments:

atty's said...

singgah baca..

Quiyah said...

aiyohh... camne ni? kalo aku pon pening sha.. huih.. *sigh*

bozzobattousai said...

cantiknyer gambar atas tuh sha...bozzo suka minum air crisantimum tuh...sejuk badan...(takde kena mengena langsung ngan citer ko)

juelee said...

di persimpangan dilema neh...
adeh.. semakin mendebarkan...

Eriyza said...

Sha. Garangnya hang.
Kecut perut den.

Neeza Shahril said...

semakin hangat nampaknya.. teruskan Sha..
akak setia membaca hehee..