Saturday, April 04, 2009

sha: love comes softly



Pg td aku bangun...huhhh...tido sedap tul malam td. Ari Rabu arituh aku MC...stiff neck. Tengkuk aku sakit giler...benarnye dah lame dah nieh. Tp aku wat bodoh jek. Aku gi check mane tau high blood pressure plak. Tgk2 takde. Tanye doctor ade hypertension ke...die cakap takde. Last2 doctor bg aku ubat tido, so...aku disuruh tido:D

So, bile sampai Jumaat malam Sabtu, aku tido macam org tak ingat dunia. Ikutkan arinieh aku nak gi keje, tp aku tido. Doctor pesan jgn stress...sbb aku nye migrain dah sampai ke tengkuk pulak. Suruh aku rest...rest...dan rest. Soalnye...keje aku nieh leh rest ke? Huhuhu...ancor!

Bgn tido pagi td...aku tgk cerite nieh: Love Comes Softly. Aku tgk kat channel Hallmark. Selepas mengamuk ngan minachi Astro yg dok membebel dan tak reti cakap straight to the point tuh, aku akhirnye dpt connection Astro aku. Aku dah bayar Astro, tp payment sampai lambat so Astro aku kena potong. Aku bayar kat mesin kat BSN tuh. Maybe payment tuh sampai dlm 3 hari. Aku paham situation tuh, tp kalau dah cakap belit2 sampai lame sangat aku bergayut pakai phone rumah...mmg la aku ngamuk kan. Pastu die dok cakap sal bill yg tak sampai lagi. Padahal aku baru bayar nieh. Doctor baru je cakap jgn stress...minachi Astro menstresskan aku dgn bahagia sekali!!!


So, takmo cerite sal minachi Astro. Nak cerite pasal cerite nieh. Aku sangat suka cerite ini. Sbb best. Sbb tak payah fikir banyak2. Sbb ade pelakon kanak2 yg sangat berbakat. Sbb ade Katherine Heigl (Grey's Anatomy).


Cerite nieh pasal sepasang kapel yg mengembara dr timur ke barat. Satu hari mase hubby die gi kejar kuda yang terlepas, hubby die jatuh kuda dan terhantuk kat batu. Lepas tuh, hubby die mati. Die baru kawen, die takde duit...yang ada cuma buku2 die jek. Mase hubby die punye funeral, ade seorang lelaki dtg kat die...ajak die kawen. Lelaki nieh ade anak perempuan kecik yg tomboyish sbb mak budak nieh dah mati sejak kecik. So, lelaki nieh mintak perempuan nieh jd emak anak die dan die janji lepas musim sejuk, die akan hantar perempuan nieh balik ke timur.


So, masa die tinggal ngan lelaki nieh...die terpaksa mengharungi banyak dugaan especially dr anak lelaki nieh. Die mengandung anak hubby die...tp lelaki nieh okay je...sangat sabar. Macam2 la dlm cerite nieh...sampai last2 anak lelaki nieh sayang ngan die. And die secara tak langsung...die pon suke kat laki nieh gak...


Cerite ini...pade aku sangat bestla. Nieh aku tgh tgk Grey's Anatomy plak...Katherine Heigl lagi!!!


Soalan: Believe in love which comes softly/ cinta yg dtg tanpa sedar?

* clip from YouTube

5 comments:

Neeza Shahril said...

santai sungguh weekend Sha.. akak tak weekend hari ni sebab saturday is the first day of the week..
macam best je cerita tu.. kalau ada kat sini, mungkin akak melekat jugak.. hehehh..

Rashid said...

salam cheryna,

ermm migrain ek. adehh..
cheryna, ambik rehat k. Jangan banyak fikir.Banyakkan berehat, rileks diri dalam apa jua situasi. coll ..

filanastasia said...

cheeryna : alahai.. sgt sweet la cerita neh.. ermm love will come at the strangest moment n place..

Pocket said...

1)makcik astro actually dah tahu semua cerita dan hanya perlu click satu butang jer tak pun tekan enter. tp dia memang suka mengganggu idup orang kerana keja dia bosan.

2)Awek grey's anatomy tu memang lah comel.
tp bukan type pocket ... (Macam tak perlu jer statement ini kan?heheh i know!!)

3)Cinta memang datang senyap,
sedor sedor ketagih dah.
sedor sedor kita happy dia phone,
sedor sedor kita menunggu sms dia,
sedor sedor kita risau dia drive dlm ujan,
cinta memang jahat. cam pencurik...
datang senyap, amik separuh hati ini...
dan pergi...




Cheeewaaaahhhhh!!!
jiwang jgak pocket ni kekadang:)

cHeRyNa PiReS said...

kak neeza:
---> ooo...weekend kak neeza len pulak ye?start ari sabtu?

rashid:
---> time kasih kerana nasihat yg baik2 ye!

filanastasia:
--->cerite nieh mmg sweet walopon sempoi...

pocket:
--->adoiiiii...macam berpengalaman jek? nape jiwang sangat?