Tuesday, March 31, 2009

sha: i forgot which part of this story already


chrysanthemum, originally uploaded by mud and mint.

Aku terdengar suara ibu aku yang sangat clear tuh...Ibu cepat je kenal suara dia.

Sepet: Laaaa...Aunty kenal suara ke?! (lepas tuh dia diam and mula gelak2). Haah...Sha bawak jalan2 satu Seremban nieh...Tah mana dia bawak tah...
Sepet: Aunty kat sekolah ke? Kalo F**** datang lenkali nanti...boleh singgah rumah. Tp hari nieh F**** hantar die balik. Don't worry!
Sepet: Aunty masak la kalo F**** datang ye? (pastu die gelak lagi. Apalaaaaa yang dia dok cakap ngan ibu aku nieh?)
Sepet: Mmg...dia dah gemuk. Dia mmg kena jogging! (cet...ngumpat aku la tuh! Siap gelak2 lagik...)
Sepet: Bye...F**** datang lain kali ye!

Die tersengih.
Aku: Mengumpat org!
Sepet: Tak...die pesan suruh bawak u jogging lain kali. U dah gemuk.
Aku: Leeeeerrrr....boringnya.
Sepet: Kalo dengan I, u tak sempat nak gemuk punya...
Aku: Yeah...I kurus kalo dgn u. Dahlah tak bagi I makan banyak.
Sepet: Tp kalo I stay ngan u...I gemuk giler la. U asek suruh I makan...hehehe...

Gelak2 tuh iye jugak...sampai aku cakap...

Aku: So, we shall call it off?
Sepet: Janganlah give up...I tak kata I taknak laaa...
Aku: Sampai bila?
Sepet: I don't know...
Aku: U taknak, takpe. I faham...
Sepet: I nak! Tp bagilah I bernafas dulu! U tau tak u dah bagi I kejutan besar hari nieh..?
Aku: Errrr...lepas nieh u akan senyap and buat tak tau dgn I lagi ke?
Sepet: Tak...tp jgnlah expect I jd terlalu baik and romantik...boleh?
Aku: Since when u''re "baik and romantik"? Podahhhh!!!
Sepet: Sha...(I love to hear him calling my name...)
Bagilah I masa pujuk hati nieh. I sendiri tak tau sampai bila. Life has been complicated since u left.

Aku diam. He looked at me. Muka die taklah keruh sangat macam masa mula2 aku nampak die tadi. And tibe2...

Aku: Apa nieh? (bile aku rase ada benda berat kat ubun2 aku)
Sepet: I belum bernikah lagi, ye...cik adik. So, u better jangan tuduh I bukan2...
Aku: (Aku pegang ubun2 aku...la...tangan die ke?)
Sepet: Jangan nangis, okay? Bukan senang kita nak jumpa macam nieh...(and I heard his voice broken again)
Aku: U tak sayang, takpelaaaa...jgn cakap belit2...
Sepet: I nak biasakan diri balik, bukan senang...
Aku: Tipu...
Sepet: U have to teach me...
Aku: Hmmmm...I will leave u alone.
Sepet: I will find my way to you.
Aku: Okay!
Sepet: Takpe ke nieh?
Aku: No rush...
Sepet: I tau u sibuk keje...tapi kalau dah sampai masa nanti, jangan tangguh ye!
Aku: U belum kate yes kan?
Sepet: Okay...okay...
Aku: Kite stay macam nieh dulu...tgklah sampai mana boleh tahan...
Sepet: Fine.

Ceh...rasa macam Gia ngan Azroni dlm Rona Roni Makaroni plak aku arituh...

3 comments:

Quiyah said...

bagus..bagus...macam ada sedikit kemajuan.. sha..jgn ego sgt ok? give the fella a little chance for him to redeem himself..xpe, u've got time, he got time.. hopefully everything goes well for u..

juelee said...

give him a second chance sha.. maybe he will treat u better this time.. heheh

Neeza Shahril said...

rasa nak nages pun ada sha..
I'm happy for you.
Semoga it'll materialize this this time ya :)