Tuesday, February 17, 2009

sha: daydream

Ari Ahad...aku gi jalan2...benarnye boleh kate shopping la gak. Aku beli satu baju baru berwarne purple (bilelah aku nak pakai kaler len agaknye!). Cantik gaklah...pade aku. Takde brand, tp lawa. Ade ape ngan brand lagikpon kan...

Aku jalan2...then sempat gi mensettlekan streamyx demi kerjaya yg terchenta. Pastu, gi makan ngan fam aku kat Johny's...pastu jalan2 lagik...pastu...dah nak balik...aku ternampak kedai bunga...

Ade sumthing yg menarik perhatian aku sampai tak terkate. Ape die? Bouquet yg sempat aku snap gambonye nieh. Kaler purple! Pastu barulah aku teringat yg aku keluar pade 15/02...sehari selepas Valentine. Patutlah...berlambak jek aku tgk bouquet kat kedai nieh...

Aku mmg berangan gak bile nampak bouquet nieh. Bukan berangan nak suruh org bagi kat aku...tp aku berangan2 kalolah aku boleh berade di taman yg penuh ngan bunga2 nieh...fuhhh...betape bestnye!

Aku jarang suke roses. Aku suke orkid/tulips/lily. Tp exception utk roses yg berkaler pelik...or simple. Contohnye lavender rose nieh...aku suke. Paling aku suke skali rose kaler putih/krim...fuuuhhh...!!!
Aku menung jap pandang ros nieh...cube nak membayangkan aku kat taman bunga yg ade bunga hydrangea and roses macam dlm jambangan nieh. Lupekan kejap cuaca panas terik yg menyebabkan aku berpeluh! Bayangkan rama2 terbang...tibe2...

"Kakak...apasal senyum sorang2...?"

Adik. Adoi...kacau daun betul!

"Cepatlah...dah petang. Besok kau kerja!"
Huuuuuuuuuu....ingat kerja yang banyak...

Tp best gak kalo sesekali berangan?

5 comments:

nURmALa mAZLan said...

Wakakakaka..kamu boleh berangan sampai cam tu sekali..tapi kan..saya suka rose..sangat suka..x kira la kaler aper/ what type of roses..saya sangat suka

~Cinta Cukulet~ said...

kalau saya tak nak bunga,nak coklat..bleh makan hehehe

juelee said...

wah syiok nye sya berangan...
hehe tapi jue kalau berangan nak berangan dok kat tengah2 taman tulipp....hehe mesti indah je...

Rashid said...

salam cheryna,
ermm sama.. sukakan orkid. cantik .. orkid purple..

Neeza Shahril said...

akak suka berangan.. suka sangat.. nak nak masa nak tido hehee.. sampai tertido..